کد خبر : 1837111 | 15 مرداد 1401 ساعت 23:29 | 6.7K بازدید | 5 دیدگاه

چلسی 1-0 اورتون؛ پیروزی تیم توخل در گودیسون‌پارک

چلسی در اولین مسابقه خود در فصل جدید لیگ برتر مهمان اورتون بود و با پنالتی‌ای که توسط جورجینیو به گل تبدیل شد؛ موفق شد سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند.

چلسی 1-0 اورتون؛ پیروزی تیم توخل در گودیسون‌پارک

به گزارش "ورزش سه"، چلسی هفته اول لیگ برتر را با سفر به شهر لیورپول آغاز کرد تا در ورزشگاه خانگی اورتون، گودیسون پارک، به مصاف این تیم برود.

تنها 10 دقیقه از شروع مسابقه می‌گذشت که مصدومیت شدید بن گادفری، مدافع اورتون، مسابقه را با وقفه‌ای طولانی‌مدت مواجه کرد. گادفری ابتدا توپ را با پاس به عقب برای دروازه‌بان تیمش، جردن پیکفورد، فرستاد. با اینکه تصاویر آهسته نشان می‌داد توپ از خط پشت دروازه عبور کرده ولی بازی ادامه پیدا کرد. پیکفورد برای جلوگیری از اعلام کرنر به سمت توپ حمله‌ور شد اما توپ جلوی پای کای هاورتز افتاد. بن گادفری که می‌خواست اشتباهش را جبران کند با تکلی بلند به سمت هاورتز رفت و مصدوم شد. در نهایت او بعد از 10 دقیقه با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد و هواداران هر دو تیم که در گودیسون پارک حاضر بودند مدافع مصدوم اورتون را ایستاده تشویق کردند.

 

1733068
1733071

با شروع دوباره مسابقه چلسی برتری نسبی داشت و رحیم استرلینگ و میسون ماونت چندین بار خط دفاعی و دروازه‌بان اورتون را به چالش کشیدند. تا اینکه در دقیقه 43 استرلینگ توپ را از پیکفورد عبور داد و وارد دروازه کرد. اما پرچم کمک‌داور به علامت آفساید بالا رفت.

درحالی‌که هشت دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه اول گذشته بود بن چیلول وارد محوطه جریمه اورتون شد و دوکوئوره مدافع این تیم او را از پشت با دو دست گرفت و سرنگون کرد. خطای واضح مدافع اورتون باعث شد داور در سوت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد. جورجینیو پشت توپ ایستاد و با پای راست، با ضربه‌ای آرام، توپ را به سمت چپ دروازه پیکفورد شلیک کرد تا چلسی 1-0 پیش بیفتد.

1733080

اورتون در نیمه اول نمایش خوبی داشت. توماس توخل می‌دانست که تیمش در یک‌سوم دفاعی حریف فاقد قدرت تمام‌کنندگی بوده و اگر اشتباه مدافع اورتون نبود بازی با تساوی در نیمه اول به پایان می‌رسید.

در اولین دقایق نیمه دوم اورتون یکی از مهمترین فرصت‌های گلزنی خود در این بازی را خلق کرد. دامارای گرِی در دوئل مستقیم با تیاگو سیلوا، مدافع چلسی، موفق شد او را از مقابل بردارد. وینگر انگلیسی اورتون آماده شوت‌زنی بود که سیلوا خود را به توپ رساند و موفق شد مسیر شوتِ گری را منحرف کند تا دروازه چلسی بسته بماند.

1733084

در دقیقه 83 استرلینگ فرصت باز کردن دروازه اورتون را داشت که موفق نشد. این حرکت را استرلینگ با ارسال توپ به کوکوریا، خرید جدید چلسی، آغاز کرد. کوکوریا به استرلینگ پاس به عقب داد و او در موقعیتی خطرناک شوتش را روانه دروازه کرد. ویتالی میکولنکو، دفاع چپ اوکراینی اورتون، اما در آخرین لحظه مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و ضربه استرلینگ را منحرف کرد تا از خط پشت دروازه بیرون برود. 

1733083

بازی در نیمه دوم با کش و قوس کمتری همراه بود و در نهایت با همین نتیجه به سود چلسی به پایان رسید. دو تیم موقعیت‌های چندانی نداشتند ولی با کمی اغماض می‌توان چلسی را شایسته پیروزی در این مسابقه دانست.

چلسی هفته آینده اولین بازی خانگی‌اش در فصل جدید را انجام می‌دهد. بازی دشوار و حساس چلسی در استمفوردبریج مقابل تاتنهام برگزار خواهد شد. دیداری که یکی از دربی‌های شهر لندن به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها