کد خبر : 1827048 | 10 خرداد 1401 ساعت 11:49 | 4.6K بازدید | 1 دیدگاه

دختران ایرانی با هفتمی به کار خود پایان دادند

جواد فروغی و یاران در فینال جام جهانی

در چهارمین روز جام جهانی تیراندازی باکو، تیم ایران در تپانچه 10 متر تیمی مردان به دیدار فینال رسید و مدال خود را قطعی کرد.

جواد فروغی و یاران در فینال جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز و در جریان چهارمین روز از جام جهانی تیراندازی در باکو آذربایجان، تیم تپانچه بادی 10 متر مردان ایران با ترکیب جواد فروغی، سجاد پورحسینی و محمد رسول عفتی پشت خط آتش قرار گرفت. در مرحله انتخابی نخست که 13 تیم حضور داشتند، تیم ایران با 867 امتیاز و پس از تیم های اوکراین و ایتالیا در رده سوم قرار گرفت و به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کرد. بهترین تیرانداز ایران در این مرحله سجاد پورحسینی بود که 291 امتیاز کسب کرد؛ محمد رسول عفتی نیز که تنها تازه وارد این تیم نسبت به جام جهانی ریو است، امتیاز 289 را ثبت کرد و قهرمان المپیک توکیو نیز امتیاز 287 را به ثبت رساند. 
تیم ایران در مرحله دوم انتخابی عملکرد بهتری داشت و با 582 امتیاز و با تنها یک ایکس(x) کمتر نسبت به تیم ایتالیا در مکان دوم جای گرفت تا به همراه این تیم به مسابقه نهایی راه پیدا کند. فروغی و پورحسینی که در جام جهانی گذشته نیز عملکرد خوبی داشتند، هر دو امتیاز 295 را ثبت کردند تا به همراه 192 امتیاز عفتی به مجموع 582 برسند که 4 نمره بالاتر از امتیازی بود که این تیم را در ریو به فینال رساند.
تیم ایران که با حضور در دیدار فینال مدال نقره خود را قطعی کرده است، تا دقایقی دیگر و پس از برگزاری دیدار رده بندی بین آلمان و ازبکستان به مصاف ایتالیا خواهد رفت به این امید که برخلاف برزیل، این بار بتواند به مدال طلا دست پیدا کند.
رقابت بعدی نمایندگان ایران، تپانچه بادی تیمی 10 متر زنان بود که گلنوش سبقت الهی، هانیه رستمیان و زینب طوماری ترکیب ایران در آن را تشکیل می دادند؛ ترکیبی که یک تغییر را نسبت به جام جهانی ریو در خود می دید و آن جایگزینی زینب طوماری با الهام هریجانی بود. طوماری که در بخش انفرادی همین مسابقات به عنوان قابل توجه دهم رسیده بود، عملکرد خوبی در انتخابی نخست نداشت و امتیاز 284 را به ثبت رساند اما دو تیرانداز المپیکی کشورمان با عملکرد بسیار خوبی که داشتند، این اتفاق را جبران کردند تا تیم ایران با 865 امتیاز و به عنوان تیم نخست راهی مرحله دوم انتخابی شود. المپین ایران در توکیو یعنی هانیه رستمیان امتیاز 290 را به ثبت رساند و المپین ایران در ریو با 291 امتیاز بهترین عملکرد را از خود نشان داد.
مرحله دوم انتخابی اما حکایت دیگری داشت و علی رغم عملکرد خوب سبقت الهی و ثبت امتیاز 192 توسط این بانوی تیرانداز، طوماری و رستمی نتوانستند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند تا تیم تپانچه بادی 10 متر زنان که تنها مدال طلای ایران در جام جهانی ریو را به دست آورده بود، از رسیدن به مدال بازبماند. در این مرحله، طوماری امتیاز 188 را ثبت کرد و رستمیان، نفر دهم المپیک توکیو، نیز امتیاز نا امید کننده 186 را کسب کرد تا تیم ایران با مجموع 566 امتیاز تنها بالاتر از قزاقستان قرار بگیرد و به مانند تیم تفنگ زنان کشورمان، رده هفتم مسابقات را به خود اختصاص دهد؛ امتیازی که یک امتیاز بیشتر از امتیازی بود که این تیم را در جام جهانی ریو به فینال رساند. در این ماده، تیم های تایلند و کره جنوبی به فینال رسیدند و آلمان و گرجستان نیز به دیدار رده بندی راه پیدا کردند.

دیدگاه‌ها