کد خبر : 1820161 | 28 فروردين 1401 ساعت 21:09 | 35.1K بازدید | 3 دیدگاه

ادعای نشریه دیلی‌میل؛

افشاگری جنجالی؛ دوپینگ لیگ برتری‌ها مخفی شده!

افشاگری نشریه دیلی میل حاکی از دوپینگ مثبت تعدادی از بازیکنان لیگ برتری در سال‌های اخیر بوده است.

افشاگری جنجالی؛ دوپینگ لیگ برتری‌ها مخفی شده!

به گزارش "ورزش سه"، در سال‌های اخیر بارها اخباری در مورد عدم تمایل افشای نام ورزشکاران دوپینگی در سراسر جهان و به تعویق افتادن نتایج تست به دلایل مختلف در جهان مطرح شده است. حالا نشریه دیلی میل در گزارشی جنجالی مدعی شد تست دوپینگ 15 بازیکن لیگ برتری در طول یک دوره پنج ساله از سال 2015 تا 2020 مثبت شده، اما نام هیچ‌یک از این بازیکنان اعلام نشده و در واقع محکومیتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

نشریه دیلی میل ضمن افشای این خبر جنجالی مدعی شد در مجموع 88 بازیکنان از انگلیس، ولز و اسکاتلند در تست دوپینگ مردود شدند. این بازیکنان بین سال‌های 2013 تا 2020 مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. تست ۱۲ نفر از این بازیکنان نشان از استفاده از آنها از مواد ممنوعه برای بهبود عملکرد بوده و تست یکی از آنها پنج ماه پس از آزمایش اولیه هنوز تحت بررسی است، اما هنوز هیچ حکم محرومیتی صادر نشده است.

1706675

همچنین چهار تست مثبت در مورد استفاده از ماده ممنوعه ریتالین و یک مورد برای استفاده از تقویت کننده مخصوص ورزشکاران دوچرخه سواری و هنرهای رزمی ترکیبی در بین این موارد دیده شده است. موارد مثبت باقی‌مانده نیز ماده‌های ممنوعه‌ای بوده که به کاهش وزن کمک کرده و البته به‌عنوان یک ماده پوشاننده برای سایر مواد ممنوعه عمل می‌کند.

البته سازمان مبارزه با دوپینگ در رابطه با تصمیم برای عدم محرومیت این بازیکنان، احتمال تصادفی مصرف شدن این مواد ممنوعه توسط بازیکنان و برخورداری بازیکن از معافیت استفاده از برخی مواد درمانی را عنوان کرده است. همچنین علت دیگر برای عدم ارائه جزئیات، حفاظت از افراد زیر سن قانونی بوده و البته انتشار اطلاعات جدید ممکن است عملکردهای تحقیقاتی سازمان مبارزه با دوپینگ را به خطر بیندازد.

دیدگاه‌ها