کد خبر : 1835576 | 05 مرداد 1401 ساعت 18:29 | 67.3K بازدید | 17 دیدگاه

گلایه تند نیکبخت از لات‌های مجازی؛

این‌ها به دایی و علی کریمی هم فحش می‌دهند

یک جایی باید این اتفاقات ریشه‌کن شود؛ چون اتحادی بین افراد وجود ندارد بعضی به خودشان اجازه می‌دهند هر طور دلشان می‌خواهد رفتار کنند.

این‌ها به دایی و علی کریمی هم فحش می‌دهند

به گزارش ورزش سه، صحبت‌های علیرضا نیکبخت در برنامه ورزشگاه باعث شد تا تعدادی از هواداران استقلال و البته پرسپولیس اقدام به فحاشی در صفحه شخصی این هافبک سابق فوتبال ایران کنند تا همین مسئله باعث عصبانیت او بشود.

نیکبخت که یک روز پس از این اتفاق با انتشار یک لایو در صفحه اینستاگرام خود واکنش تندی نسبت به فحاشی‌ها نشان داده بود، امروز هم در گفت‌وگویی با خبرنگار ما، بار دیگر درباره این مسئله صحبت کرد.

او در این مصاحبه ضمن تاکید دوباره بر این مسئله که استقلال در نقل و انتقالات ضعیف عمل کرده، از عادی شدن فحاشی‌ها در‌ فضای مجازی و همچنین استادیوم‌ها گلایه کرد و گفت فدراسیون می‌تواند تا حدودی در کاهش این اتفاقات در ورزشگاه‌ها تاثیرگذار باشد.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* صحبت را از لایو چند روز قبل شما شروع کنیم که اتفاقاتی رخ داد و شما از فحاشی‌هایی که در صفحه اینستاگرام شما شده بود، عصبانی شدید.
اصلا موضوع فحاشی به من نیست؛ این مسئله در بین برخی در فضای مجازی که چندین پیج فیک هم دارند؛ باب شده است. فحاشی فقط مختص به من نیست؛ هر پیجی را که باز کنی آدم‌های مریض‌حال هستند که هر چیزی دل‌شان می‌خواهد می‌گویند. در پیج تمام آدم‌های معروف، آدم‌هایی پیدا می‌شوند که به‌خاطر خوشمزگی یا کمبودی که در زندگی داشته‌اند، به فضای مجازی رو می‌آورند.

* در مورد خود شما چه اتفاقی افتاده بود؟
من روز جمعه مصاحبه‌ای کردم و واقعیت‌ها را گفتم. شاید بسیاری دوست نداشته باشند حقیقت را بشوند و به مذاق‌شان خوش نیاید اما چهار ماه دیگر به حرف من می‌رسند. ما آدم‌هایی داریم که با وجود اینکه فوتبال بازی نکرده‌اند کارشناسانه به مسائل نگاه می‌کنند اما متاسفانه برخی فقط نوک بینی‌شان را می‌بینند و فقط برای جلب توجه در پیج ها می‌چرخند و اراجیفی را به‌کار می‌برند. یک جایی باید این اتفاقات ریشه‌کن شود؛ چون اتحادی بین افراد وجود ندارد بعضی به خودشان اجازه می‌دهند هر طور دلشان می‌خواهد رفتار کنند. من هم که حرف بدی نزدم و گفتم استقلال آنطور که باید، بازیکن نگرفته است؛ شاید بازیکنان اسمی در خط حمله جذب شده‌اند اما باید جنس تیم جور باشد. تیم استقلال تیم کوچکی نیست و میلیون‌ها هوادار دارد؛ من به‌عنوان عضو کوچکی از استقلال که به‌زعم کارشناسان یکی از بهترین فوتبالیست‌های دوره خودم بوده‌ام؛ فوتبال را می‌فهمم و می‌دانم که جنس این تیم جور نیست و وقتی چند بازیکن از دست داده، به چند بازیکن در چه پست‌هایی نیاز دارد اما متاسفانه برخی فقط دوست دارند خوشحال‌شان کنی.

* در واقع صحبت شما کاملا دلسوزانه بود و به فکر آینده تیم بودید.
دقیقا. شاید همین تماشاچی که الان فحش می‌دهد هفته چهارم بگوید ما در این خط مشکل داریم. چرا از همین الان جلوی این اتفاقات گرفته نشود که بعد از چهار بازی انتقاد کنید؟

* شما همین مشکل را با هواداران رقیب هم دارید و جزو معدود بازیکنانی هستید که این هجمه‌ها از دو طرف به شما وارد می‌شود.
متاسفانه بله. حقیقت همیشه تلخ است و برخی هم ناراحت می‌شوند. من حرفی نزدم و به خدا به همه تیم‌ها احترام می‌گذارم اما از حالا سعی می‌کنم درباره تیم‌های رقیب صحبت نکنم چون به من ربطی ندارد چه اتفاقی در تیم‌شان رخ می‌دهد. من به‌عنوان یک آدمی که در فوتبال بوده؛ مصاحبه می‌کنم و قرار نیست صحبتی کنم که بسیاری خوش‌شان بیاید ولی از حالا به خودم قول دادم که در مورد تیم‌های رقیب صحبت نکنم و فقط درباره استقلال و تیم ملی حرف بزنم.

* اشاره کردید که این فحاشی‌ها به همه افراد وجود دارد...
دقیقا. در هر پیجی از مربی گرفته تا بازیکنان قدیمی و جدید؛ از صفحه آقای علی دایی اسطوره فوتبال ایران تا علی کریمی، فرهاد مجیدی و ... فحاشی هست. متاسفانه این فقر فرهنگی را می‌رساند که شما فقط به‌خاطر دیده شدن در پیج‌ها چنین صحبت‌هایی را مطرح کنی.

* اما حرف من این است که نمی‌توانیم منکر بشویم که این واکنش‌ها نسبت به شما بیشتر است. اصلا تا به حال پیش آمده که شما صحبتی بکنید و این فحاشی‌ها پیش نیاید؟
بله این اتفاق هم افتاده اما باز هم یکی دو نخاله هست ولی عادت کردم و سعی کردم دیگر درباره تیم‌های رقیب هم صحبت نکنم چون هر طور صحبت کنی فردا ناراحت می‌شوند و چهار هفته بعد متوجه می‌شوند حرف‌هایی که مطرح شده، درست بوده است.

* بعد از این مدت این جریان‌ها عادی شده یا شما را ناراحت می‌کند؟

ناراحتم کرد که عکس‌العمل نشان دادم؛ اگر ناراحتم نمی‌کرد چیزی نمی‌گفتم. بالاخره ما هم خانواده داریم و بعضی مسائل برایمان خط قرمز است. اینکه شما در فضای مجازی فحش بدهی چه چیزی عایدت می‌کند؟ برخی آدم‌های ضعیف النفس یا به قول بعضی، لات مجازی هستند؛ لات‌های مجازی هم نمی‌توان کاری کرد.

* فکر می‌کنید انتقال شما در بین دو تیم استقلال و پرسپولیس هم تاثیری داشته که الان فحاشی‌ها به شما بیشتر باشد؟
برای من مهم نیست. همین که در دوران بازی نان حلال به خانه‌ام برده‌ام و کسانی که فوتبالی هستند می‌دانند من در این مدت چه سختی‌هایی کشیدم، برایم مهم هستند و بقیه اهمیتی ندارند. همان ۴۰-۵۰ میلیونی که فوتبال را می‌فهمند برای من کافی هستند و ۱۰-۱۵ میلیونی هم که نمی‌فهمند و فقط دوست دارند خودشیرینی کنند اهمیتی ندارند. حرف مردم را باید پشت سرت بگذاری چون یک روز طرفدارت هستند و یک روز نه.

* زمانی که بازی می‌کردید در استادیوم فضا برای شما چطور بود؟
زمانی که استقلال بودم خدا را شکر مشکلی نداشتم اما زمانی که انتقال انجام شد برای برخی کدورت پیش آمد؛ البته این مسائل فقط برای استادیوم بود و خارج از آن مردم واقعا لطف داشتند و می‌دانستند اتفاقاتی که در فوتبال رخ داد باعث جدایی من شد. این هم به افرادی برمی‌گردد که فوتبال را درک می‌کنند و در پیکره فوتبال بوده‌اند. فضا کمی مشکل داشت اما بعد از برگشت دوباره بهتر شد.

* با این اتفاقات باز هم من می‌خواهم نظرتان را درباره شرایط استقلال بپرسم.
شرایط استقلال شرایط خوبی است اما من باز هم تاکید می‌کنم جنس استقلال الان جور نیست. بازیکنان خوبی در خط حمله و دفاع جذب شده‌اند اما کمربند خط میانی ما کمی متزلزل است. درست است خط فوروارد زهرداری داریم اما باید در تیم توازن وجود داشته باشد؛ این توازن در استقلال کمتر دیده می‌شود. امیدوارم تیم به مشکل نخورد و آرزوی موفقیت می‌کنم.

* همیشه فشار زیادی روی بازیکنان و کادرفنی تیم مدافع عنوان قهرمانی وجود دارد. فکر می‌کنید سرمربی جدید استقلال در این شرایط می‌تواند موفق شود؟
ما بازی‌های دوستانه استقلال را ندیده‌ایم و باید اولین بازی تیم در لیگ را ببینیم تا بتوانیم ارزیابی کنیم اما چون تیم قهرمان تحویل این مربی داده شده، فشار از روز اول هست. البته اگر لیگ با برد برابر سپاهان آغاز شود، این فشار تا ۹۰ درصد از روی مربی برداشته خواهد شد.

* حرف پایانی؟
امیدوارم در باشگاه‌ها فرهنگ سازی شود تا بتوانیم یک فوتبال پویا داشته باشیم که مردم لذت ببرند نه اینکه از فوتبال هم حرص بخورند.

دیدگاه‌ها