کد خبر : 1839514 | 30 مرداد 1401 ساعت 10:54 | 13.1K بازدید | 11 دیدگاه

اگر استقلال به حریفانش موقعیت بدهد، کارش سخت می‌شود

طباطبایی: ساپینتو باید شخصیت خودش را کنترل کند

دروازه‌بان اسبق استقلال می‌گوید برای اظهارنظر درخصوص کیفیت فنی ساپینتو باید چند هفته دیگر صبر کرد.

طباطبایی: ساپینتو باید شخصیت خودش را کنترل کند

به گزارش "ورزش سه"، با وجود برتری مقابل ملوان، اما هادی طباطبایی پیشکسوت استقلال معتقد است که آبی‌ها به راحتی اجازه می‌دهند که حریفان ایجاد موقعیت کنند و اگر این اتفاق در بازی‌های بعدی نیز تکرار شود، تیم ریکاردو ساپینتو مقابل تیم های باتجربه با مشکل روبرو خواهد شد.

طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ورزش سه درباره دیدار مقابل ملوان اظهار داشت: استقلال توانست در بازی با ملوان پیروز شود ولی آنها در ادامه، کار سختی دارند. در همین بازی با ملوان که تازه از لیگ دسته اول آمده و جوانان بی‌ادعا و کم‌تجربه‌ای دارد، مدافعان استقلال 2 موقعیت روی ضدحمله به حریف دادند. این اتفاق در بازی با سپاهان نیز رخ داد و چون آنها تجربه داشتند، از تک فرصت‌ها استفاده کردند و به گل رسیدند ولی بازیکنان ملوان چون تجربه کافی نداشتند، این موقعیت‌ها را هدر دادند.

وی ادامه داد: اگر استقلال بخواهد مقابل تیم‌های دیگر به این راحتی موقعیت بدهد، کارش سخت می‌شود. به همان اندازه که آنها می‌توانند برای خودشان موقعیت ایجاد کنند، باید این بالانس و تعادل را در خط دفاعی نیز به وجود بیاورند تا به راحتی به حریف موقعیت ندهند.

بازیکن اسبق آبی‌پوشان اضافه کرد: خدا را شکر که استقلال در بازی با ملوان توانست با نتیجه خوبی برنده شود ولی باید در بازی‌های دیگر خیلی بهتر از این‌ها عمل کند. البته در اوایل فصل هستیم و ممکن است سرمربی شناخت کافی از بازیکنان نداشته باشد. او باید این زمینه را فراهم کند تا هم از ظرفیت‌های خودش و هم ظرفیت‌های تیم به نحو احسن استفاده کند.

1680375

طباطبایی درخصوص اینکه آیا تعدد بازیکنان باعث حواشی در تیم نخواهد شد، گفت: این مسئله به سرمربی و مدیریت باشگاه برمی‌گردد که چگونه این موضوع را کنترل کنند. بالاخره یک هدفی داشتند که این بازیکنان را جذب کردند و قطعا باید برایش برنامه‌ای هم داشته باشند. اگر برنامه‌ای وجود ندارد و فقط بازیکن جذب کرده‌اند، ممکن است اتفاقی که گفتید، رخ دهد.

وی درباره اینکه سیدحسین حسینی نتوانست در دو بازی نخست کلین شیت کند، اظهار داشت: سبک بازی استقلال با فصل گذشته خیلی متفاوت است. آنها در لیگ قبل اقتصادی بازی می‌کردند که گل نخورند و با تک گل‌ها به برتری دست پیدا کنند. ولی امسال شرایط متفاوت است و استقلال تیمش را هجومی بسته است. این باعث می‌شود بازیکنان بیشتر میل به حمله داشته باشند. با این وجود، این مسئله دلیل بر این نمی‌شود که از دفاع غافل شوند. عملا ما دیدیم در این دو دیدار، این اتفاقات رخ داد. آنها هم از دفاع غافل شدند و هم غافلگیر شدند. باید این مشکل در بازی‌های بعدی جبران شود.

سنگربان اسبق آبی‌ها درباره جدایی بازیکنانی مانند محمد حسینی و ارسلان مطهری نیز اظهار داشت: این موضوع به نیاز باشگاه برمی‌گردد. آنها با توجه به پست‌هایی که احساس نیاز کردند، بازیکن جذب می‌کنند و در خطوطی هم که با ترافیک روبرو است، بازیکنان را آزاد می‌گذارند تا راهی تیم‌های دیگر شوند. استقلال در خط حمله تراکم دارد و دیدید که مدافعان سرباز هم برگشتند و در خط دفاعی نیز همین مسئله رخ داد. شاید آنها پیش‌بینی نمی‌کردند که این اتفاق رخ دهد.

طباطبایی در مورد شخصیت فنی و اخلاقی ساپینتو نیز گفت: از لحاظ فنی تاکنون چیز خاصی ندیده‌ایم. در مورد کیفیت بدنی بخواهیم صحبت کنیم، بازیکنان در وضعیت خوبی قرار دادند. اما در مورد بحث فنی و تاکتیکی باید چند هفته دیگر درباره‌اش صحبت کنیم. ولی درخصوص شخصیت ایشان باید بگویم که ساپینتو باید خودش را کنترل کند. چون همه این‌ها به داخل زمین و بازیکنان انتقال پیدا می‌کند. 

دیدگاه‌ها