کد خبر : 1830227 | 01 تیر 1401 ساعت 16:57 | 54.8K بازدید | 33 دیدگاه

رفتن مجیدی من را خیلی اذیت کرد

آجورلو: ریکاردو گفت تشنه قهرمانی است

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال در مراسم معارفه ریکاردو ساپینتو درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

آجورلو: ریکاردو گفت تشنه قهرمانی است

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال در حاشیه مراسم معارفه ریکاردو ساپینتو گفت: خدا را شکر می‌کنم که هواداران و خانواده استقلال که مضطرب و نگران بودند، امروز با آمدن سرمربی جدید، به آرامش رسیدند. چند سالی در انتظار قهرمانی بودیم و لذت آن را در استادیوم آزادی چشیدیم.

ادامه صحبت‌های آجورلو را در زیر بخوانید:

* نبود مجیدی من را اذیت می‌کند

همان ابتدای فصل به فرهاد مجیدی گفته بودم که 5 هفته قبل از اتمام لیگ و با 75 امتیاز قهرمانی می‌خواهم. جا دارد جای ایشان را خالی کنیم و برای او آرزوی موفقیت کنیم. ممکن است نبود ایشان من را خیلی اذیت کرد، هم در نبودش برای فصل بعد و هم فشارهایی که هواداران و باشگاه در کمتر از یک ماه گذشته متحمل شدیم، اما فوتبال حرفه‌ای همین است. باید درک کنیم قهرمانی تمام و فصل جدید شروع شد. هر کسی حق انتخاب دارد. آقای مجیدی تشخیص دادند در کشور دیگری و تیم دیگری مربیگری کند و ما هم به تصمیم او احترام می‌گذاریم. ما برای ادامه زندگی استقلال هرگز از پا نمی‌نشینیم و با تلاش مانند گذشته حرکتمان را ادامه می‌دهیم.

* هجمه‌ها باعث شد تا مربی ایرانی منصرف شود
ما خیلی مایل بودیم با ایشان همکاری را ادامه دهیم و تصمیمم بر این بود فصل جدید را با یک مربی ایرانی آغاز کنیم. شفاف‌تر و روشن‌تر از این نمی‌شود گفت. اما به هر حال هجمه دیگران سبب شد مربی که قول همکاری و مساعدت به باشگاه استقلال داده بود، منصرف شود. باز هم ایرادی ندارد، آسمان استقلال همیشه آبی است و وسعت آن به اندازه کهکشان‌ها بی نهایت است و استقلال هرگز احساس ضعف نمی‌کند.

* چهل سرمربی را پیشنهاد دادند
به همین جهت مذاکرات خارجیمان را آغاز کردیم و بیش از 40 سرمربی در لیست کارشناسان و مذاکره‌کنندگان ما بودند و امین‌ترین افراد من مذاکرات را بدون وقفه و تا ساعت 3 و 4 ادامه دادند که منجر به این توافق و قراردادی شد که امروز سرمربی عزیز و محترم استقلال در اینجا حضور دارند و مسئولیت تیم را با این امضا برعهده گرفتند. البته در روزهای گذشته امضا انجام شده بود ولی امروز در محضر رسانه‌ها نیز این کار را به‌صورت قانونی انجام دادیم.

* ریکاردو گفت گرسنه قهرمانی است
سرمربی محترم استقلال سابقه حضور در 6، 7 کشور مختلف را دارد. ایشان در پرتغال هم بازیکن بوده و هم سرمربی. ضمن اینکه او محبوب و قابل احترام است. اولین جمله ای که از طریق تماس تصویری با هم برقرار کردیم، در دو موضوع اشتراک داشتیم. ایشان گفتند من گرسنه قهرمانی هستم. من نیز گفتم با اینکه قهرمانی را تجربه کرده ام اما باز هم تشنه قهرمانی هستم. صبح امروز به ایشان گفتم درست است که من 62 سال دارم ولی مانند یک پسر 18 ساله همچنان پرتلاش و پر جنب و جوش به دنبال قهرمانی بعدی هستم. این اشتراک ما برای قهرمانی هم در سوپرجام، هم جام حذفی، لیگ برتر و ان شالله در ادامه فصل بعد قهرمانی آسیاست.

* در فرصت مناسب درباره اتفاقاتی که بر ما گذشت صحبت می‌کنم
در فرصت مناسبی درخصوص قهرمانی و اتفاقاتی که بر ما گذشت، پاسخگو خواهم بود. چون جامعه‌ای زنده و پویاست که پاسخگو باشد. فصل قبل تمام و فصل جدید آغاز شد و طبیعتا باید برای فصل بعد تدبیر داشته باشیم. پس ما باید امین و رازدار مسائل خودمان باشیم.

1722762

* شبکه استقلال در دسترس هواداران است
میخ‌واهم به همه هواداران یک خبر خوب و ویژه بدهم. شبکه استقلال از طریق ماهواره، هم اکنون کار خود را به‌صورت آزمایشی آغاز کرد. قصد داشتیم در مراسم جشن قهرمانی در برج میلاد شبکه استقلال را به‌صورت رسمی افتتاح کنیم که از داخل کشور قابل دسترسی باشد، اما برای همدردی با مردم آبادان این جشن به تعویق افتاد. ولی در زمان افتتاح رسمی، این شبکه از طریق ماهواره، اینترنت و شبکه داخل کشور در دسترس خواهد بود.

* هزار میلیارد سهم استقلال از صدا و سیما را می‌گیرم
من به‌عنوان مدیر و خدمتگزار استقلال باید بگویم که هزار میلیارد سهم استقلال گم شده و باید آن را از صدا و سیما بگیرم. نمی‌توانم آن را نگیرم. همه بزرگواران صدا و سیما که عزیز و محترمند این را از من بپذیرند. اینکه چه کسی می‌خواهد بدهد؛ نمی‌دانم. من به آقای رئیس جمهور نامه نوشتم و ایشان 2 ماه پیش به آقای سجادی گفتند لایحه تهیه کنید تا حق استقلال و پرسپولیس پرداخت شود. ولی هنوز هیچ اقدامی نشده است. این‌گونه نیست که شما اقدام نکنید، من می‌نشینم.


* هفته دیگر می‌توانید شبکه استقلال را مشاهده کنید
من شبکه‌ام را راه انداخته‌ام. این شبکه اینترنتی را هم اکنون اروپا و آمریکا می‌بینند. حتی کسانی که تلویزیون سام الکترونیک دارند، می‌توانند تا یک هفته دیگر از طریق اینترنت شبکه استقلال را مشاهده کنند. ما در مسیرمان راسخیم. هم در بخش فنی از تیم قهرمانی می‌خواهیم و هم از هیئت مدیره، هواداران و رسانه می‌خواهیم که حق استقلال را بدهند. هزار میلیارد سهم استقلال در صدا و سیما گم شده است.

* برای ساخت استادیوم اختصاصی استقلال قرارداد بستیم
یک خبر خوب دیگر هم بدهم. بعد از این مراسم با آقای سالمی‌زاده قراردادی را امضا می‌کنیم تا به ما کمک کند. 6ماه است درگیر طراحی و ساخت استادیوم اختصاصی استقلال هستیم که از طریق ایشان و شرکتشان در کشور فرانسه برای این کار اقدام می‌شود. قرار است در تاریخ 15 تیر نقشه برای ما ارسال شده و توسط آقای سمیعی قرارداد آن تنظیم شود. به آقای رئیس جمهور گفتم قبلا یک استادیوم ساخته‌اند، بگذارید من هم یک استادیوم بسازم، سرمایه‌گذار آورده‌ام، به من زمین بدهید. جواب نامه من کجاست؟ بعدا در این خصوص مصاحبه می‌کنم.

* من تمام قد از ساپینتو حمایت می‌کنم
با افتخار می‌گویم که ریکاردو مربی استقلال است. من اصلا مدیر خوبی نیستم ولی یک ویژگی دارم و آن این است که به‌صورت تمام قد از سرمربی خوبم آقای ریکاردو حمایت می‌کنم. همان‌طور که در گذشته من بوده و در کار فنی آنها دخالت نکرده‌ام. فرمانده و رئیس و رهبر و مربی همه چیز در میدان سبز، ایشان هستند. من هم خدمتکار تک‌تک استقلالی‌های گذشته، حال و آینده هستم.

* چون برهانی استعداد بود، استعدادهای ایران را به او سپردم
من آرش برهانی را در سن 17 سالگی از کرمان خریدم. سرمربی من در آن زمان مصطفی دنیزلی بود و او را مستقیم به تیم اصلی برد. او امروز رئیس آکادمی باشگاه استقلال است. چون خودش یک استعداد بوده، استعدادهای ایران را به ایشان سپرده‌ام.

* ریکاردو روی آینده‌های استقلال نظارت کند
(خطاب به ریکاردو ساپینتو) از شما یک خواهش دارم. تیم بزرگسالان که امسال در اختیار شماست، حتما روی تیم آکادمی و استعدادها در رده‌های مختلف نظارت و مراقبت داشته باشید چرا که آنها آینده استقلال هستند.

1722759


 

دیدگاه‌ها