کد خبر : 1824284 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 22:17 | 14.8K بازدید | 2 دیدگاه

فریاد لحظه آخری بچه‌های جنوب

نفت MIS 1 - نساجی 1‌؛ حقیقی، ‌سوپرمن در قامت گلر!

گل دیرهنگام شاگردان رضا مهاجری در ادامه عملکرد خوب بچه‌های زردپوش جنوب در لیگ برتر بود و این تیم را به بقا امیدوار نگه داشت.

نفت MIS  1 - نساجی 1‌؛ حقیقی، ‌سوپرمن در قامت گلر!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی در این فصل لیگ برتر و به‌ویژه در رقابت‌های جام حذفی که نساجی در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد و همین‌طور در تساوی امروز نقشی کلیدی و ویژه داشته است. حقیقی در لیگ برتر تا به حالا ۸ کلین‌شیت داشته است. در رقابت امروز هم از همان دقایق ابتدایی سنگربان نساجی با توجه به پرس بالا و حملات برنامه‌ریزی شده بازیکنان نفت، مجبور به نشان دادن واکنش‌های فوق العاده شد تا بتواند دروازه شمالی‌ها را تا دقایق پایانی بسته نگه دارد. 
حقیقی در دقیقه ۵ با دبل سیو توانست نساجی را در بازی نگه دارد تا از همان ابتدا نساجی با دریافت گل زودهنگام، دچار مشکل جدی نشود.  
شروع مجدد حقیقی و اشتباه بیگی در انتقال توپ، شوت بازیکن نفت با واکنش حقیقی به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت هم حقیقی با یک واکنش زیبا توپ را با پا دفع کرد. نفتی‌ها به‌شدت به سه امتیاز این بازی نیاز داشتند و از همان ابتدا حملات مختلفی را روی دروازه نساجی ترتیب دادند. 
دوندگی بالا و پرس بازیکنان این تیم در نیمه زمین نساجی باعث شده بود بازیکنان این تیم دچار اشتباهات فردی در نیمه اول شوند. شوت از راه دور هم یکی از برنامه‌های شاگردان مهاجری بود و بازیکنان این تیم با وجود عدم موفقیت در گلزنی دو بار تیر دروازه نساجی را به لرزه در آوردند. در طرف مقابل نساجی قدر موقعیت‌های هرچند کمتر خود را بهتر دانست. نساجی سمت چپ خط دفاعی نفت را برای نفوذ زامهران انتخاب کرد و با وجود اینکه کریم اسلامی در اولین نفوذ و ارسال جدی زامهران در دقیقه 38 موفق به گلزنی نشد کمتر از 5 دقیقه بعد با همان نقشه و این بار روی دفع ناقص دروازه‌بان نفت اسلامی گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه و تا پایان نیمه اول دروازه‌بان نساجی ۴ سیو دیگر هم داشت تا تیم او با تک گل کریم اسلامی برنده به رختکن برود. 
در ابتدای نیمه دوم هم حملات نفت ادامه داشت و در‌ همان اوایل نیمه دوم حقیقی مجبور به واکنش شد تا ضربه بازیکن نفت به کرنر برود. حقیقی دقایقی بعد در دفع شوت بازیکن نفت و تلاش برای تصاحب توپ با مسلم مجدمی برخورد داشت و سنگربان نساجی برای لحظاتی کنترل خود را از دست داد. در ادامه داور به همراه بازیکنان حریف و خودی توانست حقیقی را به شرایط آرامش بازگرداند. لحظاتی بعد هر دو بازیکن از یکدیگر دلجویی کردند.  
در ادامه ‌‌بازیکنان نفت نتوانستند خطر جدی روی دروازه علیرضا حقیقی ایجاد کنند و او نیمه آرامی را نسبت به نیمه اول سپری کرد اما بالاخره قفل دروازه حقیقی در دقیقه ۹۱ باز شد. روی ارسال از جناح چپ دفع ناقص نساجی اسدی نزذیکی محوطه شش قدم توانست دروازه نساجی را باز کند و دو تیم به یک امتیاز از این بازی رضایت دادند.
فارغ از اتفاق دقایق ابتدایی در نیمه دوم و گل لحظات پایانی، حقیقی روز بسیار خوبی را سپری کرد و توانست در کسب یک امتیاز خارج از خانه، نقش اول را برای اسماعیل اسماعیلی در اولین تجربه سرمربیگری‌اش بازی کند.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ شنبه: ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
ساعت ۲۰:۰۰ 
استادیوم: شهید بهنام محمدی/ بدون تماشاگر 
داور: محمد حسین ترابیان/ کمک‌ها: محمدرضا مدیر روستا‌ و علی رعیت/ داور چهارم:شبیر بهروزی/ ناظر:محسن قهرمانی

نفت مسجدسلیمان:
مسعود پورمحمد 
علیرضا دغاغله
میرهادی میرجوان
پیمان میری 
میثم نقی زاده
حسن مرادی فر
مجید عیدی 
مسلم مجدمی (۸۵- امیر روستایی)
مهدی هاشمی‌نژاد
میلاد باقری
سید محمد خرم الحسینی
سرمربی: رضا مهاجری

نساجی مازندران:
علیرضا حقیقی
حامد شیری
محمد قربانی
متین کریم زاده
مرتضی منصوری
مهرداد عبدی
سعید غلامعلی بیگی
فرزاد زامهران(۸۸- محمد جواد کهنه سرا)
صابر حردانی(۶۹- احسان قهاری)
ایوب کلانتری (69- رضا جعفری)
کریم اسلامی (۸۰- محمد مهدی نظری)
سرمربی: اسماعیل اسماعیلی

کارت زرد:
نفت مسجد سلیمان: محمد خرم الحسینی (29) مسلم مجدمی (60) امین اسدی دقیقه ۲+ ۹۰
نساجی مازندران: رضا جعفری (81) مهرداد عبدی (84) حامد شیری (90)
شرح گل:
نساجی یک - نفت صفر : (دقیقه 39 کریم اسلامی): پاس فرزاد زامهران از سمت چپ در محوطه جریمه به کریم اسلامی رسید و او با ضربه سر دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کرد.
نفت ۱- نساجی ۱(دقیقه ۲+۹۰ امین اسدی): پاس دغاغله در محوطه جریمه به امین اسدی رسید و او با یک ضربه بغل پا دروازه حقیقی را باز کرد.

لحظات حساس:
دقیقه ۵:  توپ بازیکن نفت به تیر خورد و توپ برگشتی به مسلم مجدمی رسید که شوت این بازیکن در دستان حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۶: توپ عماد میر جوان که به خوبی چرخید و از راه دور شوت زد به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه ۱۱: شوت مجید عیدی از سمت راست را حقیقی به زیبایی سیو کرد.
دقیقه ۲۳: شوت محکم پیمان میری به تیر افقی دروازه نساجی برخورد کرد.
دقیقه ۲۸: علیرضا حقیقی ضربه سر ضرب و از راه دور علیرضا دغاغله را دور کرد.
دقیقه ۳۰: شوت با پای چپ مهرداد عبدی را مسعود پورمحمد سیو کرد
دقیقه ۳۸: نفوذ زامهران وینگر نساجی و ارسال این بازیکن کریم اسلامی را در موقعیت مناسبی قرار داد ولی ضربه سر اسلامی با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۴۷: حقیقی شوت عالی عماد میر جوان را دفع کرد.
دقیقه ۵۰: موقعیت مناسب برای احمد الجبوری که ضربه این بازیکن بعد از برخورد با حامد شیری به کرنر رفت بازیکنان نفت اعتقاد داشتند در این صحنه توپ با دست کاپیتان نساجی برخورد کرده.
دقیقه ۵۹: شوت نفتی‌ها در دو مرحله توسط حقیقی مهار شد.
دقیقه ۷۰: موقعیت مناسب برای نساجی روی خلاقیت فردی رضا جعفری بازیکن تعویضی به دست آمد اما در زدن ضربه نهایی کم دقت عمل کرد
دقیقه ۷۴: شوت حسین زامهران از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۹۰: شوت از راه دور احمد الجبوری در دستان علیرضا حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۴+۹۰: شوت سرکش حامد شیری از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:
‌علیرضا حقیقی چند سیو خوب داشت و بار‌ها دروازه نساجی را از باز شدن نجات داد و جلوی حملات پر تعداد نفتی‌ها را گرفت. حقیقی از تجربه‌اش در این دیدار استفاده کرد، درست است که دروازه او باز شد اما او توانست از تفاضل گل بیشتر با حریف جلوگیری کند.

اتفاق ویژه:
نساجی در غیاب ساکت الهامی بازهم نباخت و با ارائه یک بازی جوانمردانه معادلات انتهای جدول را به هم زد. آنها مقابل حریف باانگیزه و سرمربی سابق خود پا پس نکشیدند.
*در حاشیه:
*در یک صحنه بر سر تصاحب توپ علیرضا حقیقی با مسلم مجدمی که قصد باز کردن دروازه را داشت درگیر شد.
* اسماعیل اسماعیلی نسبت به خطا روی کریم‌زاده به داور اعتراض کرد و ترابیان کنار خط با او به آرامی صحبت کرد.
 

دیدگاه‌ها