کد خبر : 1839877 | 01 شهریور 1401 ساعت 11:50 | 650 بازدید | 0 دیدگاه

اسبقیان: هیچ مشکلی برای اعزام‌های برون‌مرزی نداریم

رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین در نشست خبری که امروز در محل فدراسیون برگزار شد، از نظر مالی شرایط ایده الی داریم و هیچ مشکلی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی نیست.

اسبقیان: هیچ مشکلی برای اعزام‌های برون‌مرزی نداریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محمد شروین اسبقیان در نشست خبری که امروز سه شنبه یکم شهریور در  محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد، به تشریح موفقیت های این فدراسیون در سال گذشته و سال جاری پرداخت و اظهار کرد: کاروان ورزشی جانبازان و معلولین در توکیو با ۶۲ ورزشکار اعزامی موفق شد در جایگاه سیزدهم قرار بگیرد که مجموع مدال های کسب شده توسط ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون ۱۴ مدال (۶طلا، ۷ نقره و یک برنز) بود، همچنین در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین، کاروان ایران برای اولین بار قهرمان این رقابت‌ها شد که بالغ بر  ۵۱ درصد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون بوده است.

وی با اشاره به برگزاری الگوهای آماده سازی در تیم های ملی گفت: در رشته های شنا، دوومیدانی، بوچیا، وزنه برداری و بسکتبال و... الگوهای آماده سازی را داشتیم، به طوری که ۱۰۲ مورد در ۱۱ رشته ورزشی الگوهای آماده سازی را برای تیم های ملی برگزار کردیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و اعزام تیم ها به مسابقات بین المللی با وجود محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: با وجود محدودی های کرونایی سعی کردیم مسابقات قهرمانی کشور و لیگ های دسته یک و برتر را در رشته های وزنه برداری، تیراندازی، بوچیا، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و... را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش ورزش همگانی نیز امسال موفق شدیم مقام دوم را در بین فدراسیون‌های ورزشی کسب کنیم که این عنوان توسط معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به ما ابلاِغ شد.

اسبقیان همچنین به برگزاری ۴۳ مرحله اردوی آمادگی برای بانوان جهت اعزام به مسابقات برون مرزی اشاره کرد.

وی درباره برنامه های امسال فدراسیون در بخش اعزام به مسابقات برون مرزی گفت: در سال جاری تیم های بسکتبال با ویلچر زنان و مردان در تایلند به مقام سوم و نایب قهرمانی دست یافتند، فوتبال هفت نفره در اسپانیا نایب قهرمان شد و تیم شنا در کشورهای اسلامی با ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز حضور موفقی داشتند.

همچنین تیراندازی در حال حاضر در کره جنوبی حضور دارد که نسرین شاهی یکی از بانوان زیر ۲۵ سال برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد و ساره جوانمردی نقره گرفت، این نشانگر آن است که پشتوانه سازی در تیم های مختلف جانبازان و معلولین به خوبی جواب داده است.

وی همچنین به اعزام تیم پارادوومیدانی به مسابقات بین المللی مراکش در ۱۸ شهریور و والیبال نشسته به قهرمانی جهان آبان ماه به امارات خبر داد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین همچنین درباره علت عدم اعزام تیم بانوان بسکتبال با ویلچر به مسابقات قهرمانی جهان، گفت: این مساله یک موضوع فنی و تخصصی است و با تصمیم انجمن و فدراسیون بوده و هیچ مساله دیگری در آن دخیل نیست و هر موضوع دیگری که رسانه های بیگانه آن را مطرح کردند، تکذیب می کنم، اگر قرار بود تیم بانوان را به مسابقات برون مرزی اعزام نکنیم، تیم والیبال نشسته بانوان به بوسنی و بانوان پاراتیرانداز به کره حنوبی اعزام نمی شدند.

وی با اشاره به این مساله که هیچ مشکلی از نظر منابع مالی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی نداریم، خاطرنشان کرد: از نظر مالی شرایط ایده‌الی داریم و هیچ مشکلی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی از این نظر نداریم و همیشه برای اعزام تیم ها به مسابقات آسیایی، جهانی، پارالمپیک و... مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک بودیم.

اسبقیان در پایان در خصوص انتقاد فدراسیون تنیس روی میز مبنی بر این که تجهیزات پاراتنیس روی میز در اختیار این فدراسیون گذاشته نمی شود، گفت: قارداشی یکی از نیروهای تلاشگر و موفقی هستند که تا به امروز همکاری خوبی با این فدراسیون داشته است، البته تحویل تجهیزات پاراتنیس روی میز به این فدراسیون فرایند اداری دارد که باید این فرایند طی شود تا کار صورت بگیرد، البته فدراسیون تنیس روی میز هر زمان نیاز به تجهیزات داشته در اختیار آنها قرار دادیم اما تحویل دائمی نیاز به مراحل اداری دارد که باید عملیاتی شود.

دیدگاه‌ها