کد خبر : 1827469 | 12 خرداد 1401 ساعت 22:37 | 87.6K بازدید | 36 دیدگاه

هیچ کس به من پیشنهادی نداده که درباره‌اش صحبت کنم

پاسخ نکونام به شایعه جایگزینی فرهاد مجیدی

جواد نکونام اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای با او برای سرمربیگری استقلال انجام نشده است.

پاسخ نکونام به شایعه جایگزینی فرهاد مجیدی

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام حالا جدی‌ترین گزینه ایرانی جایگزینی فرهاد مجیدی در استقلال است؛ بعد از درخواست جدایی فرهاد مجیدی از استقلال عده کثیری از فوتبال‌دوستان در فضای مجازی و رسانه‌ها با علم به اینکه هیئت مدیره استقلال با جدایی مجیدی موافقت خواهد کرد، از حضور جواد نکونام در راس کادرفنی آبی‌ها سخن می‌گویند.
نکونام که در زمان مدیریت مصطفی آجورلو بر باشگاه پاس تهران به‌عنوان یک جوان بااستعداد به فوتبال ایران معرفی شد، از آن زمان رابطه صمیمانه‌ای با مدیرعامل کنونی استقلال دارد. آجورلو در زمانی که مدیریت تراکتور را هم برعهده داشت، بدش نمی‌آمد کاپیتان سابق تیم ملی که آن زمان فقط در مربیگری، سابقه دستیاری کارلوس کی‌روش را در تیم ملی ایران داشت به‌عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان تبریزی برگزیند. آن اتفاق نیفتاد اما روابط نکونام و آجورلو همچنان خوب است و به همین خاطر گفته می‌شود سرمربی کنونی فولاد گزینه اصلی مدیرعامل استقلال برای جایگزینی فرهاد مجیدی است.

بعد از تساوی شهرخودرو و فولاد در هفته پایانی لیگ برتر طبیعی بود مهم‌ترین پرسش خبرنگاران از جواد نکونام درباره احتمال حضورش در استقلال باشد. همین اتفاق هم رخ داد و او با پرسشی در این‌باره مواجه شد و این‌طور پاسخ داد: «شرایط من در فولاد عالی است هیچ مشکلی ندارم. من پارسال هم پیش از فصل با باشگاه استقلال صحبت کردم اما گفتم من یک پروژه‌ای در مربیگری دارم که برنامه‌هایم را یکی یکی انجام دهم. خودتان می‌دانید من از دستیار دوم و سوم شروع کردم تا در لیگ یک مربیگری کنم. تیم به لیگ برتر آمد بعد از آن هم در آنجا ادامه دادیم و بعد به فولاد آمدیم و شروع به ساختن یک تیم کردیم. اینها را که کنار هم بگذارید مشخص است که برنامه‌ای وجود دارد و بدون برنامه کار نمی‌کنم؛ دوستانی دارم که مشاوره‌های خوبی به من‌ می‌دهند.»
او در ادامه به موضوع دیگری درباره پیشنهاد سرمربیگری از استقلال در دو فصل پیش سخن گفت: «دو سال قبل هم همین اتفاق افتاد و من با فولاد در اردو بودم که به من زنگ زدند و گفتند بیا قرارداد ببند. من باز هم اینکار را نکردم. چون مربی‌ای نیستم که بدون سنجیدن شرایط عمل کنم.»

1717905

سرمربی فولاد درباره اینکه قطعا با شرایط موجود یک گزینه جدی برای هدایت استقلال است، افزود: « طبیعی است که من هم یک گزینه باشم و آرزوی هر کسی است که مربی استقلال یا تیم ملی بشود ولی من در فولاد کاملا خوشحالم؛ شرایط تیم و باشگاه خوب است.»
نکونام در بخش بعدی صحبت‌هایش برای اینکه شایعات حضور در استقلال را از بین ببرد، اعلام کرد از شرایطش در فولاد کاملا راضی است. او گفت: «تنها ایراد این بود که دو سال پنجره ما بسته بود و وقتی باز شد که نیم فصل بود و در نیم فصل هم جذب بازیکن سخت است اما من با مسئولین صحبت کردم و لیست اولیه‌ام را برای فصل بعد داده‌ام. با توجه به اینکه فردا تعطیلات شروع می‌شود و به مسافرت می‌روم؛ لیست دومم را به تیم می‌دهم. بازیکنانی که باید تمدید کنند؛ به باشگاه اعلام کردم. یک هفته وقت داریم که همه این کارها انجام شود. الان هم آقای گرشاسبی در رختکن بود و به او اعلام کردم. اگر بتوانم با پروژه و برنامه‌ای که برای آینده داریم حرکت کنیم و با تیم‌هایی که هزینه‌های زیادی کرده‌اند؛ مسابقه دهیم خوشحال می‌شوم و با تمام وجود این کار را انجام می‌دهم. چون جایگاهی که فولاد این سال‌ها دارد قابل احترام است اما ما نفرات و مهره‌هایی داریم که می‌توانند یک گام جلوتر بروند. هیچ برنامه‌ای برای استپ کردم ندارم و دوست دارم به جلو بروم. اگر شرایط فراهم بشود یک تیم محکم و قلدر برای سال بعد داریم.»

خبرنگاران که حسابی نکونام را سوال پیچ کرده بودند، از او پرسیدند اگر شرایط در فولاد برایش مهیا نشود، در صورت داشتن پیشنهاد از استقلال، جدا می‌شود؟ کاپیتان سابق تیم ملی گفت: «هیچکس به من پیشنهادی نداده است. استقلال سرمربی دارد و حتی اگر نداشته باشد هم هیچ پیشنهادی داده نشده که درباره آن صبحت کنم.»

دیدگاه‌ها