کد خبر : 1829528 | 27 خرداد 1401 ساعت 20:10 | 11.7K بازدید | 5 دیدگاه

صعود هندبالیست های نوجوان به جمع 8 تیم برتر دنیا

تیم ملی هندبال ساحلی ایران با غلبه بر برزیل، به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی جهان شد.

صعود هندبالیست های نوجوان به جمع 8 تیم برتر دنیا

به گزارش ورزش سه، ملی پوشان نوجوان هندبال ساحلی ایران که با کسب 2 برد و 2 باخت از 4 بازی قبلی خود در مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان در هراکلیون یونان 4 امتیاز به دست آورده بودند، در آخرین و مهم ترین دیدار خود در این مرحله در برابر برزیلی قرار گرفتند که تیم بزرگسالان آن 5 بار قهرمان جهان شده است. طلایی پوشان برزیل که برخلاف مرحله مقدماتی، هر دو دیدار دیروز خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، در ابتدای بازی اسیر عملکرد خوب پسران ایران شدند و 12 بر 6 عقب افتادند و در ادامه نیز هرچه تلاش کردند نتوانستند کاری از پیش ببرند و نیمه نخست با پیروزی 18 بر 14 ایران به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم اما مهارهای پیاپی دروازه بان برزیل باعث شد تا ایران نتواند اختلاف خود را با حریف افزایش دهد و مسابقه تا لحظات آخر، پایاپای پیش می رفت که دو مهار پیاپی متین گلدان مانع از نزدیک شدن برزیلی ها به ایران شد تا نیمه دوم نیز مشابه نیمه اول با پیروزی 18 بر 14 ایران همراه شده تا هندبالیست های نوجوان ایران ضمن پیروزی در این مسابقه به عنوان تیم دوم گروه یک به جمع 8 تیم برتر جهان صعود کنند. ماشین گلزنی ایران یعنی علی حیدریان در این مسابقه نیز عملکرد فوق العاده ای داشت و با به ثمر رساندن 10 گل، به تنهایی 20 امتیاز از مجموع 36 امتیاز ایران را به دست آورد.
ملی پوشان ایران ظهر فردا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم سوم گروه مقابل یعنی آرژانتین خواهند رفت و در صورت پیروزی در این مسابقه، در مرحله نیمه پایانی با برنده مسابقه بین اسپانیا و برزیل دیدار خواهند کرد. در دو مسابقه دیگر این مرحله نیز کرواسی با اوکراین و آلمان با فرانسه مسابقه خواهند داد.

دیدگاه‌ها