کد خبر : 1830545 | 04 تیر 1401 ساعت 09:35 | 533 بازدید | 1 دیدگاه

بازگشت مسابقات تنیس فیوچرز به ایران

رئیس فدراسیون تنیس از برنامه این فدراسیون برای میزبانی سه هفته‌ای مسابقات فیوچرز خبر داد و اینکه ۱/۵۰۰ تا ۱/۷۰۰ میلیارد تومان برای آن بودجه لازم است.

بازگشت مسابقات تنیس فیوچرز به ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، داوود عزیزی با اشاره به تغییری که به واسطه معرفی محمدرضا توکلی در رأس کادر فنی تیم ملی تنیس ایجاد کرد، گفت: سرمربی پیشین تیم ملی (طاهری) به دلیل مشکلات شخصی قادر به ادامه همکاری با فدراسیون نبود. تلاش‌هایی برای ماندگار بودن وی انجام شد اما در نهایت به خاطر همین مشکلات، او بعد از یک سال همکاری با تیم ملی به صورت رسمی از کادر فنی جدا شد.

وی با بیان اینکه انتخاب محمدرضا توکلی به عنوان سرمربی جدید پس از بررسی در کمیته فنی فدراسیون انجام شد، خاطرنشان کرد: او از بازیکنان پیشین تیم ملی بوده که در یکی دو دوره هم هدایت تیم را برعهده داشته است. در مجموع از تجربه و دانش لازم برخوردار است. به همین دلیل گزینه هدایت تیم ملی شد. امیدواریم با حضور وی بتوانیم در رویدادهای مختلف نتایج خوبی بگیریم.

عزیزی با اشاره به اینکه یک ماه و نیم دیگر مسابقات دیویس کاپ آسیا در مالزی برگزار می‌شود، گفت: آغاز بکار سرمربی جدید تیم ملی تنیس برای حضور در این رویداد خواهد بود. توکلی چهارشنبه گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شده اما با توجه به مذاکراتی که پیش از آن با وی داشتیم و توافقات حاصل شده، برنامه ریزی لازم برای آغاز آماده سازی تیم ملی را داشته است که پس از تصویب ملاک آغاز کار قرار می‌گیرد.

وی در مورد مسابقات دیویس کاپ با رویکردی که فدراسیون تنیس برای آن دارد گفت: مدال آوری و ملاک قرار دادن آن در یک رویداد خط کش اشتباهی است که مسئولان و وزارت ورزش از آن برای بررسی وضعیت فدراسیون‌ها و تیم‌ها استفاده می‌کنند. در تنیس برخلاف سایر رشته‌ها اهمیت مسابقات انفرادی به مراتب بیشتر از تیمی است. در رقابت‌های انفرادی تنیس هم ملاک ارزیابی، رنکینگ بازیکنان و امتیازی است که برای آن به دست می‌آورند نه مدال.

وی در این رابطه ادامه داد: در ورزش ایران خط کش مسئولان به سمت تیم ملی و مدال آوری آن است. حتی معیار تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها هم همین مسئله است در حالی که در تنیس رویدادهای مهمی مانند گرند اسلم و فیوچرز اصلاً مدال ندارند. بنابراین جابجایی خط کش مورد نظر مسئولان در رشته تنیس لازم است. در دیویس کاپ آسیا هم ما به دنبال بهبود و ارتقای رنکینگ بازیکنان هستیم.

رئیس فدراسیون تنس همچنین از برنامه این فدراسیون برای میزبانی دوباره مسابقات فیوچرز خبر داد و گفت: زمانی ایران برگزار کننده هفته‌های متوالی مسابقات فیوچرز بود که بنا به دلایلی ادامه آن منتفی شد. اما الان مصمم هستیم دوباره این رقابت‌های معتبر را به ایران بازگردانیم. اگر چه کار بسیار سختی است چون هزینه بسیار بالایی دارد.

وی در این رابطه گفت: با در نظر گرفتن پاداش ۴۵ هزار دلاری مسابقات فیوچرز در هر هفته و هزینه کادر اجرایی و … به طور میانگین ۱/۵۰۰ تا ۱/۷۰۰ میلیارد تومان هزینه برگزاری سه هفته مسابقات فیوچرز در کشور است. برای فدراسیون تنیس ایران که کل بودجه سالیانه اش با کمک مجلس ۷ میلیارد تومان است و امروز زمین اختصاصی هم در اختیار ندارد برگزاری این مسابقات سخت است. بخصوص با توجه به مشکلاتی که در جذب اسپانسر وجود دارد و تعددی که برای اعزام به میادین بین المللی داریم. با این حال مصمم به انجام این برنامه هستیم چون اعتبار بالایی به تنیس ایران می بخشد.

عزیزی در پاسخ به پرسش که «آیا برای میزبانی مسابقات فیوچرز رایزنی انجام شده است و فدراسیون جهانی چه رویکردی دارد؟»، تاکید کرد: مقدمات کار آغاز شده است. تنها مسئله فدراسیون جهانی در مورد میزبانی مربوط به مسائل مالی می‌شود اگر بودجه لازم تأمین شود مشکلی با میزبانی ایران برای این مسابقات نیست.

رئیس فدراسیون تنیس در پایان اشاره‌ای کوتاه به رویدادهای داخلی پیش روی این فدراسیون داشت و گفت: مسابقات دو امتیازی تهران در شهرک امید، رقابت‌های هزار امتیازی آزادی و اصفهان سه رویداد بزرگی است که در بخش مردان تیم ملی برنامه ریزی شده است. در بخش دختران هم مسابقات هزار امتیازی البرز و اصفهان را پیش رو داریم که نتایج این رقابت‌ها در تعیین اردونشینان ملاک قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها