کد خبر : 1826525 | 07 خرداد 1401 ساعت 12:59 | 639 بازدید | 0 دیدگاه

گرا پی‌شه:هدفمان در هندبال ساحلی کسب سهمیه است

سرمربی برزیلی هندبال ساحلی ایران گفت: به بازیکنانم ایمان دارم و یکی از هدف ما کسب سهمیه المپیک برای ۲۰۲۸ است.

گرا پی‌شه:هدفمان در هندبال ساحلی کسب سهمیه است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، آنتونیو گرا پی‌شه برزیلی از اردیبهشت ۱۴۰۱ با عقد قراردادی به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان و مدیر فنی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کرد.

او در نشست خبری خود که امروز ۷ خرداد در فدراسیون هندبال برگزار شد، اظهار کرد: باعث افتخار است که در خدمت اصحاب رسانه هستم. این یک فرصت است که هندبال ایران در سراسر دنیا پیشرفت کند. یکی از اهداف ما این است که سهمیه المپیک را برای ۲۰۲۸ لس آنجلس را کسب کنیم. 

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی در ادامه در خصوص حریفان تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: می‌توانم بگویم یکی از خصوصیات هندبال ساحلی این است که غیر قابل پیش بینی است. قطعا هدف من پیروزی است‌ با این ذهنیت نمی‌رویم که فقط شرکت کنیم. ذهنیت ما پیروزی است. خیلی خوب تمرین کردیم و هنوز در فاز تمرینی فرصت زیادی داریم. اتفاق اصلی در قهرمانی جهان رخ می‌دهد. هندبال ساحلی در ۲۰ دقیقه خیلی سریع تمام می‌شود و باید خیلی هشیار باشیم. من به توانایی بازیکنانم ایمان دارم و می‌دانم که می‌توانند کارهای مثبتی انجام دهند. از اکنون خیلی نمی‌شود پیش بینی کرد. 

گرای‌پیشه در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی هندبال ساحلی گفت: این داستان را به دوش کل می‌توان نگاه کرد. از یک جنبه ممکنه آسیب بزنه و از جهت دیگر چون هیچ تیمی از ما شناخت ندارد سورپرایز شوند. کره در قهرمانی ساحلی قهرمان شد ولی هیچ لژیونر نداشت. همه داخل بازی می‌کردند و هیچ دیدار تدارکاتی هم نداشتند. باید بپذیریم که هندبال ساحلی در تمام کشورها آماتور تر است. این بحث مختص به ایران نیست. همه کشورها این مشکلات را دارند. تمام بازیکنانی که در دنیا فعالیت دارند همزمان در سالنی هم فعال هستند. هندبال ساحلی خیلی حرفه‌ای نیست و همه کشورها با مشکلاتی در این رشته مواجه هستند. ما تازه کارمان از خیلی از کشورها جلوتر است. برزیل تازه از ژوئن قرار است تمرینات آمادگی اش را آغاز کنند. خیلی از کشورها که من می‌شناسم مشکلات زیادی دارند. کل جامعه هندبال ساحلی بین‌المللی نیاز به یک پیشرفت دارند تا از نظر سازمان‌دهی تغییراتی در آنها ایجاد شود.

وی در مورد هندبال ساحلی ایران گفت: وقتی فدراسیونی با مربی مثل من قرارداد بسته به نظر می‌رسد خیلی به هندبال ساحلی علاقه مند است. من می‌خواهم تیم ملی نوجوانان را مثال بزنم. تاکنون بیش از ۲۰ اردو را پشت سر گذاشتند این نشان می‌دها فدراسیون حمایت می‌کند و نگاه ویژه دارد. واقعا دلیل اینکه به تیم نوجوانان اشاره کردم این است که نوجوانان واقعا علاقه مند هستند و در بخش نوجوانان جمع کردن بازیکنان راحت تر است هر چند که تحصیلشان هست، اما در بزرگسالان سخت تر است که اردو و دیدار تدارکاتی داشته باشیم. همه مجموعه به هندبال ساحلی علاقه مند هستند و دستاوردهای خوبی هم دارند. پیام من این است که باید روی هندبال ساحلی سرمایه‌گذاری کرد تا سودآور باشد. با شناختی که از ورزش دنیا دارم ورزش هایی که در خارج از سالن هستند در حال پیشرفت هستند. نباید هندبال ساحلی و سالنی را رقیب هم دانست. این ورزش از نظر مالی بسیار سودآور است. 

وی گفت: خیلی با موافق نیستم که بخش بزرگسالان را سورپرایز بدانیم و در دوره‌های قبلی جهانی مثل کازان حضور داشتند. کشورهای زیادی هم هستند که مرا می‌شناسند و می‌دانند که من دوست دارم بازیکنان چطور بازی کنند. مصر می‌تواند سورپرایز باشد چون در آفریقا مسابقات قاره ای منظم برگزار نمی‌شود. فدراسیون جهانی مدرس‌های زیادی را فرستاد تا به آنها کمک کند. اما به دلیل کرونا شرایط را تغییر داد. مصر خوب کار کرده است. دانمارک هم تیم مدعی است و تیم خوبی است. نروژ خیلی تیم با برنامه ای است و مشکلی که دارند این است که سرمایه گزاری را روی زنان انجام می‌دهند اما با برنامه هستند. 
 
سرمربی تیم هندبال ساحلی ایران در ادامه در خصوص امکانات هندبال ساحلی ایران گفت: به نظرم قیاس کردن کار مناسبی نیست اما در برزیل هم خیلی مشکلات داشتم. در برزیل از زمانی که سر کار رفتم سعی کردم امکانات را بهتر کنیم. شاید مشکلات از اینجا هم بیشتر بود. در مورد امکانات شاید بهترین واژه این باشد که به اندازه کافی امکانات وجود دارد. دو زمین دیدم هم در اصفهان و هم تهران به نظرم زمین‌های خوبی است و امکانات کافی را دارند. در هندبال ساحلی امکانات جانبی است که بازیکن نیاز دارد که لیست آن را تهیه کردم. توقعم این است که از اردوی سوم از نظر لوازم بازیکنان بهتر شویم. البته چیزی که اکنون هست به نظرم کافی است. امروز قرار شده محل برگزاری سوم مشخص شود. در این اردو کیفیت غذا خوب بود. محل اقامت ترجیح می دهم به شکل هتل باشد تا خوب بخوابند. در اصفهان هتل خیلی خوب بود و این ها نیازی است که باید ورزشکار حرفه ای به آن نیاز دارد. امیدوارم در اردوی سوم نیز این شرایط فراهم باشد.

گرای‌پیشه در خصوص مدت قراردادش در ایران گفت: قراردادم تا دوم جولای است که می‌تواند ادامه دار باشد و بیشتر شود. فقط مسابقات جهانی است و قراردادمان تا آن زمان خواهد بود.

وی گفت: احساس کردم و لمس کردم که سال ۲۰۱۷ زنان چقدر به هندبال ساحلی علاقه دارند. واقعا می‌خواهم بگویم در مسابقات اصفهان دیدم که چقدر خوب است که فدراسیون برای زنان هم مسابقات گذاشته است. دیدم که چقدر مربیان زنان علاقه متد هستند امیدوارم تیم ملی هندبال ساحلی روند رو به رشد داشته باشد و بتواند شرکت کند. مسائل فرهنگی ایران را آگاهم و می دانم چطور است. واقعا ولی اگر بخواهیم هندبال حرف بزنیم به توانایی زنان باور دارم و مطمئنم که پیروز خواهند شد و موفقیت‌های بین المللی کسب کنند. همه باید به تلاش و کار خود ادامه دهیم.

جواد صادقی، عباس اسدزاده، علی رحیمی، یوسف اسدزاده، امین کاظمی، مسعود محسنی، مسلم کاظمی، علی صادقانی، شهریار حسینی، حسین رحمتی، رضا حیدری، میلاد فیضی زاده، وحید عرب زاده، علی پیرزاده اهوازی، فرزاد امانی قولنجی، میلاد حمیدی فر، پارسا دهقانی، مهدی رزاق پور و امیرحسین سالمی بازیکنان دعوت شده به اردو هندبال ساحلی بودند. 
تیم ملی هندبال ساحلی ایران خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی یونان آماده می‌کند. این رقابت‌ها از ۳۱ خرداد ماه لغایت ۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها