کد خبر : 1823052 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 11:15 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

هشت تیم در منطقه جهنم سقوط لیگ آزادگان

در فاصله شش هفته مانده به پایان لیگ دسته اول، هشت تیم به صورت قطعی در منطقه سقوط قرار دارند.

هشت تیم در منطقه جهنم سقوط لیگ آزادگان

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی و شاهین بوشهر در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل به صورت قطعی به لیگ دسته دوم سقوط کرده‌اند و تنها سهمیه باقیمانده برای مشخص شدن تیم سوم سقوط کننده، بین هشت تیم شرایط خاصی را شکل داده است.

هشت تیم رایکا بابل (31 امتیاز)، استقلال ملاثانی (32 امتیاز)، ویستاتوربین تهران (32 امتیاز)، قشقایی شیراز (34 امتیاز)، سایپا تهران (34 امتیاز)، شهرداری همدان (35 امتیاز)، شهرداری آستارا (36 امتیاز) و شمس آذر قزوین (36 امتیاز) از اصلی‌ترین مدعیان سقوط در این فصل بهمراه دو تیم ماشین سازی و شاهین بوشهر محسوب می‌شوند.

البته فاصله امتیازی و امتیازات باقیمانده به شکلی است که به طور مثال رایکا بابل در صورت دستیابی به تمامی امتیازات حتی قادر است که جایگاه خیبر خرم آباد 46 امتیازی و در جایگاه چهارم را نیز از آن خود کند که البته بعید و دور از انتظار به نظر می‌رسد.

رایکا بابل در ادامه فصل با تیم‌های مس کرمان در خانه، خیبر در خرم آباد، مس شهربابک در بابل، خوشه طلایی در ساوه، سایپا در بابل و شمس آذر در قزوین بازی دارد. قرعه سخت شاگردان پیروز قربانی که البته طی دیدارهای اخیر در مدار کسب نتیجه قرار گرفته‌اند. با این حال پرونده بازی آنها با پارس جنوبی که با 5 گل به برتری رسیده‌اند در کمیته انضباطی باز است و شاید جنجال هواداران آنها نیز منجر به محرومیت آنها از همراهی هواداران در استادیوم خانگی نیز شود تا شرایط برای آنها سخت‌تر شود.

1709662


استقلال ملاثانی که در آخرین بازی خود برابر سایپا در تهران به تساوی رسید نیز دیگر مدعی سقوط محسوب می‌شود. آنها در ادامه فصل با شمس آذر در ملاثانی جدال حساسی را پیش رو خواهند داشت. در ادامه برابر ماشین سازی قرار می‌گیرند و ملوان، شاهین بوشهر، شهرداری همدان و شاهین بوشهر دیگر رقبای این تیم محسوب می‌شوند. آنها نسبت به دیگر رقبا، قرعه بهتری در ادامه مسیر دارند و باید دید برای دومین فصل قادر به حفظ سهمیه خود خواهند بود یا خیر.

ویستاتوربین که اولین فصل حضورش در لیگ آزادگان را تجربه می‎کند نیز در ادامه مسیر باید با شهرداری آستارا، مس کرمان، پارس جنوبی جم، خیبر خرم آباد و ملوان بندرانزلی قرار گیرد. یکی از سخت‌ترین برنامه‌های باقیمانده در مسیر حفظ سهمیه بقا جلوی شاگردان میلاد بلادی قرار دارد که نسبت به نیم فصل ابتدایی نتایج بهتری کسب کرده اما هنوز نتوانسته از منطقه سقوط دور شود. آنها سه بازی خانگی پیش رو دارند و البته جدال با مدعیان صدرنشین کار را برای آنها سخت کرده است.

قشقایی شیراز که در مقطعی در نیم فصل اول صدرنشین جدول نیز شده بود اکنون به واسطه مشکلات مالی در مسیر سقوط قرار دارد. آنها در ادامه مسیر باید برابر مس شهربابک، پارس جنوبی جم، شهرداری آستارا، خیبر خرم آباد، شمس آذر قزوین و خوشه طلایی قرار گیرند. قرعه نماینده شیراز هم سخت به نظر می‌رسد و اگر در مدار هفته‌های اخیر قرار گیرند، بعید نیست سقوط نزدیک‌تر از همیشه به آنها باشد. 

1672119


سایپا با امید روانخواه در مدار بدشانسی قرار دارد. آنها نیز بعد از کسب نتایج خوب در ابتدای نیم فصل، اکنون بار دیگر دچار بدشانسی شده‌اند تا شرایط برای نارنجی‌پوشان تهرانی هم سخت باشد. این تیم اکنون باید برابر ملوان بندرانزلی، شاهین بوشهر، ماشین سازی، آرمان گهر، رایکا بابل و شهرداری همدان قرار گیرد. تقابل با دو حریف که سقوط شان قطعی شده است شاید این تیم را از سقوط نجات دهد.

شهرداری همدان نیز دیگر تیم تازه صعود کرده به لیگ آزادگان محسوب می‌شود که هنوز امتیازاتش برای فرار از منطقه سقوط کافی به نظر نمی‌رسد. استقلال خوزستان، مس شهربابک، خوشه طلایی، شمس آذر قزوین، استقلال ملاثانی و سایپا حریفان این تیم محسوب می‌شوند و البته بعید است آنها در ادامه در شرایط سقوط قرار گیرند.

شهرداری آستارا نیز دیگر مدعی سقوط حداقل روی کاغذ محسوب می‌شود؛ شاگردان پایان رافت این هفته باید در تهران برابر ویستاتوربین قرار گیرند. استقلال خوزستان، قشقایی شیراز، مس کرمان، مس شهربابک و پارس جنوبی دیگر رقبای این تیم محسوب می‌شوند و آنها نیز البته کمترین خطر را برای سقوط دنبال می‎کنند.

شمس آذر نیز که در این فصل امتیاز بادران تهران را در اختیار گرفته، هر چند بیشتر فصل را در منطقه سقوط دنبال کرده اما توانسته اکنون جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد. آنها در ادامه مسیر باید برابر استقلال ملاثانی، ملوان بندرانزلی، آرمان گهر، شهرداری همدان، قشقایی شیراز و رایکا بابل بازی کنند و با کسب حداقل 4 امتیاز قادر خواهند بود بقای خود را قطعی کنند.

باید دید بعد از ماشین سازی و شاهین بوشهر سهمیه سومین تیم سقوط کننده به کدام تیم اختصاص خواهد یافت.

دیدگاه‌ها