کد خبر : 1825326 | 30 اردیبهشت 1401 ساعت 13:55 | 103.1K بازدید | 18 دیدگاه

با رافینیا، لوا و فاتی

مثلث آتشین جدید؛ بارسا ترسناک‌تر از همیشه؟ (عکس)

اگر همه چیز خوب پیش برود، می توان انتظار داشت که مثلث خط حمله بارسلونا در فصل بعد را سه مهاجم متفاوت و جدید شکل بدهند.

مثلث آتشین جدید؛ بارسا ترسناک‌تر از همیشه؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا برای دومین سال در سه سال اخیر فصل را بدون جام به اتمام رساند. این اولین فصلی بود که خوان لاپورتا به صندلی ریاست برگشته بود و باید اوضاع نابه سامان باشگاه را بهبود می بخشید ولی تلاش هایش نتیجه نداد و بارسا موفق به فتح جام نشد. لاپورتا و تیم مدیریت ورزشی بارسا اما هفته هاست به دنبال برنامه ریزی برای تقویت هر چه بیشتر در فصل بعد هستند تا بارسا بار دیگر تیمی شود که مدعی همه جام ها باشد.

1712516

 

یکی از نقاطی که بارسا قصد تقویت خود را دارد، خط حمله است. در زمستان، بارسلونا با جذب امریک اوبامیانگ، فران تورس و آداما ترائوره، توانست شرایط را کمی بهتر کند اما انتظار ژاوی، سرمربی تیم بسیار بیشتر است و او به مهاجمان گلزن بیشتری نیاز دارد. به همین منظور بارسا با رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن و مرد سال فوتبال جهان از نگاه فیفا وارد مذاکره شده و به توافق اولیه نیز رسیده است ولی مشکل اصلی جلب رضایت بایرن مونیخ است و باشگاه آلمانی فعلا موضعی سفت و سخت در قبال جدایی لواندوفسکی دارد. ژاوی خود شخصا در دو نوبت با لواندوفسکی صحبت کرد و توانسته نظر او را کاملا جلب کند. 

1705309
 

یکی دیگر از مهاجمان مورد علاقه بارسا برای فصل بعد، رافینیا، بال برزیلی لیدزیونایتد است. رافینیا بهترین بازیکن لیدز در فصل جاری بود ولی این باشگاه چیزی تا سقوط فاصله ندارد. بند فسخ رافینیا 70 میلیون یورو است که در صورت سقوط لیدز، به 25 میلیون یورو کاهش خواهد یافت.

1714212

 

بارسا پس از جدایی لیونل مسی و بازنشستگی اجباری سرخیو آگوئرو نتوانسته روزهای خوش گذشته را تکرار کند و خط حمله این تیم زهر لازم را ندارد. به همین دلیل است که متئو آلِمانی و جوردی کرویف از تیم مدیریت ورزشی باب مذاکره با لوا و رافینیا را باز کرده اند.

لواندوفسکی امسال هم برنده کفش طلای اروپا خواهد شد و یک تضمین گلزنی کامل در خط حمله بارسلوناست. جذب رافینیا اما به وضعیت عثمان دمبله ارتباط مستقیم دارد. اگر دمبله حاضر به تمدید نشود، بارسا پروسه جذب رافینیا را سرعت می بخشد و او گزینه اول برای بال راست خواهد بود.

1710475
 

تکلیف مهاجم نوک و بال راست مشخص است و برای بال چپ نیز آنسو فاتی، گزینه ژاوی محسوب می شود. اگر مصدومیت ها به ستاره 19 ساله اجازه دهند، او می تواند بال چپ ثابت فصل بعد بارسا باشد. بازیکنی که در دو سال اخیر، به خاطر مصدومیت های متوالی نتوانسته به بارسلونا کمک کند. این سه مهاجم، البته رقبایی چون اوبامیانگ، تورس و عبده دارند، ضمن اینکه وضعیت آداما، ممفیس دیپای و لوک دیانگ نیز نامشخص است. انتظار می رود آداما با اتمام قرارداد قرضی به وولوز برگردد و ممفیس دیپای نیز به باشگاهی دیگر واگذار شود. گمانه زنی ها در مورد لوک دیانگ نیز حکایت از این دارند که ممکن است ماندنی شود و بارسا او را دائمی از سویا جذب کند. دیانگ ذخیره ای مطمئن نشان داده است.

1715007

 

به این ترتیب شاید مثلثی جدید و کاملا متفاوت را در خط حمله بارسا برای فصل بعد شاهد باشیم؛ مثلثی متشکل از رافینیا، لواندوفسکی و آنسو فاتی.

دیدگاه‌ها