کد خبر : 1820942 | 02 اردیبهشت 1401 ساعت 22:52 | 103.1K بازدید | 29 دیدگاه

بازگشت سجاد به فرم یکسال قبل؛

سپاهان 2 پاختاکور 1؛ می‌خواهم زنده بمانم

تیم فوتبال سپاهان با دو گل سجاد شهباززاده بازیکن تعویضی سپاهان زنده ماند و در هفته پایانی همچنان برای صعود تا آخرین لحظه خواهد جنگید.

سپاهان 2 پاختاکور 1؛ می‌خواهم زنده بمانم

به گزارش "ورزش سه"، دو شکست، یک تساوی و یک پیروزی در چهار بازی قبلی برای طلایی‌پوشان اصفهانی سبب شده بود تا آنها چاره‌ای جز کسب سه امتیاز در مصاف با پاختاکور که تیمی مقتدر و البته بدشانس در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود، نداشته باشند. نیمه اول این مسابقه چندان چنگی به دل نزد و برای محرم نویدکیا با تغییراتی که در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود، ناامیدکننده پیش رفت. در شرایطی که انتظار داشتیم با شروع نیمه دوم شاهد آغاز حملات پیاپی سپاهان برای پیروزی در مسابقه باشیم، اما در کمال تعجب این تیم پاختاکور بود که بهتر بازی را آغاز کرد و موقعیت‌های بسیار خوبی هم برای گلزنی به دست آورد که با کم دقتی مهاجمان این تیم سبب شد یکی یکی این موقعیت‌ها از دست بروند تا درنهایت دو تعویضی محرم نویدکیا که برای تغییر روند بازی از دقیقه 60 دست به کار شده بود در دقیقه 76 گل اول مسابقه را بسازند؛ جایی که ارسال میلاد جهانی برای شهباززاده با ضربه والی زیبای این بازیکن تبدیل به گل اول مسابقه شد. شاگردان نویدکیا هنوز در شادی این گل بسیار ارزشمند بودند که روی ارسالی از سمت راست خط دفاعی گل تساوی را در دقیقه 78 از علیجانف مدافع چپ پاختاکور دریافت کردند تا بار دیگر عدم تمرکز کار دست سپاهان بدهد. با این گل بازی انتحاری‌ای از هر دو تیم شاهد بودیم. پاختاکور و سپاهان هر دو موقعیت‌های زیادی در 10 دقیقه پایانی برای پیروزی در مسابقه داشتند ولی این محرم نویدکیا بود که در نبرد با ووینسکی که در پایان بازی نیز از او و نمایش تیمش تمجید کرد، سربلند از زمین مسابقه بیرون آمد و ارسال یک بازیکن تعویضی دیگر یعنی رضا میرزایی اینبار زمینه ساز دبل شهباززاده در دقیقه 2+90 بود. سپاهان با کسب این پیروزی بسیار بسیار ارزشمند 7 امتیازی شد و حالا باید در انتظار نتیجه دیدار الدحیل و التعاون بماند که از ساعت 00:45 دقیقه بامداد شنبه آغاز می‌شود. به هر ترتیب اما با هر نتیجه‌‎ای شانس صعود سپاهان تا هفته پایانی حفظ شد و حالا آنها امیدوارانه تر به اتفاقات گروه چهارم و صعود احتمالی می اندیشند.

هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم
سپاهان – پاختاکور؛ ورزشگاه ملک‎ عبدالله شهر بریده عربستان
تماشاگر: 
تیم داوری:  ایدا‌ جومپئی از ژاپن و ناکاریت راوت و تاناته چوچون از  تایلند کمک داوران اول و دوم.
ناظر بازی:  میندو درجی از بوتان

ترکیب اصلی سپاهان: 

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی، یاسین سلمانی (دقیقه ۵۸- سروش رفیعی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۵۸- میلاد جهانی)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۷- سجاد شهباززاده)، شهریار مغانلو

سرمربی: محرم نویدکیا

پاختاکور: 

سنجار کوفاتوف، شرزود اعظموف، اولسکی لارین، فرخ سایفیف، خوجی اکبر علیجانوف، اودلجون همروبکوف، سردورسوبیرخوجائف، خوجیمات ارکینوف، عزیزبک تورگوئبوئف، سردور رشیدوف، اولیور سارکیچ

سرمربی: ووینسکی اسلاوچه

 

1708039

 

اخطار: فرشاد احمد زاده (دقیقه ۴۰- از سپاهان) - سردورسوبیرخوجائف (دقیقه ۴۴- از پاختاکور) - محمد کریمی (دقیقه ۵۹- از سپاهان) -اودلجون همروبکوف (دقیقه ۷۴- از پاختاکور) شهریار مغانلو(دقیقه 80- از سپاهان)

 

1708034

 

شرح گل:
سپاهان (١-٠): ارسال دقیق میلاد جهانی پس از گذر از تیرک اول در محوطه جریمه به سجاد شهباززاده رسید و این بازیکن توانست با یک ضربه تماشایی والی دروازه پاختاکور را در دقیقه ٧۶ باز کند.

پاختاکور (١-١): در دقیقه ٧٨ ارسالی از سمت راست با ضربه سر شیرجه ای علیجانف به گل تساوی پاختاکور بدل شد.

سپاهان (٢-١): در دقیقه دوم وقت های اضافی ارسال رضا میرزایی با ضربه سجاد شهباززاده در دهانه دروازه به گل دوم مسابقه برای سپاهان بدل شد،

 

لحظات حساس:

دقیقه ۵: اشتباه دانیال اسماعیلی فر می رفت کار دست سپاهان بدهد ولی دخالت به موقع گولسیانی خطر را برطرف کرد. 
دقیقه ١٠: شوت فرشاد احمدزاده به شکل خطرناکی زده شد و راهی کرنر شد. 
دقیقه ١١: ارسال خطرناک اسماعیلی فر با دخالت به موقع مدافعین پاختاکور به جایی نرسید.

دقیقه ٣٧: ضربه همروبکوف با واکنش عالی رشید مظاهری به اوت رفت تا بهترین موقعیت بازی تا این دقیقه شکل گرفته باشد.

 

1708040

 

دقیقه ۴۶: باز هم اشتباه مدافعین سپاهان می‌رفت کار دست این تیم بدهد ولی خروج به موقع رشید مظاهری مانع شد و او با تکل توپ را از محوطه جریمه دور کرد تا مهاجم پاختاکور فرصت ضربه زدن پیدا نکند.

دقیقه ۵٠: در غیبت عجیب گولسیانی ضربه مهاجم پاختاکور در موقعیت بسیار مناسبی با سر زده شد ولی زاویه نداشت و به راحتی در اختیار مظاهری قرار گرفت.

دقیقه ۵٢: شوت رشیدوف از پشت محوطه جریمه با واکنش بسیار خوب رشید مظاهری به آغوش کشیده شد.

دقیقه ۵۵: باز هم فضای بین مدافعین سپاهان و یک ضربه سر از مهاجم پاختاکور نشان داد که این تیم در سازماندهی دفاعی ضعف دارد.

دقیقه ۶٠: شوت دقیق و محکم عزیزبک روی ضربه ایستگاهی با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد تا باز هم این تیم پاختاکور باشد که عملکرد بهتری در مسابقه دارد.

دقیقه ۶٨: پاس دقیق سروش رفیعی برای دانیال اسماعیلی فر این بازیکن را در موقعیت تک به تک با گلر پاختاکور قرار داد ولی ضربه مدافع راست سپاهان عجولانه و بی دقت بود و این فرصت طلایی از دست رفت.

دقیقه ٨٠: دانیال اسماعیلی فر فرصت بسیار خوبی برای گلسازی داشت ولی پاس او کم دقت و محکم بود و از زاویه مخالف از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقا ٨١: شوت سرکش بازیکن پاختاکور را رشید مظاهری به صورت دو ضرب از آن خود کرد.

دقیقه ٨٣: ارسال دقیق سروش رفیعی روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر شهریار مغانلو از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ٨٩: ضربه سروش رفیعی روی پاس خوب مغانلو در موقعیت تک به تک بسیار بد زده شد تا این فرصت هم از دست برود.

دقیقه ٩٠: شوت علیجانف سرکش بود و به تیرک دروازه خورد.

شرح بازی:

تیم ازبکستانی کار را بهتر آغاز کرد و نبض مسابقه در نخستین دقایق را مال خود کرد. خیلی زود بازی به تعادل کشیده شد و بازی درگیرانه میان زمین در جریان بود. در دقایق پایانی نیمه اول پاختاکور این فرصت را داشت که از شاگردان نویدکیا پیش بیفتد اما نژاد مهدی مانع شد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم را پاختاکور تهاجمی استارت زد. شاگردان ووجنسکی خیمه سنگینی را برای دقایقی روی محوطه سپاهان بر پا کردند. همین موضوع باعث شد تا نویدکیا به سراغ تعویض‌هایش رود و ورق بازی را برگرداند. جهانی و شهباززاده پایه‌گذار گل اول سپاهان شدند اما سه دقیقه بعد ازبک‌ها پاسخ این گل را دادند تا همه چیز به تساوی کشانده شود.

بعد از این گل، بازی به شدت سرعت گرفت و دو تیم حملات و ضد حملات متعددی را برنامه‌ریزی کردند. در وقت‌های تلف شده تیر افقی دروازه سپاهان به لرزه درآمد اما با خوش شانسی شاگردان نویدکیا توپ تبدیل به گل نشد تا ثانیه‌هایی بعد، سجاد شهباززاده با ثبت دبل، شانس صعود طلایی‌پوشان را حفظ کند.

اتفاق ویژه
در شبی که سپاهان موقعیت‌های پرشماری به حریف داد و در خط دفاعی بی نظم ظاهر شد، برخلاف همیشه آنها بودند که از موقعیت‌های کم تعدادترشان سود بردند و سه امتیاز را به نام خودشان زدند. سپاهان در مصاف با پاختاکور دو شوت به چارچوب زد که هر دو به گل تبدیل شدند؛ اتفاقی که برای کسانی که بازی‌های سپاهان را در فصل جاری دنبال کرده‌اند، اتفاقی ویژه به شمار می‌رود. 
البته که باید به محرومیت فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو در بازی هفته پایانی نیز به عنوان اتفاقات ویژه این مسابقه اشاره کرد که کار محرم نویدکیا را در مقابل الدحیل سخت خواهد کرد.

بهترین بازیکن زمین 
اگرچه رضا میرزایی و میلاد جهانی نیز پس از ورود به زمین نمایش‌هایی خیره کننده داشتند ولی مگر می‌شود با دو گلی که شهباززاده به ثمر رساند، از بازیکن دیگری به عنوان بهترین بازیکن زمین نام برد؟

حاشیه:

* سپاهان برای صعود به مرحله بعد باید هر دو دیدار خود مقابل الدحیل و پاختاکور رو ببرد و سپس امیدوار به توقف التعاون یا الدحیل بماند.

*محرم نویدکیا در مقایسه با دیدار قبلی تیمش، سجاد شهباززاده و مسعود ریگی را از ترکیب خارج کرده و به جای این دو از سلمانی و شهریار مغانلو استفاده کرده است.

*اگر در مصاف امشب التعاون و الدحیل نماینده عربستان پیروز شود، سرنوشت صعود بار دیگر به دستان سپاهان خواهد افتاد.

 

1708032

*فرشاد احمدزاده با کارت زردی که در دقیقه ۴٠ گرفت مصاف با الدحیل در هفته پایانی را از دست داد.

 

1708035

*شهریار مغانلو هم با دریافت کارت زرد بازی هفته پایانی را مانند فرشاد احمدزاده از دست داد.

*جدول گروه چهارم پس از بازی‌های هفته پنجم

1708080

سپاهان با توجه به باخت التعان ۴ بر ٣ مقابل الدحیل، باید در بازی پایانی مقابل نماینده قطر پیروز شود و امیدوار به توقف التعاون مقابل پاختاکور باشد تا با ١٠ امتیاز شاید به عنوان یکی از سه تیم برتر به مرحله حذفی راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها