کد خبر : 1830578 | 04 تیر 1401 ساعت 11:24 | 18.7K بازدید | 5 دیدگاه

وعده‌ای که چند صد میلیارد آب می خورد؛

تراکتور چگونه برای قهرمانی بسته می شود؟

مالک تراکتور از بسته شدن این تیم برای حضور در کورس قهرمانی و کسب سهمیه خبر داد، این در حالی است که سرخ پوشان هنوز فعالیتی در مارکت تابستانی نداشته اند.

تراکتور چگونه برای قهرمانی بسته می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور فصل کابوس واری را پشت سر گذاشت. این تیم به حدی بد نتیجه گرفت که در مقاطعی از فصل حتی جزو کاندیداهای سقوط هم محسوب می شد. این برای هواداران تیمی که طی یک دهه اخیر معمولا جزو مدعیان بوده و دو سال پیش فاتح جام حذفی شد، به هیچ عنوان قابل قبول نبود.
محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور شب گذشته در بخشی از صحبت های خود در شب های فوتبالی به یک موضوع مهم اشاره کرد. او ضمن خرده گرفتن از هزینه های هنگفتی که تیم های دولتی برای خرید بازیکن انجام می دهند، از بستن تیمی در حد قهرمانی برای لیگ بیست و دوم خبر داد.

زنوزی با بیان این که مشکلی بابت هزینه کردن برای تراکتور ندارد گفت: "تصمیم گرفته شده که تیم را در حد قهرمانی ببندیم. تیمی قرار است بسته شود که برای قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی و در نهایت رفتن به لیگ قهرمانان آسیا مبارزه کند. این قول را به هواداران عزیز می دهم، انشالله تیم با بودجه خوبی بسته خواهد شد."

او برنامه نقل و انتقالاتی تراکتور را این گونه شرح داد: "تصمیم گرفتیم 4 بازیکن خوب خارجی + 7 سهمیه داخلی هم که داریم. البته اگر مارکت اجازه دهد از بازیکنان داخلی استفاده می کنیم. مشکلات اقتصادی فوتبال حل شدنی نیست. تیم های دولتی مارکت را بهم زده اند. ما هم با بازیکنان خوبی مذاکره می کنیم ولی این گونه نیست که از جیب ملت برای چند تیم خاص هزینه شود. این یک جا باید مدیریت شود. چند سال است این حرف را می زنیم ولی متاسفانه نظارتی نیست."

تراکتور فصل گذشته سیزدهم شد ولی به گفته مالک این باشگاه از نظر بودجه جزو تیم های پرخرج لیگ بود:  "فصل گذشته ما خوب نتیجه نگرفتیم و بد هزینه شد. ما جزو 5-4 تیم اول از نظر هزینه کردن بودیم. من دوست دارم همه تیم ها به خصوص تیم های دولتی، هزینه ها و بودجه های خود را ارائه کنند. من حاضرم برای تراکتور این کار را انجام دهم. از آنها هم می خواهم همه در اتاق شیشه ای باشیم و بودجه را به مردم ارائه کنیم."

باشگاه تراکتور بعد از عدم توافق با ارطغرول ساغلام با قربان بردیف به توافق رسید و این مربی قرار است چند روز دیگر به ایران سفر کرده و کار خود را رسما شروع کند. وعده جذاب زنوزی برای بستن تیمی در حد قهرمانی، وعده ای است که عمل کردن به آن سخت خواهد بود. البته شاید مالک تراکتوری ها که رابطه او در این دو سال با هواداران کمی پرنوسان شده، قصد دارد مثل سال اول مالکیت خود، با بریز و بپاش حسابی، ستاره هایی را به تبریز بیاورد که همه را شگفت زده کند. با توجه به نرخ ارز فعلی و قیمت بازیکنان داخلی در بازار ایران، زنوزی برای تحقق وعده خود باید بودجه ای چند صد میلیاردی در نظر بگیرد.

دیدگاه‌ها