کد خبر : 1831795 | 12 تیر 1401 ساعت 12:35 | 20.2K بازدید | 5 دیدگاه

خلاهایی که باید پر شوند؛

اولویت‌های مورایس برای بازسازی سپاهان

مورایس در حالی ساعاتی از حضورش در ایران سپری شده که هر چه زودتر باید تیمش را که در چندین پست به بازیکن نیاز دارد، آماده حضور در مسابقات کند.

اولویت‌های مورایس برای بازسازی سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته اگرچه سپاهان در برخی پست‌ها نظیر دفاع میانی، هافبک و بخش تهاجمی بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار داشت و محرم نویدکیا برای انتخاب نفرات اصلی به مشکل برمی‌خورد، اما در دو پست دفاع راست و چپ دانیال اسماعیلی‌فر و امید نورافکن روزهای بسیار فشرده‌ای را پشت سر گذاشتند و نداشتن یک دروازه‌بان مطمئن هم در نیم فصل اول پاشنه آشیل طلایی‌پوشان اصفهانی شد.
حالا و در شرایطی که تاکنون چهار بازیکن کلیدی سپاهان سجاد شهباززاده، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر در سه بخش دفاعی، میانی و هجومی از ترکیب این تیم جدا شده‌اند و چند بازیکن نیز به نظر می‌‎رسد با تصمیم کادر فنی جدید از تیم کنار گذاشته شده‌اند، زردپوشان دیار زاینده‌رود برای حضور قدرتمندانه در مسابقات نیاز به بازسازی دارند و این اولین ماموریت ژوزه مورایس به عنوان سرمربی سپاهان به شمار می‌رود.

خط  دروازه؛ یک گلر نیاز است 
رشید مظاهری در نیم فصل لیگ بیست و یکم با قراردادی یک و نیم ساله به اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی اضافه شد، ولی با توجه به جدایی حجت صدقی و کریستوفر کنت که در فصل گذشته گلرهای ذخیره سپاهان بودند، این تیم به  یک گلر دیگر نیاز دارد تا در صورت محرومیت یا مصدومیت مظاهری در طول فصل بتواند از حضور او در چارچوب دروازه استفاده کند.
دفاع میانی؛ به دنبال جانشین پورقاز 
تاکنون از جمع چهار دفاع میانی فصل گذشته طلایی‌پوشان اصفهانی که عزت پورقاز، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده و محمد نژادمهدی بودند، جدایی دو مدافع اول قطعی شده است تا با وجود جذب محمد دانشگر سپاهان همچنان حداقل به جذب یک بازیکن دیگر در این پست نیاز داشته باشد. مذاکرات برای جذب این بازیکن آغاز شده و گفته می‌شود یکی از سهمیه‌های خارجی سپاهان به جذب بازیکن در این پست اختصاص داده خواهد شد. ضمن اینکه سپاهانی‌ها در این پست سامان رنجبر که نویدکیا در آخرین دیدار فصل گذشته به صورت ثابت از او استفاده کرد را نیز در اختیار دارند.

دفاع راست؛ بدون حتی یک گزینه 
با پایان فصل دانیال اسماعیلی‌فر به حضور دو ساله‎‌اش در سپاهان خاتمه داد و راهی پرسپولیس شد تا حالا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران باشگاه پیدا کردن جانشینی برای این مدافع  ملی پوش باشد. دانیال در فصلی که گذشت به جز یک مسابقه در تمامی دیدارهای لیگ برتر، جام حذفی و همین طور لیگ قهرمانان آسیا حاضر بود و نداشتن بازیکنی که بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد، دیگر مشکل سپاهانی‎‌ها بود. مهدی شیری بازیکنی بود که از او به عنوان یکی از گزینه‌های سپاهان یاد می‌شد که البته این بازیکن قراردادش را با فولاد خوزستان تمدید کرد. فرشاد محمدی‌مهر و رامین رضائیان گزینه‌های ایرانی در دسترس مدیران سپاهان برای پر کردن جای اسماعیلی‌فر هستند. البته که حتی در صورت توافق با یکی از این دو بازیکن، مدیران سپاهان باید به دنبال جانشینی مناسب هم باشند.

1724742
با وجود اینکه سپاهان فصل گذشته تیم پرمهره ای بود، محرم نویدکیا در برخی پست‌ها بازیکن به اندازه نیازش در اختیار نداشت. همین موضوع اهمیت بازسازی سپاهان توسط مورایس را یادآور می‌شود.

مدافع چپ؛ شرایط ایده‌آل 
به نظر می‎‌رسد با جذب میلاد زکی‌پور و ادامه حضور نورافکن که مدیران سپاهان اجازه جدایی به او را نمی‌دهند، سمت چپ خط دفاعی سپاهان با حالت ایده‌آلی وارد مسابقات شود. با حضور  این دو بازیکن حتی شاید امید نورافکن که بازی در پست وینگر چپ را به دفاع چپ ترجیح می‌دهد، با صلاحدید مورایس یک خط جلوتر هم بیاید.

خط میانی؛ با یکی دو بازیکن ایده‌آل می‌شود
در بخش میانی زمین اوضاع سپاهان با وجود جدایی سروش رفیعی اصلا بد نیست. آنها در این بخش محمد کریمی، مسعود ریگی و فرشاد احمدزاده را به عنوان سه بازیکن تعیین‌کننده در اختیار دارند و گفته می‌شود قرارداد یاسین سلمانی نیز تمدید خواهد شد. علاوه بر  این جلال علی‌محمدی نیز بازیکن دیگری است که با تجربه بالای خود در صورت ادامه حضور می‌تواند به کمک سپاهان بیاید. البته که حداقل یک گزینه که گفته می‌شود بازیکن خارجی خواهد بود برای تقویت این بخش از زمین به خط میانی طلایی پوشان اصفهانی اضافه خواهد شد تا مورایس با قدرت به استقبال رقابت های لیگ برود.

خط هجومی؛ نیاز به بازسازی
در این منطقه از زمین، سپاهان، با جدایی رضا میرزایی و سجاد شهباززاده مواجه شده و این دو فصل پیش رو را با پیراهن استقلال بازی خواهند کرد. با این حال همچنان شهریار مغانلو، محمدرضا حسینی و میلاد جهانی در تیم باقی مانده‌اند و نفرات جوانی همچون محکم‌کار و آریا یوسفی نیز در دسترس کادر فنی تیم خواهند بود. در این بخش از زمین حتما شاهد خرید حداقل یکی دو بازیکن خواهیم بود که بازیکن خارجی نیز در میان آنها خواهند بود تا مورایس رفته رفته تیمش را آماده حضور در مسابقات کند.

دیدگاه‌ها