کد خبر : 1823739 | 20 اردیبهشت 1401 ساعت 21:13 | 14K بازدید | 4 دیدگاه

از نظر باشگاه لابد من سرمربی تیم امید هستم

حلالی: پرسپولیس چندرغاز را هم به من پرداخت نکرد!

اسماعیل حلالی می‌گوید قرارداد او به‌عنوان سرمربی تیم امید حتی کفاف پول بنزین را هم نمی‌داد و نصف قرارداد تدارکات تیم بزرگسالان بود.

حلالی: پرسپولیس چندرغاز را هم به من پرداخت نکرد!

 به گزارش ورزش سه، اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد عملکرد این تیم در بازی روز گذشته برابر ذوب آهن به خبرنگار ما گفت: ما در شروع بازی اصلا تمرکز کافی نداشتیم؛ البته بازیکنان در مصاحبه‌هایی که داشتند گفتند بة‌خاطر اختلاف سطح از دریا در ابتدای بازی بدن‌شان گرفته بود اما حتی در این‌صورت هم بچه‌ها باید بهتر از اینها گرم می‌کردند که دچار مشکل نشوند. ما لحظاتی از بازی را از دست دادیم و تا به خودمان بیاییم یک گل خوردیم و این مسئله باعث شد با تنش بازی را ادامه دهیم.

او افزود: البته الان در اواخر لیگ هستیم و حساسیت باعث می‌شود تا بازیکنان ناخودآگاه استرس و تنش داشته باشند و وقتی هم شما در دقیقه یک گل دریافت می‌کنید باعث تشدید این مسائل می‌شود و آرامش بازیکنان از بین می‌رود. اما کار را به‌خوبی پیش بردیم و بر بازی حاکم شدیم. موقعیت‌هایی ایجاد کردیم اما متاسفانه استفاده نکردیم. در نهایت همین عدم تمرکز باعث شد بازی مساوی شود.

حلالی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام ما فقط باید عملکرد خودمان را ببینیم؛ اگر ما عملکرد خوبی داشته باشیم روی تیم حریف هم تاثیر می‌گذارد. برای مثال در هفته قبل ما بردیم و آنها هم مساوی کردند اما وقتی ما می‌بازیم حریف هم با تمرکز بیشتری بازی می‌کند و برنده می‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به اینکه کادر فنی پرسپولیس و برخی از هواداران، داوری‌ها را علت عدم نتیجه گیری تیم می‌دانند گفت: اینطور نیست. البته من نگاه خودم را دارم و معتقدم داور‌ها هم روزهایی مثل بازیکنان دچار اشتباه می‌شوند. ما باید به قدری قوی عمل کنیم که حتی اشتباهات داوری را هم پوشش دهیم نه اینکه خودمان کار خودمان را انجام ندهیم و با هر سوت داور دور او جمع بشویم. این عادت بدی است که مربی‌ها به بازیکنان یاد داده‌اند. ما در اروپا چنین رفتارهایی را نمی‌بینیم اما اینجا مربی از طرف هواداران و مدیران تحت فشار قرار می‌گیرد و این فشار را به بازیکنان انتقال می‌دهد و آنها هم وقتی نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند اینطور وانمود می‌کنند که از داوری ضرر کرده‌اند. ما در این راه به بیراهه می‌رویم و آسیب آن را هم در لیگ قهرمانان آسیا دیده‌ایم و خواهیم دید. خواهش من این است بازیکنان به خودشان و فوتبال‌شان اهمیت بدهند. شاید در یک یا دو بازی حق ما خورده شود اما شاید در یک بازی هم به نفع ما سوت زده شود.

او ادامه داد: مثل بعضی از هواداران استقلال که در پنج سال اخیر به‌خاطر ضعف خودشان بهانه‌های مختلف گرفتند الان هم عده‌ای همین‌طور می‌خواهند ضعف‌ها را پوشش بدهند. خیر؛ ما خودمان ایراداتی داشتیم و به‌خاطر همان ضعف‌ها و بازیکنانی که از دست دادیم نتوانستیم در لیگ مثل سال قبل عمل کنیم. البته من معتقدم در مجموع نسبت به بضاعت خودمان نتایج خوبی گرفته‌ایم؛ شاید نتوانیم قهرمان شویم اما با شرایطی که وجود داشت توانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم.

1677867

حلالی در خصوص عملکرد شرزود تمیروف عنوان کرد: تمیروف بازیکن زحمتکشی است؛ او چون موفق به گلزنی نشده بود، کمی استرس داشت. امیدوارم بازی به بازی بهتر شود. او بازیکن بدی نیست اما چون سنی ندارد، وقتی وارد استرس می‌شود زمان می‌برد تا به شرایط عادی برگردد.

وی با تمجید از عملکرد فنی رامین رضاییان درباره رفتار او در بازی دیروز گفت: من فوتبال رامین رضاییان را دوست دارم و تا به حال هم از عملکرد فنی او انتقاد نکرده‌ام و اعتقاد دارم به‌عنوان یک مربی نباید بازیکن را تخریب کنیم. ولی بحث‌های اخلاقی متفاوت است و بازیکنان باید آن را یاد بگیرند. من حتی زمانی که بازیکنان عملکرد ضعیفی داشته‌اند حامی آنها بودم اما زمانی که یک بازیکن وظیفه خودش را نداند و چنین حرکتی کند صورت خوبی ندارد. رامین خودش هم بعد از بازی مصاحبه کرد و به اشتباهش پی برده بود اما بهتر است که این رفتار‌ها را نبینیم.

حلالی در پاسخ به اینکه شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می‌داند بیان کرد: فوتبال است و شاید در همین بازی پیش رو ورق برگشت و اتفاقات خوبی افتاد. من هیچ‌وقت در زندگی‌ام آرزو نکرده‌ام که حریفم ضعیف عمل کند و ما با ضعیف کردن او بتوانیم پیشرفت کنیم؛ همیشه احساسم این بوده که باید بهتر از حریفم عمل کنم تا موفق‌تر باشم. من هیچوقت نمی‌گویم کاش استقلال ببازد و پرسپولیس اول شود. پرسپولیس باید به قدری قوی شود که قهرمان شود؛ حتی اگر استقلال قوی بازی کند ما باید قوی‌تر باشیم.
حلالی که هدایت تیم امید پرسپولیس را برعهده داشت با اعلام کناره گیری‌اش از این سمت گفت: من سال قبل سرمربی تیم امید بودم اما با توجه به اینکه به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهند امسال کنار رفتم. من سال گذشته چون پرسپولیس را باشگاه خودم می‌دانستم آمدم و به بچه‌ها کمک کردم اما با اینکه باشگاه مُصر بود همکاری ادامه داشته باشد، چون به تیم پایه اهمیت داده نمی‌شد برای اولین بار از حق خودم گذشتم تا بدانند باید به ساختار پایه و به حقوق و قرارداد مربی اهمیت بدهند.

او در پایان در واکنش به اینکه سایت رسمی پرسپولیس تا یک ماه قبل همچنان از او به‌عنوان مربی تیم امید یاد می‌کرد گفت: باشگاه این نظر را دارد اما من خودم کنار کشیدم و قصد فعالیت ندارم. سوال من این است که آیا قرارداد من باید نصف قرارداد یک عضو تدارکات تیم بزرگسالان باشد؟ من سر‌مربی تیم امید و نفر دوم باشگاه هستم. قرارداد من پول بنزین برای رفتن به تمرین هم نیست. آن وقت می‌گویند چرا دزدی در فوتبال باب شده؛ دزدی را شما ایجاد می‌کنید. وقتی مربی را در رفاه قرار نمی‌دهید آدم سالم هم دزد می‌شود. من برای خودم ارزش قائلم و دروغ هم نمی‌گویم، چه برسد بخواهم نان حرام سر سفره بیاورم. من یک‌چهارم پولی که گرفتم را خرج بازیکنانم کردم تا پیشرفت کنند اما وقتی می‌ببینم دیده نمی‌شود ادامه نمی‌دهم. در پایه‌های پرسپولیس فقط تیم امید بود که آبروداری کرد ولی وقتی باشگاه اهمیت نمی‌دهد و قرارداد چندرغاز من را پرداخت نمی‌کند، بهتر است کار نکنم و فضا را به کسانی بدهیم که می‌توانند در این شرایط کار کنند.

دیدگاه‌ها