کد خبر : 1839300 | 29 مرداد 1401 ساعت 09:30 | 29.2K بازدید | 5 دیدگاه

با وجود چهار دفاعه شدن در انزلی

ساپینتو از فوتبال تهاجمی دست نمی‌کشد

سرمربی پرتغالی استقلال خیلی زود و در نیمه دوم بازی با ملوان شیوه بازی تیمش را از 3 دفاعه به 4 دفاعه تغییر داد.

ساپینتو از فوتبال تهاجمی دست نمی‌کشد

به گزارش "ورزش سه"، او که در تیم پیشینش یعنی موریرنزه با سیستم 2-4-4 بازی می‌کرد در بدو حضور در تیم آبی شیوه بازی تیمش را تغییر نداد چراکه استقلال با سیستم 3 دفاعه در لیگ برتر قهرمان شده بود و عنوان بهترین خط دفاعی بازی‌ها را از آن خود کرد. اما این شیوه دست کم در فصل جاری در بازی با سپاهان و نیمه نخست بازی با ملوان جواب نداد. استقلال در بازی با سپاهان دو بر صفر شکست خورد و در بازی با ملوان و در پایان نیمه نخست هم با شکست یک بر صفر راهی رختکن شد. این اتفاق موجب شد تا ساپینتو برای نیمه دوم شیوه بازی تیمش را تغییر دهد و همان‌طور که در کنفرانس خبری بعد از بازی هم گفت تاکتیک تیمش را از 3-4-3 به 3-3-4 تغییر داد و این تغییر موجب شد آبی‌ها در نیمه دوم در ایجاد موقعیت بهتر عمل کنند و در نهایت با زدن 3 گل بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی 3-1 عوض کنند.

فوتبال سه دفاعه، سه مدافع سرعتی بازی‌ساز می‌خواهد که دست کم استقلال در بازی با ملوان این شرایط را نداشت؛ به خصوص روزبه چشمی به عنوان یکی از سه مدافع میانی از آنجایی که پیش‌تر در پست هافبک دفاعی بازی کرده است، خصوصیت یک مدافع سرعتی را ندارد و زمانی که در نیمه دوم به خط هافبک آمد بازی اثرگذارتری از خود به نمایش گذاشت.

1736486

تغییر سیستم استقلال آن هم به این سرعت، بدین معنی نیست که ساپینتو می‌خواهد استقلال به نسبت قبل محتاط‌تر بازی کند چراکه همان طور که دیدید شیوه بازی آبی‌ها در نیمه دوم بازی با ملوان تهاجمی‌تر شد. به این خاطر که سیستم 3-3-4 یک سیستم تهاجمی به شمار می‌رود و این همان شیوه‌ای است که مورایس برای سپاهان هم برگزیده است. ضمن اینکه در این شیوه و در زمان حمله یکی از دو مدافع کناری اجازه پیشروی را دارند و در نهایت هم تیم در دفاع 3 دفاعه می‌شود.

با وجود 4 دفاعه شدن در انزلی، ساپینتو از فوتبال تهاجمی دست نمی‌کشد و این یک اتفاق خوب برای فوتبال باشگاهی است. هر دو بازی استقلال در هفته‌های سپری شده جذاب و پر گل بوده است و این نوید یک فصل خوب برای استقلال را می‌دهد. همچنین بازی‌های استقلال همانند بازی‌های سپاهان می‌تواند جذاب و پر گل باشد و این یکی از حسن‌های حضور مربی خارجی در تیم‌های لیگ برتری است.

دیدگاه‌ها