کد خبر : 1818025 | 15 فروردين 1401 ساعت 14:31 | 61.2K بازدید | 3 دیدگاه

برگی از تاریخ

علی جون چه قدر دریبل می کنی! (عکس)

تیم ملی ایران قبل از آغاز رقابت های فوتبال در المپیک مونترا ، در دیداری تدارکاتی به مصاف فرانسه ای رفت که پلاتینی را در اختیار داشت.

به گزارش "ورزش سه"، آخرین حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های المپیک، یکی از بهترین عملکرد های تاریخ ایران را در این رشته در رقابت های بین المللی رقم زده است.
در آن سالها که تیم ها می توانستند از بازیکنان بزرگسال خود در ترکیب استفاده کنند، ایران بعد از پیروزی برابر کوبا با یک گل و شکست سه بر دو برابر لهستان نامدار، به‌دلیل تساوی دو تیم کوبا و لهستان از گروه خود به عنوان تیم دوم بعد از لهستان صعود کرد.
ایران در مرحله یک چهارم به شوروی با نتیجه دو بریک باخت تا نتواند دیدار نیمه نهایی را برابر آلمان شرقی که فرانسه را شکست داده بود، برگزار کند. 
نکته قابل توجه قبل از آغاز رسمی رقابت ها دیدار تدارکاتی ایران و فرانسه که از ستاره بزرگ فوتبال این کشور میشل پلاتینی استفاده می کرد، بود. این دیدار در روز درخشش علی پروین با نتیجه 4 بر 3 به نفع شاگردان مهاجرانی به پایان رسید تا روزنامه کیهان ورزشی با تیتری جذاب از تذکر حشمت الله مهاجرانی به علی پروین با کنایه صحبت کند. درخشش پروین در این دیدار به قدری زیاد بوده است که کیهان ورزشی نوشته است:
علی جون چه قدر دریبل می کنی!!

1703220

دیدگاه‌ها