کد خبر : 1839286 | 29 مرداد 1401 ساعت 08:00 | 48.4K بازدید | 77 دیدگاه

آغاز اعتراض به پرسپولیس در مسیر پوست اندازی

لیگ بیست و دوم هفته دوم خود را پشت سر گذاشت و پرسپولیس با وجود صرف هزینه مناسب هنوز نشانه هایی از یک مدعی جدی قهرمانی ندارد و روی خط مساوی مسیر سخت و دشوار لیگ را شروع کرده است.

آغاز اعتراض به پرسپولیس در مسیر پوست اندازی

به گزارش ورزش سه، اینکه پرسپولیس اصلی ترین نیاز فنی تیمش یعنی خرید مهاجم را با خرید یک مهاجم لاکچری از مارکت اروپا تامین کرده و همچنان به دنبال یک مهاجم خارجی خوب در واپسین لحظات بازه زمانی نقل و انتقالات لیگ می گردد باز هم دلیل نمی شود تا گل نزدن در ۱۸۰ دقیقه گذشته را توجیه کرد!

*مهدی عبدی به‌عنوان یک مهاجم جوان و آینده دار خیلی وقت است فقط سایه‌ای از یک مهاجم در زمین است و تنها کسی که می تواند به او کمک کند کسی نیست جز خودش، اینکه سرمربی تیم نیاز اصلی تیمش را نداشتن یک مهاجم تمام کننده زهر دار می داند، قرار نیست فقط به مهدی عبدی فشار وارد کند و می تواند باعث ایجاد انگیزه برای اثبات شایستگی هایش باشد به شرطی که عبدی بخواهد!

* حامد پاکدل مهاجم متعصب پرسپولیس با یک رزومه قابل قبول از آلومینیوم اراک به اسکواد پرسپولیس اضافه شد ولی به جز زدن چند گل حساس نشانه هایی از یک مهاجم شش دانگ نداشته است و لیگ بیست و دوم را با مصدومیت شروع کرد و زمان حضور ۱۹ دقیقه ای او با نبودش در زمین تفاوت نداشت؛ یک مهاجم قرار نیست همیشه تغذیه شود و باید با فوتبال درگیرانه توپ گیری و فضا سازی کند و تکنیک فردی هم داشته باشد.

1736838
البته ضعف عدم گلزنی پرسپولیس فقط مربوط به مهاجمان این تیم نیست و هافبک های این تیم هم به‌دلیل نبود تنوع تاکتیکی و پلن های مشکل گشا سردرگم و بی اثر هستند؛ و یحیی گل محمدی و کادر فنی اش به‌خصوص دستیار برزیلی که اساسا" خریدش به‌عنوان یک مربی برای طراحی تمرینات و باز کردن گره های تاکتیکی تیم، جای حمید مطهری را گرفته نقش تعیین کننده ای در اصلاح ریتم و سبک بازی پرسپولیس خواهد داشت.

فرهنگ هواداری در فوتبال ایران با واژه صبوری خیلی رابطه حسنه ای ندارد، خوراک ضعیف و ارائه تحلیل های فنی نادرست به‌خصوص در فضای مجازی، شرایط را به سمتی برده که  هنوز اتفاقی نیفتاده، در هفته اول بعد از برد سپاهان مقابل استقلال در فرودگاه اصفهان برای سپاهان تونل افتخار تشکیل شد و از آن سمت استقلال که بعد از باخت هفته اول به سپاهان به یک تیم بی برنامه که از تیم قهرمان فصل قبل فاصله گرفته متهم شده بود، و بعد از پیروزی در هفته دوم مقابل ملوان شد همان تیم قهرمان!

1736839

پرسپولیس دو هفته است مساوی کرده و از نظر هواداران از ضلع قهرمانی دور شده و اصلا نشانه‌ای از یک تیم مدعی ندارد، در حالی که همین پرسپولیس ۱۸۰ دقیقه است که گل نخورده و دو بازی کلین شیت کرده، آپشنی که فصل گذشته خیلی از پرسپولیس دور بود.

نباید فراموش کرد که پرسپولیس در حال پوست اندازی تاکتیکی با نفرات تازه وارد است و به تدریج شکل تیمی خود را پیدا خواهد کرد، تغییر سبک بازی تیم از ۲-۴-۴ لوزی به ۱-۳-۲-۴ قطعا تبعات نتیجه‌ای در بر خواهد داشت ولی لازمه تیمی است که می‌خواهد بعد از ۵ فصل فوق العاده روش تاکتیکی خود را تغییر دهد تا افتخارات گذشته را تکرار کند، تصمیمی که به‌درستی از طرف یحیی گل محمدی گرفته شده است و حمایت هواداران در رسیدن به تحقق این هدف اصلی ترین شاخصه است.

1736841

اینکه یک تیم میلیاردی هزینه کرده باشد لزوما دلیلی برای رسیدن به قهرمانی نیست و شاخصه های دیگری در این راه تاثیر گذار است، امسال علاوه بر پرسپولیس، سپاهان، استقلال، فولاد و... هم خوب هزینه و یارگیری کرده اند اما فشار روی پرسپولیس بیشتر از بقیه است و همین روی نمایش تاکتیکی این تیم سایه انداخته است.

نقش یحیی گل محمدی در مدیریت این فضا بیشتر از بقیه عوامل فنی و مدیریتی است و با خلق ایده های فنی و اضافه شدن لوکادیا و مهاجم دوم خارجی احتمال رسیدن به آرامش دور از دسترس نیست.

مجتبی مالکی

دیدگاه‌ها