کد خبر : 1830101 | 31 خرداد 1401 ساعت 19:00 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

ساحلی‌بازان ایران در آستانه حذف از رقابت‌های جهانی

تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران با شکست برابر تیم‌های دانمارک و نروژ در آستانه حذف از رقابت‌های قهرمانی جهان قرار گرفت.

ساحلی‌بازان ایران در آستانه حذف از رقابت‌های جهانی

به گزارش ورزش سه، شهر هراکلیون یونان پس از برگزاری رقابت های هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان، از صبح امروز میزبان مسابقات بزرگسالان همین رشته بود. در شرایطی که قرعه مسابقات به طرز قابل توجهی به نفع یونان میزبان است، به مانند رقابت های نوجوانان، اکثر قدرت های این رشته در یک سمت جدول قرار گرفته اند و 3 تیم ایران، دانمارک و مصر به عنوان قهرمانان 3 قاره اروپا، آسیا و آفریقا به علاوه تیم نروژ که در رقابت های قهرمانی اروپا سال گذشته ششم شده بود، در گروه سوم مسابقات با یکدیگر به رقابت می پردازند.

نخستین دیدار نهمین دوره از رقابت های هندبال ساحلی قهرمانی مردان جهان که در زمین مرکزی مسابقات برگزار شد، دیدار بین قهرمانان دو قاره آسیا و اروپا یعنی ایران و دانمارک بود. قهرمان اروپا از همان شروع مسابقه نبض میدان را در دست گرفت و با کمک مهارهای سیمون ینسن در درون دروازه، توانست 12 بر 4 از ایران پیش بیفتد و با حفظ همین برتری تا پایان نیمه نخست، با نتیجه 20 بر 13 پیروز این نیمه شود. ملی پوشان ایران نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و تا امتیاز 6 پا به پای حریف پیش رفتند اما دانمارک که بدون حتی یک باخت و با واگذاری تنها دو نیمه در مجموع 10 مسابقه خود، قهرمان اروپا شده بود، 8 امتیاز پیاپی کسب کرد تا مجدداً به لطف درخشش دروازه بان خود از ایران پیشی بگیرد و در نهایت با حساب 20 بر 12 پیروز این نیمه شده تا درست مشابه آخرین مسابقه دو تیم در دوره گذشته رقابت ها، 2 بر 0 مقابل ایران به برتری برسد.

هندبالیست های ایران که در دوره گذشته مسابقات به عنوان هشتمی رسیده بودند، عصر امروز در دومین مسابقه خود مقابل نروژی قرار گرفتند که برای نخستین بار جواز حضور در رقابت های جهانی را به دست آورده بود. نروژی ها که صبح امروز 2 بر0 مصر را شکست داده بودند، شروع خوبی مقابل ایران نداشتند و 10 بر 6 عقب افتادند اما با یک بازگشت دیدنی و کسب 6 امتیاز پیاپی 12 بر 10 پیش افتادند و این برتری را تا پایان نیمه حفظ کردند و 30 بر 23 به پیروزی رسیدند. شاگردان آنتونیو گرا پیشه بزرگ در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند و با استفاده از ضربات هوایی علیرضا پیرزاده توانستند بازی را متعادل نگه دارند و درحالی که دو تیم می توانستد پیروز این نیمه باشند، 20 بر 20 مساوی شدند تا کار به گل طلایی بکشد. ساحلی بازان ایران از این فرصت نهایت استفاده را بردند و با گل مسلم کاظمی پیروز این نیمه شده تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی نیز به جز ضربه علیرضا پیرزاده که توسط سیمن یوهانسن مهار شد، تمامی ضربات دو تیم تبدیل به گل شد تا نروژ با برتری 9 بر 8 در ضربات پنالتی به دومین برد خود رسیده و صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کند.

تیم ملی ایران بعد از ظهر فردا در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی که حکم مرگ و زندگی را دارد، به مصاف تیم مصر خواهد رفت؛ تیمی که در سال 2004 قهرمان جهان شده اما سالهاست که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و مانند ایران با دو شکست پا به این مسابقه خواهد گذاشت و در صورت شکست، از دور رقابت ها کنار خواهد رفت.

دیدگاه‌ها