کد خبر : 1824177 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 10:29 | 4.7K بازدید | 1 دیدگاه

تغییر مسیر پروازی امید؛ از بغداد به تاشکند

تیم ملی امید برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا از بغداد راهی تاشکند محل برگزاری مسابقات خواهد شد.

تغییر مسیر پروازی امید؛ از بغداد به تاشکند

به گزارش "ورزش سه"، پیشتر قرار بود تیم امید بعد از برپایی اردوی تدارکاتی در قطر از دوحه راهی تاشکند شود اما هم‌گروهی با قطر این برنامه را تغییر داد. بر این اساس شاگردان مهدی مهدوی کیا روز یکم خرداد راهی بغداد خواهند شد. دو بازی دوستانه با تیم ملی امید عراق در دستور کار ملی پوشان قرار گرفته است که این دو بازی در روزهای سوم و ششم  خرداد در استادیوم زیبای شهر بغداد برگزار می شود و یک روز بعد از بازی دوم یعنی هفتم خرداد ملی پوشان امید راهی تاشکند خواهند شد.

سفر تیم ملی امید به عراق هم روز اول خرداد صورت خواهد گرفت و فدراسیون فوتبال به گونه ای برنامه ریزی کرده که ملی پوشان تیم امید از روز 28 اردیبهشت وارد اردوی تیم امید شوند. در فاصله تا اول خرداد که روز اعزام ملی پوشان امید به بغداد خواهد بود بازیکنان تیم ملی امید بعد از همراهی تیم های خود در بازی های باشگاهی به اردوی تیم ملی امید اضافه می شوند و در نهایت یکم خرداد به سمت عراق پرواز خواهند کرد.

تیم ملی امید پیش تر در ماه های فروردین با تیم های نساجی، پرسپولیس و گل گهر بازی دوستانه انجام داده بود. بازی با تیم ملی امید عراق آخرین بازی دوستانه تیم امید پیش از حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا خواهد بود. تیم ملی امید ایران در این بازی ها بیشتر با بازیکنان زیر 21 سال به میدان خواهد رفت و شاید در نهایت یکی دو بازیکن بالای 21 سال در اردوی تیم ملی امید حاضر شوند. به این خاطر که این دوره از بازی ها تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می شود. اما در دوره بعدی تیم های برگزیده راهی المپیک خواهند شد. هدف مهدی مهدوی کیا در تاشکند این است که از بازیکنانی در ترکیب بهره بگیرد که در دوره بعدی مسابقات هم قادر به استفاده از آنها باشد.

1701361


دور نهایی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود اما هر چهار سال یک بار تیم های برگزیده راهی المپیک خواهند شد. این دوره از بازی ها در تاشکند همانند دوره های قبلی با حضور 16 تیم و در 4 گروه 4 تیمی برگزار می شود و در پایان مرحله گروهی دو تیم از هر گروه به مرحله یک هشتم نهایی بازی ها صعود می کنند و در ادامه تا فینال بازی ها به صورت تک حذفی خواهد بود. گروه و برنامه بازی های امید ایران از این قرار است:

چهارشنبه 11 خرداد
16:30ایران – قطر (ورزشگاه بنیادکار تاشکند)
18:30 ازبکستان - ترکمنستان (ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند)

شنبه 14 خرداد
16:30 ترکمنستان – ایران (ورزشگاه بنیادکار تاشکند)
18:30 قطر – ازبکستان (ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند)

سه‌شنبه 17 خرداد
20:30 قطر – ترکمنستان (ورزشگاه بنیادکار تاشکند)
20:30 ایران – ازبکستان (ورزشگاه مرکزی قارشی)

دیدارهای سوم همه تیم ها در روز پایانی مرحله گروهی به صورت همزمان برگزار می شود.

دیدگاه‌ها