کد خبر : 1825948 | 03 خرداد 1401 ساعت 11:38 | 16.4K بازدید | 1 دیدگاه

بقای هرتا و سقوط مجدد هامبورگ به دست ماگات

پیروزی بزرگی که قلب مربی برنده را شکست

اسطوره باشگاه هامبورگ با پیروزی برابر این تیم، مانع از صعود آنها به بوندسلیگا شد تا تیم اول پایتخت کماکان در سطح یک فوتبال آلمان باقی بماند.

پیروزی بزرگی که قلب مربی برنده را شکست

به گزارش "ورزش سه" هرتابرلین با وجود شکست خانگی در دور رفت پلی‌آف برابر هامبورگ، در بازی برگشت برابر این تیم موفق شد با دو گل به برتری برسد تا با جبران شکست یک گله در پایتخت، در بوندسلیگا ماندنی شود‌.
اما سرمربی هرتابرلین در راه بقا کسی نبود جز فلیکس ماگات. مرد کهنه‌کار و موفق عرصه مربیگری فوتبال آلمان که یک‌بار دیگر ارزش‌های خودش را نشان داد. رفتار او اما پس از شکست تیم محبوبش هامبورگ، زیر ذره بین رسانه‌ها قرار گرفته بود؛
* بدون رقص شادی، بدون جشن بزرگ!
بلافاصله پس از سوت پایان، مربی هرتا، فلیکس ماگات فقط برای مدت کوتاهی دستان خود را بالا برد و سپس بسیار آرام و تنها به رختکن رفت.

1716075


پس از برد بزرگ مقابل عشق قدیمی اش هامبورگ، ماگات که دوست نداشت به دسته پایین بیفتد، می‌خواست با احساسات خود در پستوی استادیوم خلوت کند.
فلیکس به مدت 16 سال بازیکن، مدیر، مربی جوانان و سرمربی هامبورگ بود و موفقیت های بزرگی را جشن گرفت. او اکنون با تاکتیک های موفق خود در هرتا با پیروزی برابر هامبورگ باعث شد باشگاه سابقش یک سال دیگر در بوندسلیگا دوم بماند.
از طرف دیگر ماگات ماموریت خود را در هرتا هم با موفقیت انجام داده است: پیرمرد ۶۸ ساله برای چهارمین بار یک باشگاه بوندسلیگا را از سقوط نجات داد. بعد از فرانکفورت (2000)، اشتوتگارت (2001) و ولفسبورگ (2011)، حالا نوبت به هرتا رسیده است که با ماگات از سقوط به بوندسلیگا ۲ فرار کند. او فقط با فولام در سال 2014 در لیگ جزیره سقوط کرده است.
ماگات حتی پس از پیروزی با هرتا مقابل باشگاه سابقش هم متواضع بود و پیروزی و بقا را سهم دستیار باقی‌مانده‌اش از کادر قبلی باشگاه می‌دانست: "از دستیار مربی مارک فوترینگام که کار اصلی را انجام داد تشکر می کنم."

1716073


ماگات ادامه داد:" این یک بازی پر شور برای من بود، یک بازی مهم دیگر اینجا در مقابل یک ورزشگاه پر از جمعیت که در آن دوباره همه چیز در خطر بود. هر دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند."
و ماگات همدردی زیادی با هواداران هامبورگ نشان داد: " از سوی دیگر، قلبم کمی سنگین شده است‌ چون من باعث شدم هواداران هامبورگ نتوانند دوباره تیمشان را در بوندسلیگا ببینند."
او در پاسخ به این سوال که پروژه هرتا برای او با موفقیت به پایان رسیده است و حالا قصد دارد چه کاری انجام دهد هم به شوخی گفت:" شاید از این به بعد به جای چای، آب بخورم! "

دیدگاه‌ها