کد خبر : 1827459 | 12 خرداد 1401 ساعت 21:56 | 61.6K بازدید | 22 دیدگاه

کسی را که بخواهند بسوزانند اسمش را بیرون می‌دهند

نکونام: این شرایط من برای ماندن در فولاد است

فوتبال ملی و باشگاهی ما آشی شده بود که هرکسی ‌می‌رسید هم می‌زد تا حاجتش برآورده شود.

نکونام: این شرایط من برای ماندن در فولاد است

به گزارش ورزش سه، در یکی از دیدارهای هفته پایانی لیگ بیست و یکم فولاد و شهرخودرو برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. جواد نکونام پس از این مسابقه در نشست خبری حاضر شد و درباره مسابقات این فصل لیگ برتر و شایعه پیشنهاد استقلال به او صحبت کرد.

* لیگ سخت و فرسایشی داشتیم 
نکونام در ابتدا گفت: یک لیگ پرفشار و سخت برای تیم ما بود. با شرایطی که اول فصل داشتیم، دیر اضافه شدن‌مان و پنجره بسته که باعث شد ‌در دو سال نتوانستیم یارگیری کنیم؛ سال سختی برایمان بود‌. زمانی که همه تیم‌ها در استراحت بودند بچه‌های ما در عربستان در جام باشگاه‌های عربستان برای فولاد زحمت می‌کشیدند. به آنها خسته نباشید می‌گویم. لیگ فرسایشی برای ما بود، تیم های دیگر استراحت داشتند و تجدید قوا کردند و شاداب بودند اما ما یک جاهایی این شادابی را از دست دادیم. زمانی که تیم ما با استراحت مقابل سپاهان بازی کرد روان و خوب بودیم.

* به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم
وی افزود: در نیم فصل اول اگر می‌توانستیم یارهایی که نیم فصل اضافه کردیم؛ جذب کنیم قطعا جایگاه بالاتری داشتیم. تیم ما نیم فصل دوم عملکرد خیلی خوبی داشت حتی اگر امروز بازی را می‌بردیم در نیمه‌های اول حداقل قهرمانی برایمان به دست می‌آمد و می‌توانستیم در این لیگ پرفشار مدعی باشیم. اما ما زمانی آمدیم که پنج بازیکن از تیم جدا شده بودند و نمی‌توانستیم یار بگیریم اما بچه‌هایمان بهتر شدند و توانستیم قهرمان سوپرکاپ شویم و در جام باشگاه‌ها صعود کنیم. یک فصل پر فشار را پشت سر گذاشتیم. واقعا به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم که کار سختی انجام دادند.

* از توانایی ‌بازیکنان استفاده کردیم 
نکونام تصریح کرد: دیدید بازیکنانی نیم فصل به ما شدند که خیلی‌ها نتوانسته بودند از توانایی آنها استفاده کنند اما ما توانستیم به بهترین نحو از توانایی‌هایشان استفاده کنیم تا به فولاد کمک کنند. واقعا از این موضوع خوشحالم.

* لیگ حرفه‌ای ما خنده دار است
نکونام با انتقاد از برگزاری بازی در کرج گفت: می‌خواهم در مورد بازی‌های لیگ که اینجا در کرج برگزار شد صحبت کنم. من خودم 12 سال فردیس کرج بودم و اینجا زندگی کردم؛ اینکه لیگ اینجا برگزار می‌شود خنده دار است. ما اشتباه می‌کنیم و ما را جریمه می‌کنند اما درحال حاضر چه کسی می‌خواهد فوتبال ایران را جریمه کند؟ ما تا 11 صبح امروز نمی‌دانستیم کجا بازی می‌کنیم. در شرایطی که دلخوشی مردم مسافرت است و در این تعطیلات هم همه مردم دوست دارند مسافرت بروند؛ ساعت 2 تیم ما از هتل بیرون آمدیم و در ترافیک ساعت 4 به اینجا رسیده‌ایم. نمی‌دانم چه کسی پاسخگو است. ما صحبت کردیم و قرار شد اگر بازی به هفته آخر کشیده نشد، بازی در تهران برگزار شود. ما گفتیم حاضریم هزینه را هم تقبل کنیم که در اهواز بازی کنند اما برای ما نمی‌شود و برای فجر می‌شود. گفتیم حداقل در تهران برگزار شود چون امکانات کرج واقعا سخت است؛ به چمن سبز نگاه نکنید ما در رختکن کولر داشتیم گفتند موتورش را برده‌اند و روشن نمی‌شود؛ ساعت 4 بعدظهر در گرما آمده بودیم. می‌گوییم لوله‌های سرویس بهداشتی آب می‌دهند یک چیزی بیاورید، می‌گویند چیزی نیست. لیگ حرفه‌ای ما خنده دار است؛ نباید بگوییم لیگ حرفه‌ای. ما یک لیگ برگزار می‌کنیم که فقط فوتبال داشته باشیم به‌خاطر بازیکنان. شرایط لیگ امسال افتضاح بود در آخر مشخص نشد بازی‌ها با تماشاچی است یا بدون تماشاچی. اتفاقاتی که افتاد واقعا خنده دار بود امیدوارم امسال دیگر تکرار نشود. چون فوتبال ملی و باشگاهی ما آشی شده بود که هرکسی ‌می‌رسید هم می‌زد تا حاجتش برآورده شود.

1718839

* پیشنهاد استقلال؟ در فولاد خوشحالم 
نکونام در واکنش به شایعه پیشنهاد استقلال به او و اینکه با توجه به شرایط سخت او در فولاد آیا قصد دارد به استقلال برود گفت: چرا شرایط سخت است؟

 * باید بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم
سرمربی فولاد در واکنش به اینکه اگر قرارداد بازیکنان مدنظر او تمدید نشوند چه تصمیمی می‌گیرد گفت: سیاست باشگاه این است که ما یک تیم خوب با موقعیت بهتر و بازیکنان تاپ ‌داشته باشیم. ولی اگر نتوانیم بازیکنانمان را حفظ کنیم و بازیکنان مدنظر را جذب کنیم باید ببینیم سیاست باشگاه چه می‌شود. سال اولی که من به فولاد آمدم در قراردادم ذکر شد که اگر تا رتبه هفتم را کسب کنیم برای تیم موفقیت محسوب می‌شود. اما همان سال سوم شدیم. من به تنهایی که نمی‌توانم این کارها را کنم؛ بازیکنان، مدیریت و همه زحمت می‌کشند. الان باید برنامه ریزی کنیم و بازیکنانی که نیاز هستند؛ جذب و بازیکنانی را که قصد جدایی دارند حفظ کنیم. بازیکنانی که تیم‌های دیگر خواهانشان هستند؛ جذب کنیم و برای لیگ بعد آماده شویم که برایمان خیلی مهم است.

* برنامه ما نتایج درخشان در آسیا است
نکونام در واکنش به اینکه فصل قبل هم گفته بود در صورتی می‌مانم که برای قهرمانی بجنگم گفت: بله؛ اول فصل هم وقتی دیدم پنج بازیکن جدا شدند رفتم.
او در خصوص بازگشتش توضیح داد: چون پنجره نقل و انتقالاتی ما یک روز مانده بود بسته شود، پنجره باز شد. نقل و انتقالات یک روز بود. تمام برنامه ریزی من این بود که نیم فصل بتوانیم یار بگیریم و خدا را شکر توانستیم نفرات خوبی را بگیریم و برای این فصل خوب و سخت آماده شویم. دو قول روز اول دادم که قهرمانی سوپرجام و صعود در آسیا بود‌. الان هم برنامه ریزی ام این است که حداکثر پیشرفت را در جام باشگاه های آسیا داشته باشیم و در منطقه غرب نتایج درخشانی بگیریم تا ببنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. صحبت من هم همین بوده ما الان آبرو و اعتبار ایران هستیم؛ اینکه ما امتیازات را کسب کردیم برای کسب سهمیه سال های بعد هم خیلی مهم است. من هیچوقت نمی‌گویم این کار را به تنهایی انجام دادم؛ تمام بازیکنان، کادر مدیریت، کادر پزشکی تدارکاتی همه زحمت کشیدند و از همه ممنونم. من کوچکترین نقش را داشتم چون واقعا سال سختی داشتیم.

* دیشب با گرشاسبی جلسه داشتم
او درباره جلسه شب گذشته با گرشاسبی گفت: من دیشب در اردو یک جلسه داشتیم. هم مربوط به بازیکنان و قراردادها بود و هم بازیکنانی که می‌خواهیم.

* برخی شیطنت می‌کنند
نکونام در پایان در خصوص شایعاتی که یک مجری در خصوص حضور او در استقلال و صحبت او با سعید صادقی مطرح کرد گفت: آن مجری اگر دوست دارد اول بگوید چه کسی اسامی را گفته است. یک‌سری از کارها در فوتبال مشخص است و می‌خواهند یکی را بسوزانند اسمش را بیرون می‌دهند. اینکه من بخواهم چیزی را به کسی بگویم و او اعلام کند اشکالی ندارد. بگویید از فلان جا گفته‌اند. یک حرفی به اشتباه زده شد چون اصلا چنین چیزی نیست و من با تیمم در هتل بودم و تمرکزمان روی بازی بود. تمام برنامه‌مان مشخص است و شبی هم که این صحبت‌ها شد کسی دنبال سرمربی نبود. اینها شیطنت است. مردم خودشان باهوش هستند.

دیدگاه‌ها