کد خبر : 1830147 | 01 تیر 1401 ساعت 10:21 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

دختران هندبالیست ايران به دنبال اولین برد جهانی

تیم ملی هندبال بانوان زیر 20 سال ایران در نخستین روز رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف گینه خواهد رفت.

دختران هندبالیست ايران به دنبال اولین برد جهانی

به گزارش ورزش سه، بیست و سومین دوره رقابت های هندبال زیر 20 سال زنان جهان در حالی از امروز در اسلوونی آغاز خواهد شد که دختران هندبالیست ايران برای نخستین بار در این رقابت ها شرکت خواهند کرد. در این رقابت ها که برای نخستین بار با حضور 32 تیم برگزار خواهد شد، تیم ها در 8 گروه 4 تیمی تقسیم شده اند و از هر گروه 2 تیم به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.
دختران جوان هندبال ایران اسفند ماه سال گذشته در تورنمنتی عجیب و غریب و در شرایطی که تنها شکست هند قهرمان را رقم زدند، به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسیدند و با همین عنوان دومی توانستند برای نخستین بار جواز حضور در رقابت های قهرمانی جهان را به دست آورند. کسب عنوان دومی آسیا باعث شد تا تیم ایران در سید دوم رقابت های جهانی قرار گرفته و پس از برگزاری مراسم قرعه کشی، با تیم چهارم اروپا، سوئد و تیم های سوم و چهارم قاره آفریقا یعنی تونس و گینه همگروه شود. قرعه ای که این امیدواری را به وجود آورده که تیم جوانان ایران بتواند موفق به کسب پیروزی در این رقابت ها و حتی صعود به جمع 16 تیم برتر شود. 
عامل دیگری که باعث امیدواری به صعود ملی پوشان ایران از گروه خود شده، این نکته است که تیمی که با مدیریت فنی غلامعلی اکبرآبادی راهی اسلوونی شده، چندان هم بی تجربه نیست و دو نفر از بازیکنان این تیم یعنی نگار زنده بودی و هانیه کریمی تجربه حضور در رقابت های سال گذشته قهرمانی بزرگسالان جهان در اسپانیا را دارند.
دختران جوان هندبالیست ايران در نخستین بازی تاریخ خود در رقابت های قهرمانی جهان، از ساعت 15 روز چهارشنبه در شهر لاسکو به مصاف تیم گینه خواهند رفت؛ دیداری که می تواند با پیروزی تیم ایران همراه شده و برای همیشه در تاریخ ورزش کشور ثبت شود. ملی پوشان در دو دیدار دیگر خود در مرحله گروهی نیز روز پنجشنبه در مقابل تونس قرار خواهند گرفت و در روز شنبه هم در برابر تیم سوئد صف آرایی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها