کد خبر : 1838305 | 23 مرداد 1401 ساعت 18:15 | 18.5K بازدید | 9 دیدگاه

سه مدال طلای وزنه برداری قونيه به نام بیرانوند

رضا بیرانوند موفق شد در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به ۳ مدال طلا دست پیدا کند.

سه مدال طلای وزنه برداری قونيه به نام بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، در ششمین روز از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، تیم ملی وزنه برداری آقایان ایران تنها یک نماینده داشت و آن هم رضا بیرانوند در دسته ۹۶ کیلوگرم بود که موفق شد هر سه مدال طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع را از آن خود کند.
نخستین وزنه ای که بیرانوند در حرکت یک ضرب پشت آن ایستاد، وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی بود که توانست با موفقیت آن را بالای سر ببرد. این وزنه بردار بروجردی در دومین حرکت خود نیز وزنه ۱۶۷ کیلوگرمی را مهار کرد و علی رغم اینکه در مهار وزنه ۱۷۰ کیلویی در حرکت سوم خود ناموفق بود، با همان ۱۶۷ کیلوگرم به مدال طلای یک ضرب رسید. در پایان حرکت یک ضرب، داورانبک حسن بایف ترکمنستانی و سوناتیلا اوساروف ازبکستانی، به ترتیب با ثبت وزنه های ۱۶۵ و ۱۶۴ کیلوگرمی، مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.

1735264

اما در حرکت دو ضرب شرایط فرق می کرد و قهرمان دوضرب سال ۲۰۱۸ جهان، در همان حرکت اول و با مهار وزنه ۱۹۴ کیلوگرمی مدال طلا را به دست آورد؛ چرا که علی عثمان عربستانی و اوساروف ازبک با ۱۹۲ و ۱۹۰ کیلوگرم به کار خود پایان داده بودند. وزنه بردار ۲۵ ساله کشورمان در دو حرکت بعدی خود نتوانست از پس وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی بر بیاید تا با مجموع ۳۶۱ کیلوگرم، در این بخش نیز قهرمان شده و با کسب سه مدال طلا به کار خود پایان دهد. بیرانوند با سه مدال طلایی که کسب کرد، تبدیل به نخستین ورزشکار کاروان کشورمان شد که در این دوره از بازی ها ۳ طلایی می شود. 
در پایان رقابت های این دسته، سوناتیلا اوساروف ازبکستانی با ثبت رکورد ۳۵۴ کیلوگرم و علی عثمان عربستانی با حدنصاب ۳۴۹ کیلوگرم، مدال های نقره و برنز مجموع را کسب کردند.

1735262

دیدگاه‌ها