کد خبر : 1839515 | 30 مرداد 1401 ساعت 11:03 | 28.1K بازدید | 20 دیدگاه

بازگشت روزبه به پست اصلی؛ استقلال دفاعی نمی‌شود

در نیمه دوم بازی ملوان – استقلال شاهد یک تغییر جالب در ترکیب تیم آبی بودیم. نکته‌ای که سرمربی تیم استقلال هم به آن اشاره کرد.

بازگشت روزبه به پست اصلی؛ استقلال دفاعی نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، این تغییر، بازگشت روزبه چشمی به پست اصلی یعنی هافبک دفاعی بود و بازی استقلال با دو مدافع مرکزی. قابل پیش‌بینی است که تیم استقلال در آینده هم با همین شیوه بازی کند چون این تغییر موجب شد که آبی‌ها علاوه بر جبران گل خورده در بازی با ملوان دو گل دیگر هم به ثمر برسانند و در نهایت، با پیروزی 3-1 استادیوم سیروس قایقران در انزلی را ترک کنند.

به احتمال زیاد استقلال در بازی پیش رو با چهار دفاع بازی خواهد کرد. تغییر نتیجه بازی در برابر تیم ملوان مهم‌ترین و مطمئن‌ترین دلیل برای تغییر شیوه بازی است. اما بازی با 4 دفاع به معنی ارایه فوتبال دفاعی از سوی سرمربی تیم استقلال نیست. مربی‌ای که در تیم‌های قبلی هم نشان داد که بازی با 4 دفاع را بیشتر از بازی با 3 دفاع دوست دارد. او در ابتدای حضور در استقلال گفته بود به احترام قهرمانی استقلال و دست‌یابی به عنوان بهترین خط دفاعی شیوه بازی آبی‌ها را تغییر نخواهد داد.

3-3-4 یک شیوه تهاجمی است و تیم‌هایی این شیوه را برای بازی انتخاب می‌کنند که دوست دارند مالک توپ و میدان باشند. به این خاطر که در این شیوه تیم با یک هافبک دفاعی و دو هافبک تهاجمی بازی می‌کند و با سه هافبک مرکزی در میانه میدان برای توپ‌گیری و گردش توپ پرتعداد خواهد بود. چنین تیمی می‌تواند در کناره‌ها هم خطرناک باشد چراکه علاوه بر پیشروی یکی از مدافعان کناری، دو وینگر هم در کناره‌ها خواهد داشت که می‌توانند حملاتی را از این جناح شکل دهند.

بازگشت روزبه چشمی به خط هافبک می‌تواند اتفاق خوبی برای آبی ها باشد به این خاطر که او در اصل یک هافبک دفاعی خوب است تا یک مدافع میانی خوب. او به واسطه ارایه بازی‌های خوب در همین پست بود که در فوتبال ایران مطرح شد. جنگندگی و نظمی که او در جلوی خط دفاعی به بازی استقلال می‌دهد موجب می‌شود تا آبی‌پوشان نمایش خوب در نیمه دوم دیدار با ملوان را در بازی های آتی بازهم تکرار کنند.

دیدگاه‌ها