کد خبر : 1829748 | 29 خرداد 1401 ساعت 14:25 | 13.1K بازدید | 7 دیدگاه

اولی هوینس:

پول‌های عربی و آمریکایی باید به بوندسلیگا بیاید

اولی هوینس اعتقاد دارد فوتبال باشگاهی آلمان برای اینکه از لیگ برتر و لالیگا عقب نیفتد، باید درها را به روی سرمایه گذارهای عرب و آمریکایی باز کند.

پول‌های عربی و آمریکایی باید به بوندسلیگا بیاید

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس، رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ معتقد است که فوتبال آلمان باید درها به روی سرمایه گذارهای خارجی را باز کند و در غیر این صورت توان رقابت با فوتبال انگلیس و اسپانیا را در درازمدت از دست خواهند داد.

1680264

هوینس خلاصی از قانون 1+50 در آلمان را توصیه می کند:« اگر بوندسلیگا (این در مورد بایرن صدق نمی کند) به لغو قانون 50 + 1 فکر نکند، ما در رقابت های بین المللی با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد و این در بلندمدت مشکل ساز خواهد شد. میان فوتبال آلمان و فوتبال فرانسه (به استثنای پاری سن ژرمن ) و تا حدی فوتبال ایتالیا در مقایسه با کشورهایی که عمدتاً پول های نفتی کشورهای عربی و میلیاردهای آمریکایی را دارند، اختلاف سطح وجود دارد.»

1660959

قانون 50+1 قانونی است که اجازه سرمایه گذاری در باشگاه های آلمانی را می دهد، اما با حداکثر تنها 49٪ از سهام باشگاه، در حالی که 50 + 1٪ (یعنی اکثریت) در اختیار اعضای باشگاه شامل طرفداران و انجمن ها می ماند و بنابراین اکثریتی دارند که به آنها توانایی عالی برای رای دادن می دهد.
این قانون در سال 1998 برای محافظت از باشگاه های آلمانی در برابر سرمایه گذاری های زیادی که در آن زمان در اروپا ظاهر شد، تصویب شد.

دیدگاه‌ها