کد خبر : 1822152 | 10 اردیبهشت 1401 ساعت 19:17 | 52.3K بازدید | 7 دیدگاه

کسب یک امتیاز از 54 امتیاز ممکن؛

بدترین رکورد تاریخ باشگاهی آسیا شکست

تیم‌های چینی در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا از 54 امتیاز ممکن تنها یک امتیاز کسب کردند!

بدترین رکورد تاریخ باشگاهی آسیا شکست

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش یک رسانه ژاپنی در مقاله‌ای مدعی شده بود سوپرلیگ چین که زمانی پررونق بود و بازیکنان شناخته شده‌ای را از اروپا می‌خرید، اکنون نشانه‌هایی از فروپاشی را از خود بروز می‌دهد. عملکرد اخیر نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا، مهر تاییدی بر این ادعاست.

در مقاله یاد شده به این موضوع اشاره شده بود که سوپرلیگ چین از نیمه دوم سال گذشته با تغییرات بزرگی روبه‌رو شده است. ابتدا گروه اورگراند با یک بحران عملیاتی مواجه شد که باعث شد تیم گوانگژو در پرداخت دستمزد بازیکنان با مشکل روبه‌رو شود. گزارش شده است که حدود 70 درصد از 16 تیم سوپرلیگ چین معوقه دستمزد دارند. در چنین شرایطی بود که 3 باشگاه چینی برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا به مشکل جدی خوردند.

1709976

صبح روز بیست و دوم فروردین و در کمتر از یک ماه به شروع مسابقات، AFC با انتشار بیانیه‌ای به‌صورت رسمی از کناره گیری تیم فوتبال شانگهای پورت چین از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. دو نماینده دیگر چین هم با تیم‌هایی ناقص و نا آماده راهی مسابقات شدند. ترکیب شاندونگ و گوانژو را بازیکنانی تشکیل می‌داد که با تیم‌های اصلی‌شان خیلی متفاوت بود. مشکلات مالی باعث شده بود تا بسیاری از بازیکنان اصلی تیم در مسابقات حضور پیدا نکرده و بازیکنان تیم‌های پایه جایگزین آنها شوند.

1709977

پیش بینی پایان چنین شروعی خیلی سخت نبود. رقابت‌های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان چین در حالی به پایان رسید که آنها هیچ بردی کسب نکردند و از 54 امتیاز ممکن فقط موفق به ثبت یک امتیاز شدند!

شاندونگ مشکلات مالی کمتری نسبت به بقیه داشت اما از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با آنها نداشت. این تیم در گروه F تنها یک مساوی از 6 بازی کسب کرد تا با یک امتیاز، به‌عنوان تیم آخر گروه شناخته شود. نماینده کم نام و نشان سنگاپور در این گروه 7 امتیاز کسب کرد و بالاتر از شاندونگ یک امتیازی سوم شد! نماینده چین تنها دو گل در 6 بازی زد و ولی در عوض 24 گل خورد تا سهم زیادی در پر گل شدن بازی‌های این گروه داشته باشد. دیگر نماینده چین که در رقابت‌ها حاضر بود هم در گروه I‌ با صفر امتیاز چهارم شد تا شاندونگ، تنها تیم چینی این دوره باشد که موفق به کسب امتیاز می‌شود.

1709978

شاندونگ در آخرین بازی دور گروهی امروز با 5 گل از اوراوا شکست خورد.

گوانژو برخلاف شانگهای که به‌علت انصراف و بدون انجام بازی، با صفر امتیاز از گروه J کنار گذاشته شده بود، 6 بازی در این مسابقات انجام داد اما در هر 6 بازی باخت. این تیم هیچ گلی در 6 بازی دور گروهی به ثمر نرساند و 24 بار (میانگین 4 گل خورده در هر بازی) دروازه‌اش باز شد تا شاید این فکر به ذهن مدیرانش برسد که آیا بهتر نبود ما هم مثل شانگهای از حضور در مسابقات انصراف می‌دادیم؟!

1709979

گوانژو هم که در دیدار رفت 8 گل از کاوازاکی دریافت کرده بود امروز با نتیجه یک بر صفر به این تیم باخت تا حداقل در بازی آخر، آبرومندانه ببازد.

به این‌ترتیب پرونده لیگ قهرمانان آسیا به بدترین شکل ممکن برای فوتبال چین در سال 2022 بسته شد. این ضعیف‌ترین عملکرد باشگاه‌های چینی در سال‌های اخیر و بیشتر به یک افتضاح شبیه بود. آنها با یک انصرافی (0 امتیاز)، دو قعر جدولی (0 و 1 امتیازی)، بدون برد، 7 باخت و تنها دو گل زده به کار خود پایان دادند تا بود و نبودشان خیلی فرقی در سرنوشت مسابقات نداشته باشد.

دیدگاه‌ها