کد خبر : 1824075 | 23 اردیبهشت 1401 ساعت 13:13 | 8.5K بازدید | 4 دیدگاه

با اعلام سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا

فدراسیون فوتبال نمایندگان آسیایی را انتخاب می‌کند

نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که مکانیسم انتخاب تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برعهده فدراسیون‌هاست.

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون و مکانیسم حضور تیم‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را به فدراسیون‌های ملی که باشگاه‌های آنها در لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ شرکت می‌کنند، ابلاغ کرد.

روزنامه الریاضیة عربستان ضمن اعلام این خبر اضافه کرد که این اقدام پس از آن صورت گرفت که دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد کمیته مسابقات مبنی بر اصلاح تقویم لیگ قهرمانان موافقت کرد. جایی که از فصل آینده، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌جای سالانه، به‌صورت فصلی و همگام با تقویم لیگ قهرمانان اروپا و همچنین تقویم کشورهایی نظیر ایران برگزار خواهد شد.

نضال بحران سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه‌ای به خبرگزاری آلمان گفت: انتخاب باشگاه‌های شرکت‌کننده در اختیار فدراسیون‌های ملی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا مشتاق حضور فعال فدراسیون‌های ملی در چنین تصمیماتی است و لازم به ذکر است که باشگاه‌های واجد شرایط باتوجه‌به سهمیه‌های مشخص شده نیازمند دریافت مجوز آسیایی هستند.

با اصلاح تقویم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، این پیکارها از پاییز سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و در بهار ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد. در زمان آغاز این پیکارها، رقابت‌های لیگ بیست و یکم (لیگ کنونی که استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند) و همچنین لیگ بیست و دوم به پایان رسیده است. ضمن اینکه رقابت‌های جام حذفی سال بعد نیز تعیین تکلیف شده و امسال نیز عنوان قهرمانی این پیکارها به نساجی رسید.

بدین ترتیب با آغاز فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران با اتمام دو دوره از رقابت‌های لیگ برتر و دو دوره از مسابقات جام حذفی مواجه است. چنانچه در این پیکارها هیچ تیمی بیشتر از یک‌بار قهرمان نشود، فدراسیون فوتبال ایران با چهار تیم قهرمان مواجه خواهد شد که یکی از آنها تیم نساجی مازندران است و برای اینکه سهمیه 3+1 ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ چگونه تعیین شود، باید تصمیم‌گیری شود.

شایان‌ذکر است که فدراسیون فوتبال عربستان در ۱۴ آوریل مکانیسم حضور نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را اعلام کرد. طبق اعلام سعودی‌ها، ۳ سهمیه مستقیم این کشور به قهرمانان لیگ داخلی فصل کنونی و فصل بعدی و همچنین قهرمان جام حذفی فصل بعد اعطا می‌شود و تیمی که در جام حذفی امسال که در حال برگزاری است به قهرمانی برسد، به‌عنوان سهمیه چهارم راهی دیدار پلی‌آف می‌شود.

عربستانی‌ها همچنین شرایط خاص این مکانیسم را نیز پیش‌بینی کرده‌اند و چنانچه تیم تکراری در میان قهرمانان باشد و به عبارت ساده‌تر تیمی به بیش از یک قهرمانی برسد، آنگاه سهمیه به نایب‌قهرمان لیگ فصل آینده عربستان داده می‌شود. در صورت تکراری بودن آن تیم، سهمیه به تیم نایب‌قهرمان فصل کنونی خواهد رسید. اگر باز هم تیمی تکراری بود، سهمیه به تیم سوم فصل بعد و در نهایت چنانچه باز هم تیم انتخاب شده تکراری بود، سهمیه به تیم سوم فصل امسال خواهد رسید.

دیدگاه‌ها