کد خبر : 1835888 | 08 مرداد 1401 ساعت 14:09 | 208.5K بازدید | 47 دیدگاه

بررسی اسکواد مدعی جدی قهرمانی

سپاهان لیگ 22؛ این یک تانک است!

طلایی‌پوشان اصفهان در فصل آینده یکی از غنی‌ترین ترکیب‌های فوتبال ایران را در اختیار دارند.

سپاهان لیگ 22؛ این یک تانک است!

به گزارش "ورزش سه" شاید بعد از استعفای محرم نویدکیا و جدایی همزمان چهار مهره ثابت فصل گذشته سپاهان، خوشبین‌ترین هوادار طلایی‌پوشان هم تصورش را نمی‌کرد در فاصله دو هفته تا شروع لیگ بیست‌و‌دوم، سپاهان یکی از قوی‌ترین اسکوادهای فوتبال ایران را در کنار اسمی‌ترین نیمکت لیگ در اختیار داشته باشد.
حضور ژوزه مورایس پرتغالی به همراه دستیاران مشهورش در اصفهان که با جذب ستارگان سرخابی و بازیکنان موثر سایر تیم‌های لیگ همراه بود، حسابی هواداران این تیم را امیدوار کرد تا بعد از هشت سال بتوانند شاهد قهرمانی تیم محبوب‌شان باشند. با در نظر داشتن وجود یک سهمیه خارجی خالی برای سپاهان و البته پر بودن لیست بازیکنان بزرگسال این تیم در ادامه، با توجه به علاقه سرمربی سپاهان به سیستم 433 به بررسی اسکواد طلایی‌پوشان برای بازی در این سیستم می‌پردازیم.

1731067

* دروازه‌بان

با پیوستن رشید مظاهری در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم به جمع طلایی‌پوشان، خیال هواداران سپاهان از داشتن یک دروازه‌بان درجه یک در سطح فوتبال ایران راحت شد. مظاهری که چه در استقلال و چه در تراکتور و ذوب‌آهن نشان داده بود در صورت برخورداری از تمرکز صد درصدی، گلری مطمئن برای تیم‌های در کورس قهرمانی به شمار می‌رود. رشید که یکی از سه دروازه‌بان ایران در جام جهانی 2018 روسیه بود، امیدوار است تا با درخشش زیر نظر پائولو سانتوس بتواند یکی از مسافران قطر باشد. با رفتن کریستوفر کنت، نیما میرزازاد نیز که به صورت قرضی به صنعت نفت آبادان پیوسته بود، به سپاهان برگشته تا با رشید مظاهری برای حضور در ترکیب رقابت کند.

1731068

* مدافعین میانی

با جدایی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر پیش‌بینی می‌شد طلایی‌پوشان در این دو پست با مشکل مواجه شوند اما با گذشت زمان مشخص شد که آنها اگر اوضاع بهتری پیدا نکرده باشند، وضعیت‌شان بدتر هم نشده. جایی که با خرید محمد دانشگر از استقلال یکی از بزرگترین نقل‌و‌انتقالات لیگ را رقم زدند و مدافع میانی اصلی تیم قهرمان لیگ را به خدمت گرفتند.

1731063

 تمدید قرارداد با محمد نژادمهدی در کنار جذب رافائل داسیلویرا برزیلی باعث شده تا سپاهان در قلب دفاع با مشکلی مواجه نباشد. بازگشت محمدرضا مهدی‌زاده از مصدومیت هم مزید بر علت شده تا دست مورایس برای چیدمان مهره‌های دفاعی‌اش کاملا باز باشد. مخصوصا که امید نورافکن هم نشان داده قابلیت بازی در این پست را دارد و در صورت بروز هرگونه محرومیت یا مصدومیت برای بازیکنان اصلی، می‌تواند نمایشی در همان سطح و چه بسا بالاتر در نقش مدافع میانی ارائه کند.

1731059

* مدافع راست

سپاهانی‌ها برای پرکردن جای خالی اسماعیلی‌فر به سراغ دیگر تیم بزرگ پایتخت رفتند. جذب رامین رضاییان که به نوعی به خاطر آمدن دانیال به پرسپولیس از این تیم جدا شده بود، یکی از جذاب‌ترین جابه‌جایی‌های پنجره تابستانی فوتبال ایران بود تا طلایی‌پوشان دغدغه خاصی بابت این پست نداشته باشند. رضاییان که سابقه حضور در جام جهانی را دارد، امیدوار است تا با درخشش در ترکیب اصفهانی‌ها بتواند در دقیقه نود نگاه اسکوچیچ را تغییر دهد. سابقه بازی دانشگر در پست مدافع راست برای استقلال و توانایی‌های محمدرضا حسینی نیز باعث می‌شود طلایی‌پوشان نگرانی خاصی برای نقطه قوت سالهای گذشته تیم‌شان نداشته باشند.

1731056

* مدافع چپ

بدون شک بزرگ‌ترین وجه تمایز سپاهان نسبت به سایر تیم‌های فوتبال ایران به این پست مربوط می‌شود. جایی که با حضور ستاره‌ای چون امید نورافکن هم از نظر تهاجمی و هم از نظر تدافعی کمترین دغدغه‌ای متوجه مورایس و همکارانش نخواهد بود. ملی‌پوش فیکس تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه دراگان اسکوچیچ انگیزه‌های بسیار بالایی برای حضور در قطر دارد و چه راهی بهتر از درخشش در سمت چپ سپاهان! پیوستن میلاد زکی‌پور از گل‌گهر سیرجان به طلایی‌پوشان زاینده‌رود هم باعث شده تا در طول فصل خیال هواداران سپاهان از پُر بودن چپ تیم‌شان راحت باشد. مخصوصا که اگر به هر دلیلی هیچ یک از این دو بازیکن امکان حضور در ترکیب را نداشته باشند، میلاد جهانی هم قابلیت بازی در این پست را دارد.

1731061

* هافبک‌ دفاعی

هرچند محرم نویدکیا در زمان جذب ستاره خط میانی استقلال مدیران این باشگاه را برای راحت از دست‌دادن مسعود ریگی سرزنش کرد، اما این بازیکن فروغ دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان را تکرار نکرد. با این حال توانایی‌های مورچه کارگر طلایی‌پوشان بر هیچ کسی پوشیده نیست و حالا در اوج آمادگی می‌تواند نقش مهمی در ترکیب تیم مورایس ایفا کند. سید محمد کریمی هم در کنار مسعود ریگی از شانس بسیار بالایی برای حضور در ترکیب ثابت طلایی‌پوشان برخوردار است. بازیکن ساروی سپاهان که در 26 سالگی به بازوبند کاپیتانی این تیم هم رسید. جلال‌الدین علی‌محمدی، بازیکن باسابقه و کاپیتان اول سپاهان هم دیگر دارایی مورایس در این پست به شمار می‌رود.

1731058

* وینگرها

اگر به دنبال غنی‌ترین تیم لیگ برتر در این پست می‌گردید، بدون هیچ تردیدی به نام سپاهان خواهید رسید. جایی که با کلکسیونی از ستارگان جوان، باتجربه و با انگیزه مواجه می‌شوید. خرید بازیکن سابق تیم ملی پرتغال به عنوان یکی از برترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر اتفاقی بود که احتمالا فقط سپاهان می‌توانست به واسطه نشستن مورایس روی نیمکتش از عهده آن بر بیاید. مانوئل فرناندز پرتغالی به عنوان بازیساز اصلی طلایی‌پوشان در فصل آینده یکی از ستاره‌های کنجکاوی‌برانگیز اصفهانی‌ها در فصل پیش رو است. الویس کامسوبا استرالیایی دیگر خرید خارجی سپاهان برای لیگ بیست و دوم است. 

1731062

وینگر ریزنقشی که با سرعت زیاد خودش توانایی برهم زدن نظم هر خط دفاعی‌ای را خواهد داشت. سید محمدرضا حسینی و فرشاد احمدزاده، دو ستاره فصل گذشته سپاهانی‌ها هستند که در سال جدید انگیزه‌های بسیار زیادی برای اثبات توانایی‌هایشان دارند. 

1731060

وینگرهای راست و چپ فصل گذشته طلایی‌پوشان که فضای رقابتی جدی‌تری برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی سپاهان تجربه خواهند کرد. حسن شوشتری و میلاد جهانی دو بازیکن دیگری هستند که در ابتدا و نیم‌فصل سال گذشته به سپاهان پیوستند و در لیست این تیم برای فصل آینده حاضر خواهند بود تا در کنار محمد علی‌نژاد، وینگر موثر فصل گذشته آلومینیوم تکه‌های پازل مورایس برای چیدمان تیمش را بیشتر کنند. اما به تمام این بازیکنان باید نام یک استعداد ویژه دیگر را اضافه کرد. یاسین سلمانی، ستاره تیم ملی امید که در لیگ بیستم ظهور یک بازیکن درجه یک را به فوتبال ایران نوید داد، با رسیدن به مرز کامل آمادگی پس از پایان دوران نقاهتش از جراحی زانو، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت اسکواد سپاهان در فصل پیش رو خواهد بود.

1731057

* مهاجم

با وجود تمام زمزمه‌ها مبنی بر تمایل سپاهان به جذب بازیکنانی چون بافتمی گومیس و عمر السوما، سیستم وینگر محور مورایس به یک مهاجم نوک شش‌دانگ بیشتر احتیاج ندارد. جایی که شهریار مغانلو به عنوان یکی از متفاوت‌ترین مهاجمان لیگ در لیست سپاهانی‌ها حاضر است. شهریار که فصل گذشته نتوانست تمام انتظارات هواداران سپاهان را برآورده کند، امیدوار است تا در فصل پیش رو زیر نظر ژوزه مورایس پرتغالی وارد دوران اوج فوتبالش شود. مخصوصا که ستاره‌ای چون هوگو آلمیدا هم در کادر فنی سپاهان حضور دارد تا تجربیات ویژه خودش را در اختیار او و سایر بازیکنان قرار دهد. آریا یوسفی، شاگرد مهدی مهدوی‌کیا در تیم ملی امید دیگر بازیکن تخصصی سپاهان برای این پست به شمار می‌رود.

1731071

هرچند تا جا افتادن کامل بازیکنان جدید سپاهان در ترکیب تیمی که بیش از 40 درصد مهره‌های ثابتش را جداشده می‌بیند، زمان زیادی باقی مانده اما بی‌گمان طلایی‌پوشان با این اسکواد و کادر فنی یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های فصل آینده فوتبال ایران به شمار می‌روند. سوابق سرمربی پرتغالی در تیم‌های الهلال و چونبوک موتورز نشان می‌دهد با تطبیق تاکتیک‌های مورایس در سپاهان، احتمالا دومین تیم پرافتخار لیگ برتر را در فصل آینده با یک سیستم 433 کلاسیک با این آرایش بازیکنان در نقش جهان خواهیم دید؛

ترکیب احتمالی سپاهان در لیگ بیست‌و‌دوم: رشید مظاهری، رامین رضاییان، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن، سید محمد کریمی، سید محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده، مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا و شهریار مغانلو

1731069

دیدگاه‌ها