کد خبر : 1825639 | 01 خرداد 1401 ساعت 17:55 | 9.6K بازدید | 2 دیدگاه

دوست دارید پیر شوم تا تیم بگیرم؟

شریفی‌نسب: خط ندادم که جلوی منصوریان تشویق شوم!

من از یک خانواده فقیر فوتبال را شروع کردم و پله‌های ترقی را بالا رفتم؛ در مربیگری‌ام هم اگر بخواهم به جایی برسم قطعا از راه‌ها ناصواب نمی‌روم.

شریفی‌نسب: خط ندادم که جلوی منصوریان تشویق شوم!

به گزارش ورزش سه، در یکی از دیدار‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر تیم صنعت نفت میزبان مس رفسنجان بود اما زمانی که مس از طلایی‌پوشان آبادان پیش افتاد عده‌ای از تماشاگران حاضر در استادیوم تختی آبادان شروع به تشویق امید شریفی‌نسب کردند.

امید شریفی‌نسب که هواداران صنعت نفت او را با نام "امید آبادانی" مورد تشویق قرار دادند، سرمربی تیم امیدهای صنعت نفت است که موفق شد با کسب عنوان قهرمانی لیگ یک امیدها، با این تیم به لیگ برتر صعود کند.

تشویق شریفی‌نسب در حاشیه دیدار صنعت نفت و مس باعث عصبانیت علیرضا منصوریان شد تا سرمربی نفت در نشست خبری پس از این بازی این موضوع را مطرح کند که تعدادی از تماشاگران حاضر در سکوها، از عده‌ای خط گرفته بودند تا در صورت عدم نتیجه گیری نفت این شعارها را در استادیوم سر بدهند.

این حواشی باعث شد تا "امید آبادانی" به سوژه امروز خبرنگار ما تبدیل شود تا نظر او را در خصوص اتفاقات رخ داده جویا شویم:

* پیش از صحبت درباره حواشی، در خصوص اتفاقاتی که در تیم امید رقم زدید صحبت کنید. برای صعود به لیگ برتر چه اقداماتی انجام دادید؟
من در زمان بازیگری‌ام سابقه قهرمانی داشته‌ام و یک حس قهرمانی در وجود من است؛ از روز اول هم با بچه‌ها صحبت کردم و گفتم شما می‌توانید قهرمان شوید و با سعی و تلاشتان پیشرفت کنید؛ در واقع اول تمرکزم را روی ذهنیت بچه ها گذاشتم تا افکار آنها را به قهرمانی عادت بدهم. ما حدود یک ماه از بچه‌های آبادان تست گرفتیم و توانستیم از بین ۷۰۰-۸۰۰ نفری که تست دادند چند بازیکن خوب دربیاوریم و فکر می‌کنم الان آینده صنعت نفت هم ساخته شد و ما ۱۰-۱۲ بازیکن خیلی خوب داریم. مردم آبادان فوتبال بچه‌های ما را دیده‌اند؛ بازیکنان ما خیلی خوب بازی می‌کنند و خیلی خوب می‌توانند به بازی برگردند. ما چندین بار با نتایج ۳-۱ و ۲-۱ عقب افتادیم اما بچه‌ها کامبک زدند و این نشان دهنده این است که ذهن‌شان به پیروزی و نباختن عادت کرده است. همه این مسائل باعث شد که به این موفقیت برسیم.

1715508

* در بازی صنفت نفت و مس و زمانی که صنعت نفت گل دریافت کرد شما در ورزشگاه تشویق شدید و همین مسئله باعث شد در یک هفته اخیر نام شما بر سر زبان‌ها بیفتد. درباره این اتفاق چه نظری دارید؟
ببنیید خود من هم کار سرمربیگری انجام می‌دهم و سرمربی تیم دوم صنعت نفت هستم و فکر می‌کنم این اتفاقات می‌تواند تمرکز سرمربی تیم یا حتی بازیکنان را به هم بریزد. از نظر من این کارها نباید انجام شود. شاید مردم من  را دوست داشتند و تشویق کردند؛ اتفاق خاصی نیست.

* آقای منصوریان هم به این اتفاق واکنش نشان دادند.
فکر می‌کنم ایشان در عصبانیت بودند و تمرکزشان به هم ریخته بود. حق دارند. من فوتبال بازی کردم و نزدیک به ۴۷۰ بازی در لیگ برتر ایران دارم و وقتی از سکوها شعاری شنیده شود ذهن مربی و بازیکنان آشفته می‌شود. من هم از مردم خواهش کردم که این کار را انجام ندهد. انشاالله این دو بازی هم با خیر و خوشی تمام شود و تیم بتواند جایگاهش را در جدول بهتر کند. آقای منصوریان با قدرت کارش را انجام می‌دهد و دوست خیلی خوب من است؛ از روز اول من کنار ایشان بودم و حتی زمان‌هایی که من برای بازی‌های مهم از ایشان بازیکن خواستم به من دادند. مشکل خاصی نداریم.

* پس آقای منصوریان هم به شما در مسیر صعود به لیگ یک کمک کردند؟
همینطور است؛ زمانی که یک بازی مهم با بعثت کرمانشاه بازی داشتیم من از آقای منصوریان درخواست کردم و ایشان هم آقای پیام پارسا، آقای زواری و آقای شریعت را به من دادند. هیچ مشکلی نداریم و نمی‌دانم چه شد که ذهن علی آقا اینطور شد. شاید سوءتفاهم به‌وجود آمده است.

* و ارتباط خوبی هم با ایشان دارید؟
بله؛ روز اولی که آقای منصوریان آمدند من را در باشگاه دیدند و با هم صحبت کردیم، بعد از آن هم تلفنی صحبت کردیم. ارتباط خیلی خوب و نزدیکی با هم داشتیم و الان هم داریم. من روزهای اول خیلی با ایشان صحبت کردم و اطلاعات زیادی درباره بچه‌های آبادان دادم. حتی ایشان به من گفتند تو را کنار خودم می‌آورم اما قسمت نبود و به من گفتند در امیدها شروع به کار کنم. من مرتبا سر تمرین می‌رفتم و حتی دو هفته قبل هم در‌ تمرین‌شان بودم. من هیچ مشکل خاصی با آقای منصوریان ندارم.

* فکر می‌کنید دلیل تشویق شما در ورزشگاه تختی چه بود؟
به هر حال من بازیکنی هستم از نوجوانان در صنعت نفت بزرگ شدم، کاپیتان نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان بودم و از این تیم به تیم ملی رفته‌ام و در ۲۰ سالگی قهرمانی تیم ملی در غرب آسیا را دارم؛ به هر حال هواداران من را تشویق کردند اما هیچ قصد و غرضی نیست.
 * اما به هر حال وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، این شائبه ایجاد می‌شود که هواداران از جایی خط گرفته‌اند. درباره این موضوع چه صحبتی دارید؟
خدا شاهد است که روح من هم از این موضوع خبر نداشت و روز بعد که مصاحبه آقای منصوریان را دیدم متوجه شدم که چنین اتفاقی افتاده است. به جان مادرم من هیچ اطلاعی نداشتم. من در زندگی‌ام از این کارها نکرده‌ام. من از یک خانواده فقیر فوتبال را شروع کردم و پله‌های ترقی را بالا رفتم؛ در مربیگری‌ام هم اگر بخواهم به جایی برسم قطعا از این راه‌ها نمی‌روم. شک نکنید که من به این کارها اعتقادی ندارم.

* آیا موافق این هستید که با وجود قهرمانی در لیگ یک امیدها، بهتر است همچنان در پایه‌ها کار کنید تا تجربه کسب کنید؟
اصلا موافق این موضوع نیستم. من مربی کم تجربه‌ای نیستم. در سالی که استقلال خوزستان قهرمان شد من در کنار آقای ویسی حضور داشتم و آنالیزور تیم هم بودم. بعد از آن با امیدهای صنعت نفت چهارم لیگ برتر شدم، بعد از آن هم کمک آقای بهنام سراج بودم که بعد از جدایی اسکوچیچ تیم هفتم لیگ برتر شد که رتبه خوبی محسوب می‌شد. بعد از آن هم به تیم امیدها آمدم که قهرمان شدیم و به لیگ برتر صعود کردیم. آیا حتما باید پیرمرد شویم تا باتجربه محسوب شویم؟ چشم صبر می‌کنیم تا پیر شویم.

1715507

* همین مسائل در صفحات هواداری صنعت نفت هم مطرح می‌شد.
بعد از این اتفاقات هر کسی یک صحبتی می‌کند اما ما فعلا باید به آینده صنعت نفت فکر کنیم. من همیشه گفته‌ام که هیچ اهمیتی ندارد که مدیرعامل صنعت نفت چه کسی است، مربی چه کسی است، من هستم یا نیستم. همیشه باشگاه صنعت نفت آبادان است که مهم است و من هم همیشه گفته‌ام زندگی‌ام را مدیون صنعت نفت و تماشاچی‌ها هستم؛ به همین دلیل هم به امیدها رفتم و الان هم چند بازیکن خیلی خوب ساخته شده‌اند؛ انشاالله در سال‌های آینده بزرگسالان صنعت نفت خودشان را نشان بدهند.

* در واقع فکر می‌کنید آمادگی هدایت یک تیم در لیگ برتر را دارید؟
صد در صد من این آمادگی را دارم. ما برای موفقیت و آینده‌مان وارد کار مربیگری می‌شویم. البته درست است که من دوست دارم به صنعت نفت خدمت کنم اما صحبت‌های من فقط درباره این تیم نیست و شاید من سال آینده جای دیگری مربیگری کنم. اینکه من این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم محدود به تیم صنعت نفت نیست.

* در حال حاضر تصمیمی در خصوص آینده‌تان گرفته‌اید؟
فعلا تصمیم خاصی نگرفته‌ام و هنوز شرایط مشخص نیست.

* شما چه نظری درباره عملکرد آقای منصوریان در لیگ بیست و یکم دارید؟ 
سرمربی هم مثل بازیکن باید از سوی باشگاه، مسئولین و شهر حمایت شود تا بتواند توانایی‌هایش را بروز بدهد. صنعت نفت هم مشکلاتی از لحاظ مالی داشت اما ایشان ماندند و با این مشکلات هم دست و پنجه نرم کردند و آقای کی‌شمس هم در این زمینه کمک زیادی کردند. حدود پانزده هفته مدیرعامل و سرمربی بدون پول این تیم را حفظ کردند و این کار خیلی بزرگی است.

* فکر می‌کنید باشگاه باید علیرضا منصوریان را برای سال آینده هم حفظ کند؟
من تصمیم گیرنده نیستم و نمی‌توانم نظری بدهم اما آقای منصوریان بد کار نکرده است. اگر ما همه مشکلات را در نظر بگیریم مشخص است که ایشان مربی باهوشی هستند و روان‌شناسی خوبی هم بلدند. من خودم مربی هستم و می‌دانم ۱۵-۱۶ هفته کار کردن با تیمی که بازیکنش پولی نگرفته است کار سختی است. همین نشان می‌دهد که آقای منصوریان خوب کار کرده‌اند. انشاالله که ایشان بمانند و ما هم به‌عنوان دوست و همکار کنار ایشان باشیم و کمک کنیم.

* صحبت پایانی؟
انشاالله که با درایت آقای منصوریان، بازیکنان خوب صنعت نفت و مسئولان باشگاه بتوانیم در دو بازی پیش رو نتیجه بگیریم جایگاه‌مان را در جدول بهتر کنیم. ما اگر دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم می‌توانیم تا رتبه هفتم یا هشتم صعود کنیم و این نشان می‌دهد که بچه‌ها باید با تمام وجود در این بازی‌ها حاضر شوند.

دیدگاه‌ها