کد خبر : 1829867 | 30 خرداد 1401 ساعت 11:24 | 5.7K بازدید | 4 دیدگاه

وعده فدراسیون؛ بدهی داخلی و خارجی فرقی ندارد

یکی از مشکلات آزار دهنده در فوتبال ایران این است که باشگاه‌ها بدهی خارجی را پرداخت می کنند اما نسبت به پرداخت بدهی داخلی بی تفاوت هستند.

وعده فدراسیون؛ بدهی داخلی و خارجی فرقی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، این همواره مورد گلایه بازیکنان و مربیان ایرانی بوده که چطور باشگاه ها مکلف به پرداخت بدهی های خارجی می شوند اما نسبت به پرونده های داخلی بی تفاوت هستند و هیچ الزامی هم برای آنها به منظور پراخت بدهی های داخلی صورت نمی گیرد.

نورشرق، رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع با یک برنامه رادیویی (تهران ورزشی) صحبت کرد و گفت: نباید هیچ تفاوتی بین دیون داخلی و خارجی باشگاه‌ها وجود داشته باشد این شعار نیست بلکه یک اعتقاد است. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی تحت مقررات بین‌المللی و نظامات داخلی فعالیت می‌کند چطور نسبت به دیون خارجی با قاطعیت برخورد می‌شود و باشگاه‌ با اولویت تسویه می‌کند، در مورد دیون داخلی هم باید دقیقاً با همین وضعیت برخورد شود. نتیجه برخورد یکسان این است که دیگر قراردادی نمی‌بندید که خارج از بودجه باشگاه باشد و توان پرداختش را نداشته باشید اما اگر بدانید با مماشات برخورد می‌شود و مشکلی ندارید، ممکن است قراردادهایی بسته شود که مدیرعامل باشگاه بگوید حالا این فصل را بگذرانیم اصلاً معلوم نیست فصل بعد باشم یا نه! از هر طرف به این قضیه نگاه کنیم مصلحت فوتبال ما در رعایت دقیق این مقررات و ضوابط است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم نسبت به پرداخت تمام بدهی ها از سوی باشگاه ها امیدوار باشیم؟ ادامه داد: این تنها یک امید نیست بلکه یک مسئولیت است و باید موظف به انجام آن باشیم. دبیرکل فدراسیون فوتبال هم این موضوع را شفاف و قاطع اعلام کرد ما هم سعی می‌کنیم در این جهت حرکت کنیم. برای ما روز اول نقل و انتقالات با روز پایانی آن فرقی ندارد بنابراین بهتر است زودتر تسویه حساب‌ها را ارائه کنند؛ البته مشکلات مالی و محدودیت‌های منابع باشگاه‌ها برای ما قابل درک است اما با در نظر گرفتن تمام این‌ها چاره‌ای نداریم که به سمت وضعیت مالی شفاف حرکت کنیم.

دیدگاه‌ها