کد خبر : 1830391 | 02 تیر 1401 ساعت 21:18 | 5.5K بازدید | 1 دیدگاه

پیروزی تيم ملى هندبال ساحلی ایران برابر پرتغال

تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران نخستین پیروزی خود در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان را با غلبه بر پرتغال به‌دست آورد.

پیروزی تيم ملى هندبال ساحلی ایران برابر پرتغال

به گزارش ورزش سه، ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران که به‌عنوان تیم سوم گروه خود راهی مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان در هراکلیون یونان شده بودند، امروز نیز دو مسابقه برگزار کردند که ابتدا در برابر مدافع عنوان قهرمانی یعنی برزیل قرار گرفتند و بازی تقریباً نزدیکی را نیز به نمایش گذاشتند اما در نیمه اول با نتیجه 17 بر 12 و در نیمه دوم با حساب 15 بر 12 شکست خوردند تا سومین باخت خود را در جدول گروه دو به ثبت برسانند.
دومین دیدار امروز ایران برابر تیم پرتغال برگزار شد که مانند ایران هنوز موفق به کسب هیچ امتیازی در مرحله دوم نشده بود. شاگردان آنتونیو گرا پی شه مسابقه را بهتر آغاز کرده و 8 بر 2 از پرتغال پیش افتادند و اختلافی 6 امتیازی را با حریف ایجاد کردند اما اشتباهات خط حمله ایران منجر به این شد که در دو مقطع، 6 امتیاز پیاپی دریافت کرده و 18 بر 16 از پرتغال عقب بیافتند. در نهایت نیز دو گلی که داور مسابقه آن را 1 امتیازی حساب کرد، باعث شد تا نیمه نخست 24 بر 22 به سود پرتغال خاتمه یابد. 

1722988
در نیمه دوم نیز تیم ایران کار را بهتر آغاز کرد و مانند نیمه اول، در مقطعی از مسابقه 12 بر 6 جلو افتاد اما پرتغالی ها این بار نیز به بازی برگشته و توانستند در یک دقیقه پایانی، بازی را در امتیاز 16 مساوی کنند. فرصت سوزی بازیکنان ایران در لحظات پایانی این موقعیت را در اختیار حریف قرار داد تا با گل کردن آخرین ضربه این نیمه، بازی را به نفع خود به پایان برسانند اما ضربه روبن ریبیرو به تیرک دروازه برخورد کرد تا هندبالیست های ایرانی با نتیجه 19 بر 18 پیروز این نیمه شده و کار به ضربات پنالتی کشیده شود. نقش اصلی ضربات پنالتی نیز کسی نبود جز جواد صادقی؛ دروازه بان ایران که در طول مسابقه نیز یک سوم ضربات پرتغالی ها را مهار کرده بود، با مهار چهارمین پنالتی حریف، ایران را در یک قدمی پیروزی قرار داد اما در ضربه پنجم و در حالی که قصد داشت از خروج دروازه بان حریف استفاده کرده و مستقیم توپ را وارد چارچوب کند، ضربه اش از کنار دروازه بیرون رفت تا همه چیز به پنالتی آخر پرتغالی ها کشیده شود. این بار نیز جواد صادقی ضربه بازیکن حریف را مهار کرد تا تیم ایران با پیروزی 8 بر 6 در ضربات پنالتی، در این مسابقه به برتری برسد.
ساحلی بازان ایران ظهر فردا از ساعت 13:30 و در آخرین مسابقه خود در مرحله دوم رقابت ها در حالی به مصاف قطر خواهند رفت که برای صعود به جمع 8 تیم برتر رقابت ها، چاره ای جز شکست این حریف آسیایی نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها