کد خبر : 1819357 | 23 فروردين 1401 ساعت 19:23 | 21.7K بازدید | 4 دیدگاه

پروین، پورحیدری، قلعه‌نویی و دایی با آن همه افتخار رفتند؛

کاظمی: حذف استقلال و پرسپولیس ربطی به سیستم و داوری ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که مربیان باید تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذراند و به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنند.

کاظمی: حذف استقلال و پرسپولیس ربطی به سیستم و داوری ندارد

به گزارش "ورزش سه" فرهاد کاظمی سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگویی با خبرنگار ما نسبت به حذف سرخابی‌های پایتخت از جام حذفی واکنش نشان داد و گفت: در فوتبال دنیا و در بین تیم‌های بزرگ، جام حذفی جام شگفتی‌سازی‌هاست اما آن‌چیزی که به حذف شدن تیم‌ها بر می‌گردد تنها بُعد فنی نیست، چند فاکتور بزرگ است که مخصوصاً گریبان‌گیر این دو تیم بزرگ شده است که بحث کلی را می‌طلبد؛ من اصلاً نباید درباره‌‌ این دو تیم صحبت کنم چون ‌اصلاً نیازی نیست.

کاظمی با اشاره به شرایط پرسپولیس گفت: این بحث بر می‌گردد به دوره‌‌ افول تیم پرسپولیس که چند پارامتر برای آن وجود دارد و این چند پارامتر باز می‌گردد به نسلی که رفتند، چند بازیکن خوب که کنار هم بودند و در پرسپولیس از هم جدا شدند، پرسپولیس آن روند همیشگی را از دست داد، ‌چون جایگزین‌های مناسبی را پیدا نکرد. برای این‌کار لازمه‌اش این بود که این بازیکنان که رفتتد، بازیکنی پیدا می‌کردند که در حد و اندازه‌‌ تاکتیک پرسپولیس (به خود پرسپولیس کار ندارم، آن بُعد فنی تیم است که به سرمربی باز می‌گردد) باشد و در این تیم بزرگ بتوانند با خلاقیت‌های فردی‌شان، روزی گره‌گشای کار باشند؛ متاسفانه این‌گونه نبود.

وی افزود: درباره‌‌ پرسپولیس چون من 30 دقیقه پایانی بازی آخر این تیم را دیدم باید بگویم ‌با این‌که تیم 3-2 عقب بود، اما هیچ انگیزه‌ای برای بازگشت به مسابقه وجود نداشت و تلاشی انجام نشد؛ در همه‌‌ بازی‌ها تیم‌هایی هستند که گل می‌خورند اما آن‌چیزی که باید تیمی برای رسیدن به گل تلاش کند؛ در آن دقایق از تیم پرسپولیس ندیدم.

فرهاد کاظمی در واکنش به وضعیت استقلال هم توضیح داد: استقلال هم تا حدودی الان در مشکلات است؛ تیم‌های استقلال و پرسپولیس درگیر بیانیه هستند تا این‌که بخواهند به فوتبال اهمیت بدهند، اعتقاد من این است که تیم‌هایی که می‌خواهند بیانیه بدهند باید از حوزه مدیریت و سرپرستی این کار انجام شود، بازیکن و کادرفنی باید تمام حواس‌شان در مستطیل سبز باشد و برای روی پا نگه داشتن تیم‌شان باید ‌فکرشان را معطوف کارهای فنی کنند و خودشان را به چالش نکشانند. این مسابقه باخت و برد و مساوی دارد و همیشه نه آخرین باخت خواهد بود و نه اولین باخت، فوتبال مثل زندگی ادامه دارد.

کاظمی در تکمیل صحبت‌هایش درباره‌‌ استقلال گفت: استقلال نظم تیمی‌اش خوب است و داشت خوب کار می‌کرد اما استقلال فقط به تک اتفاقات فوتبال دارد اهمیت می‌دهد، یعنی باید تغییر تاکتیک را در تیمش انجام بدهد و بتواند زمانی‌که تیم عقب می‌افتد، تغییر تاکتیک بدهد و بازیکن خلاق به ترکیب این تیم اضافه شود و گره کار را باز کند. تا الان هم آقای گل‌محمدی و هم آقای مجیدی نتایج خوبی کسب کرده‌اند و اگر تمرکزشان را بیشتر روی کار فنی بگذارند، موفق‌تر خواهند بود، چون هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا هم حذف می‌شوند و خیلی راحت می‌آیند و می‌گویند که ادامه دارد. این‌گونه نیست که بیانیه و اطلاعیه بدهند، ما الان همه هجمه را روی داور و سیستم انداخته‌ایم اما به سیستم چه ربطی دارد؟

سرمربی کهنه‌کار فوتبال ایران درباره‌‌ حواشی فضای مجازی و مسائل مرتبط با آن گفت: بحث فضای مجازی را باید از فوتبال‌مان بیرون بکشیم، این وزیر با ما بوده است و آن وزیر با آن‌هاست، اصلا این صحبت‌ها درست نیست؛ احترام‌ها باید بماند. مربیانی اینجا آمده‌اند که امتیازات زیاد فوتبالی کسب کرده‌اند و مقام‌هایی را به‌دست آورده‌اند مثل علی آقای پروین، مرحوم پورحیدری، امیر قلعه‌نویی و علی دایی. آن‌هایی که در اوج بودند و مقام برای تیم‌هایشان آوردند، چه شد و کجا رفتند؟ فوتبال ما الان به بیراهه رفته است، بحث ما الان استقلال و پرسپولیس نبود و بحث کلی فوتبال است.
فرهاد کاظمی ضمن تاکید بر دوری مربیان از حواشی گفت: من از همینجا قول می‌دهم که اگر مربیان‌مان کارشان معطوف مسائل فنی باشد، قطعاً هم نتایج بهتری می‌گیرند و هم فوتبال زیباتری انجام می‌دهند؛ تعویض و ارنج و ... مطلقاً در اختیار کادرفنی است و هیچ ارتباطی به کارشناس ندارد اما کسی نشسته و فوتبال را نگاه می‌کند، می‌بیند که بازیکنی مثل تمیروف در پرسپولیس که هیچ تاثیری در روند تیم ندارد اعتراض می‌کند. یک بازیکن باید از 9 فاکتوری که یک مهاجم نوک حمله باید داشته باشد، حداقل 2-3 فاکتور را اجرا کند، اما ایشان فقط دوندگی و فضاسازی‌شان به نظر من خوب بوده اما بقیه فاکتورها نمی‌دانم یا با سیستم غریبگی می‌کند یا با ترکیب تیم و نمی‌تواند انتظار هواداران را برآورده کند. البته حتما آقا یحیی از او راضی است که در ترکیب می‌گذارد اما مردم اگر گِلگی می‌کنند، براساس این است.

کاظمی با اشاره به علاقه‌‌ هواداران برای تماشای فوتبال تهاجمی گفت: فوتبال زیبا را همه دوست دارند، ناخودآگاه ما قبل از این‌که به این دهه‌ها برسیم، در دهه‌‌ 60 و 70 و 80 همه برزیل را در تمام دنیا دوست داشتند، آن‌هم به دلیل این‌که زیبا بازی می‌کرد؛ بعد از برزیل، اسپانیا هم زیبا می‌کرد و مردم به آن تیم هم علاقه‌مند شدند و سپس نوبت به فرانسه رسید. در بین تیم‌های باشگاهی هم که منچسرسیتی، لیورپول، رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس را دوست دارند، مردم فوتبال خوب و هجومی را می‌خواهند، حالا شما می‌آیی و 10 موقعیت را از دست می‌دهی، بحث دیگری است اما این‌که روی یک اتفاق بخواهد گلی به ثمر برسد، فوتبالی نیست که مورد علاقه مردم باشد.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش با تمجید از عملکرد داوران گفت: من خودم به‌عنوان کسی که مسئول تیم هستم، تیم را به چالش می‌برم و تیم من به مشکل می‌خورد؛ به نظر من داوران علی‌رغم این‌که پارسال جوان بودند و کمی مشکلات بود، اما امسال خیلی خوب ‌قضاوت می‌کنند. متاسفانه هجمه‌ها روی آن‌ها زیاد است.

دیدگاه‌ها