کد خبر : 1834421 | 29 تیر 1401 ساعت 14:05 | 116K بازدید | 52 دیدگاه

جادوی نیمه تمام؛

وقتی علی کریمی چند سانت تا مارادونا شدن کم می‌آورد!

علی کریمی اگر بدشانس نبود، تعداد گل های فراموش نشدنی خود را خیلی بیشتر می کرد.

وقتی علی کریمی چند سانت تا مارادونا شدن کم می‌آورد!

به گزارش "ورزش سه"، هشت سال پیش در چنین روزی بود که علی کریمی، فوق ستاره محبوب فوتبال ایران با انتشار بیانیه ای تند و پر از کنایه، کفش های خود را به دیوار آویخت و برای همیشه با فوتبال خداحافظی کرد. ستاره تکنیکی و سابق پرسپولیس و تیم ملی در طول دوران ورزشی خود به انجام کارهای حیرت انگیز و خارق العاده در زمین شهره بود و بارها با استعداد ناب خود هواداران را به وجد می آورد. در ادامه و به مناسبت سالگرد خداحافظی این ستاره بزرگ، لحظاتی از جادوی فراموش نشدنی او را مرور می کنیم؛ توپ هایی که اگرچه تبدیل به گل نشد، اما تا همیشه در ذهن هواداران علی کریمی باقی ماند.

1728724

13 دی 77- پرسپولیس 4 – 0 پاس
روزهای ابتدایی درخشش علی کریمی- با بازگشت علی پروین به پرسپولیس، او که عاشق بازیکنان تکنیکی بود به این ستاره جوان فضای درخشش بیشتری داد و علی کریمی را تبدیل به ستاره محوری تیمش کرده بود. هافبک تکنیکی پرسپولیس در روزی که این تیم برابر پاس پرستاره با چهار گل به برتری دست یافت، بهترین بازیکن زمین بود. علی کریمی در اواسط نیمه دوم با حرکتی فوق العاده از وسط زمین به سمت دروازه پاس حرکت کرد و بعد از دریبل کردن چهار پنج بازیکن، ضربه اش را به سمت دروازه حاج اسبویی زد، اما این ضربه فوق العاده با بدشانسی به دیرک افقی برخورد کرد و این فرصت از دست رفت.

 

1728725

5 اسفند 79- استقلال 1 – 0 پرسپولیس
دو ماه بعد از دربی جنجالی دی ماه 79، این بار پرسپولیس و استقلال در دیداری شبه فینال گونه در آخرین دوره لیگ آزادگان به مصاف یکدیگر رفتند. شاید در بدترین روز فوتبالی علی کریمی، این ستاره جوان فرصت های بسیار خوبی را از دست داد تا استقلال با فرار علیرضا اکبرپور به برتری دست یابد. در اواسط نیمه دوم بود که علی کریمی از سمت چپ حرکتی تند و تیز را آغاز کرد و با گذر از سد جواد زرینچه در موقعیتی تک به تک قرار گرفت، اما زمین ناهموار آزادی شرایط را برای او دشوار ساخت و در نهایت هادی طباطبایی در یکی از روزهای درخشان خود این توپ را نیز مهار کرد.

 

1728727

17 اسفند 79- پرسپولیس 0 – 0 الاتحاد
قرمزپوشان یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به فینال آسیا امتحان کردند. تیم تحت هدایت علی پروین میزبان مرحله گروهی یک چهارم شد و آنها در اولین گام پذیرای الاتحاد در تهران بودند. علی کریمی در اوج روزهای آمادگی، در اوایل نیمه اول حرکتی فوق العاده و انفجاری را از وسط زمین شروع کرد و تا دم دروازه الاتحاد هر که بود و نبود را دریبل زد. اما ضربه پایانی این بازیکن آرام بود و در نهایت مدافع تیم حریف توپ را از روی خط برگرداند تا احتمالا فرصت به ثمر رسیدن زیباترین گل فصل آسیا از بین برود.

 

1728728

11 شهریور 83- آاس رم 5 - 3 ایران
بعد از سپری کردن یک جام ملت های فوق العاده و در آستانه دیدار سرنوشت ساز مقابل اردن در مقدماتی جام جهانی، تیم برانکو برای برگزاری دیداری دوستانه مقابل جالوروسی، راهی پایتخت ایتالیا شد. علی کریمی بعد از کسب عنوان آقای گلی جام ملت ها در اوج آمادگی بود و در دقیقه 15 خودش شخصا تصمیم گرفت به قلب دفاع حریف بزند. پس جادوگر یکی یکی ستاره های حریف را از پیش رو برداشت و از پشت محوطه اقدام به ضربه زدن کرد، اما شوت محکم او به دیرک برخورد کرد و به زمین بازگشت. پس در روز هت تریک فرانچسکو توتی، بدشانس بودیم که این حرکت تماشایی علی کریمی تبدیل به گل نشد و البته مانند پنج سال قبل گلباران شدیم.

 

1728729

17 مهر 83- ایران 0 – 2 آلمان
پذیرایی از یکی از پرافتخارترین تیم های تاریخ فوتبال در شبی باشکوه در استادیوم آزادی. تیم ملی ایران در خانه میزبان آلمان بود و علی کریمی در همان نیمه دمار از روزگار ستاره های مانشافت درآورد. ستاره جوان فوتبال ایران یک بار از سمت راست به زیبایی نفوذ کرد و در یک وجب جا هر چه بود و نبود را جا گذاشت و توپ را به سمت بیرون ارسال کرد، اما ضربه جواد نکونام دقیق نبود و از بالای دروازه ینس لمان به بیرون رفت.

 

1728730

12 مهر 87- استقلال 1 – 1 پرسپولیس
یک هفته بعد از بازگشتی تاریخی مقابل پگاه، علی کریمی سرحال و آماده بعد از هشت سال در دربی برابر استقلال به میدان رفت. جادوگر در طول 90 دقیقه عملکردی فوق العاده داشت و حتی یک بار جوری سیاوش اکبرپور را دریبل کرد که مهاجم استقلال برای چند لحظه دور خودش می گشت. در اواسط نیمه اول اما علی کریمی در مرکز محوطه صاحب توپ شد و با یک پا دوپایی فوق العاده و تماشایی از سد پژمان منتظری گذشت. اما ضربه این بازیکن دقیق نبود و به سمت آسمان رفت تا آه از نهاد او و هواداران پرسپولیس بلند شود.

 

1728731

25 بهمن 87- استقلال 1 – 1 پرسپولیس
علی کریمی در یکی از بهترین روزهای دوران ورزشی خود هر کاری دلش خواست در وسط زمین انجام داد و بارها و بارها بازیکنان استقلال را دریبل کرد. در اواسط نیمه دوم علی کریمی با حرکتی فنی و پاسی عرضی، فوق العاده و خط کشی شده به علی نیکبخت، او را در سمت راست محوطه در موقعیتی تک به تک قرار داد، اما ضربه این بازیکن دقیق نبود و از کنار دروازه وحید طالب لو به بیرون رفت.

دیدگاه‌ها