کد خبر : 1824527 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 21:13 | 13.6K بازدید | 1 دیدگاه

مجازات و مکافات؛ بازی تاج و تخت ادامه دارد

عزیزی‌خادم از فوتبال ایران حذف می‌شود؟

محرومیت دوساله شهاب‌الدین عزیزی خادم ممکن است به پایان حضور این چهره جنجالی در فوتبال ایران ختم شود.

عزیزی‌خادم از فوتبال ایران حذف می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، همان‌طور که انتظار می‌رفت و پیش‌بینی شده بود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران در نهایت حکم بر محرومیت دوساله شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس پیشین فدراسیون از حضور در هرگونه منصب فوتبالی داد؛ اتفاقی که کلیدش توسط اعضای هیئت‌رئیسه و نامه‌ای برای دعوت از وی به کمیته اخلاق برای توضیح درباره اتهامات مالی خورده و با انجام این جلسه ادامه پیدا کرده بود.

جالب اینجا است که رئیس فعلی کمیته اخلاق (اسدی مقدم) همان قاضی‌ای است که قبلا رای به محرومیت مهرداد سراجی عضو مخالف عزیزی خادم در هیئت‌رئیسه (پیش از جلسه عزل عزیزی خادم) داده بود اما کمیته استیناف این حکم را شکسته بود.

با این وصف برای عزیزی خادم نیز احتمالا مسیر مشابهی وجود دارد و او برای شکستن حکم اولیه محرومیت خود باید به کمیته استیناف اعتراض کند. هرچند که عزیزی خادم با حضور در کمیته اخلاق برای ادای توضیحات(که چند روز قبل اتفاق افتاد) بر مشروعیت این کمیته صحه گذاشت.

در این شرایط و در حالی‌که عزیزی خادم اعلام کرده به هر شکل در جلسه مجمع آتی فدراسیون با حضور اعضای این نهاد تصمیم‌گیر فوتبال ایران شرکت خواهد کرد اما حضور وی با حکم کمیته اخلاق در رای‌گیری مجمع ممنوع است و او عملا شانس خود را برای بازگشت به سریر قدرت از دست داده است؛ مگر آنکه کمیته استیناف حکم کمیته اخلاق را بشکند تا به این‌ترتیب عزیزی خادم در مجمع حاضر شده و دوباره صلاحیت خود را به بوته رای بگذارد. او البته برای بازگشت به صندلی ریاست در مجمع کار سختی نداشت و فقط کافی بود ۲۹ نفر از اعضای مجمع به عزل او رای ندهند. در این‌صورت همه تلاش هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری وی نقش بر آب می‌شد.


اولین نتیجه این تصمیم کمیته اخلاق به محرومیت عزیزی خادم و منع حضور او در مجمع، خروج موضوع بررسی عزل عزیزی خادم از جلسه آتی مجمع است، در حالی‌که برخی از اعضای هیئت‌رئیسه همچنان باید در انتظار آرای اعضای مجمع برای ادامه کار خود باشند؛ چراکه عزل 4 عضو هیئت‌رئیسه در این مجمع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبعا عزیزی خادم در دفاع از خود ضمن غیرقانونی شمردن تصمیم قبلی هیئت‌رئیسه علیه کمیته اخلاق نیز اعتراض خواهد کرد و حتی گفته می‌شود وی اعتراض خود را به نهادهای خارج ازایران خواهد برد، اما در عین حال با توجه به اینکه او در کنفدراسیون فوتبال آسیا رابطه صمیمانه‌ای با رئیس این نهاد یا اعضای رده بالا ندارد و مسائل مربوط به او نیز از نظر شکلی ایراد خاصی نداشته‌اند، ممکن است این اعتراض‌ها به جایی نرسد.

در صورت عدم حضور عزیزی خادم در مجمع فدراسیون فوتبال، ترکیب تازه فدراسیون که از اسفندماه تشکیل شده و سرپرستی را به میرشاد ماجدی محول کرده؛ ادامه کار خواهد داد تا انتخابات جدیدی (احتمالا بعد از جام جهانی) برگزار شود. البته که تحرکات روز مجمع ادامه خواهد داشت و ممکن است همچنان تغییراتی جدی در مسیر فوتبال ایران به‌وجود بیاید، اما با این دست‌فرمان شرایط به سود هیئت‌رئیسه‌ای است که رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال را از صندلی به زیر کشید.

دیدگاه‌ها