کد خبر : 1828886 | 23 خرداد 1401 ساعت 01:20 | 17.8K بازدید | 10 دیدگاه

پرتغال 0-1 سوییس؛ واگذاری صدر در غیبت رونالدو

پرتغال در شبی که کریستیانو رونالدو را در ترکیب نداشت مقابل سوییس شکست خورد تا صدر جدول گروه 2 لیگ ملت‌های اروپا را به اسپانیا واگذار کند.

پرتغال 0-1 سوییس؛ واگذاری صدر در غیبت رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال در هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا برای دیدار با سوییس به ژنو سفر کرد تا در ورزشگاه استاد دو ژنو به دیدار این تیم برود.

پرتغالی‌ها از سه بازی قبلی خود در مرحله گروهی 7 امتیاز بدست آورده بودند و با 2 امتیاز برتری نسبت به اسپانیا صدرنشین گروه بودند. پرتغال در هفته اول مقابل اسپانیا به تساوی 1-1 رسید؛ در هفته دوم سوییس را 4-0 شکست داد و در هفته سوم 2-0 از پس جمهوری چک برآمد. اما یک تفاوت بازی امشب برای پرتغال عدم حضور رونالدو در ترکیب بود.

نام کریستیانو رونالدو امشب حتی در فهرست 23 نفره پرتغال هم نبود. سانتوس سرمربی پرتغال پیش از شروع بازی گفت علت غیبت رونالدو در این بازی مصدومیت یا ناراحتی بدنی او نبوده بلکه کادر فنی به دلایل مدیریتی تصمیم گرفته او در این بازی غایب باشد. سانتوس توضیح بیشتری در این باره نداد. به نظر می‌رسد کادر فنی تصمیم گرفته بود در این بازی به رونالدو استراحت بدهد.

1720947

بازی در ژنو در حالی آغاز شد که سوییسی‌ها در همان آغاز به گل رسیدند و در دقیقه 1 توسط هریس سفروویچ دروازه پرتغال را باز کردند. گلی که با پاس سیلوان ویدمر، دفاع راست سوییس به ثمر رسید.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. سانتوس با شروع نیمه دوم هافبک خود اوتاویو را بیرون کشید تا گونسالو گوئدس را به جای او وارد زمین کند. این تعویض هم گره از کار پرتغال نگشود تا سانتوس در دقیقه 62 دو مهاجم کناری خود لیائو و ویتینیا را از زمین بیرون کشیده و دیوگو ژوتا و برناردو سیلوا را به جای آنها وارد میدان کند. حالا پرتقال با خط حمله‌ای پرقدرت شامل آندره سیلوا، ژوتا و برناردو سیلوا بازی می‌کرد.

1720948

اما پرتغال هر چه تلاش کرد موفق به باز کردن قفل دروازه سوییس نشد تا در نهایت در شب عدم حضور رونالدو با شکست 1-0 بدرقه شود و صدر جدول را به اسپانیایی واگذار کند که موفق شد جمهوری چک را 2-0 شکست دهد.

دیدگاه‌ها