کد خبر : 1832241 | 14 تیر 1401 ساعت 23:41 | 55.2K بازدید | 7 دیدگاه

تیم ملی اسپانیا را نمی‌خواهم؛ من غنایی هستم

اینیاکی ویلیامز، ملی‌‌پوش اسپانیایی باشگاه اتلتیک بیلبائو، اعلام کرد از این پس خود را غنایی می‌داند و مایل است برای تیم ملی غنا بازی کند و نه تیم ملی اسپانیا.

تیم ملی اسپانیا را نمی‌خواهم؛ من غنایی هستم

به گزارش "ورزش سه"، اینیاکی ویلیامز، بازیکن اتلتیک بیلبائو و تیم ملی اسپانیا، که اصلیت غنایی دارد، با انتشار یک ویدیو اعلام کرد از این پس خود را غنایی می‌داند و نه اسپانیایی. او گفت اگر سرمربی تیم ملی غنا تشخیص بدهد که حضور او به نفع تیم ملی این کشور خواهد بود مایل است برای این تیم بازی کند.

1725298

اینیاکی وییامز یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی زیر 21سال اسپانیا بوده و به دلیل درخشش در تیم امیدهای لاروخا و همچنین عملکرد عالی در اتلتیک بیلبائو، به تیم ملی اسپانیا دعوت شد.

اینیاکی ویلیامز البته تا این لحظه تنها یک بازی رسمی با پیراهن تیم ملی بزرگسالان اسپانیا انجام داده. او در سال 2016 با پیراهن بزرگسالان اسپانیا در بازی مقابل بوسنی به میدان رفته و 30 دقیقه بازی کرد. از آن تاریخ تا امروز، سرمربیان وقت اسپانیا، مورنو و لوئیس انریکه دیگر او را به اردوی تیم ملی دعوت نکردند.

ویلیامز حالا اعلام کرد که منتظر دعوت به تیم ملی اسپانیا نمی‌ماند و تصمیم گرفته برای تیم ملی کشور پدر و مادرش، غنا، بازی کند.

اینیاکی ویلیامز در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده مدعی است به دلیل عشق به سرزمین پدری تصمیم گرفته از این پس پیراهن غنا را به تن کند. اما به نظر می‌رسد علاوه‌بر این دلیل احساسی، تصمیم ویلیامز یک دلیل عملگرایانه هم دارد.

1725299

مهاجم اتلتیک بیلبائو می‌داند که شانسی برای دعوت شدن به تیم لوئیس انریکه برای بازی در جام جهانی ندارد. اما تیم غنا، کشور پدر و مادر او، به جام جهانی قطر صعود کرده و اگر ویلیامز بتواند به آن تیم راه یابد بازی در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

بعد از اعلام آمادگی اینیاکی ویلیامز حالا تصمیم با کریس هاتون، سرمربی ایرلندی غنا است که آیا حضور این مهاجم اتلتیک بیلبائو را برای تیمش سودمند می‌داند یا نه. البته هنوز مشخص نیست که طبق قوانین فیفا، آیا ویلیامز که سابقه یک بار بازی با پیراهن ملی اسپانیا را دارد، می‌تواند بدون مشکل در جام جهانی با پیراهن کشوری دیگر به میدان برود؟

دیدگاه‌ها