کد خبر : 1840249 | 03 شهریور 1401 ساعت 18:33 | 11.3K بازدید | 4 دیدگاه

پایان یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های تاریخ؛

بالاخره اریک بایناما مجوز بازی در لیگ برتر گرفت

با حکم کمیته استیناف اریک بایناما می‌تواند در مصاف برابر سپاهان بار دیگر در ترکیب گل‌گهر به میدان برود.

بالاخره اریک بایناما مجوز بازی در لیگ برتر گرفت

به گزارش "ورزش سه"، اریک بایناما فصل گذشته یکی از خریدهای خارجی امیر قلعه نویی بود که در سه مصاف این تیم برابر پیکان، استقلال و سپس سپاهان برای دقایقی بازی کرد. اعتراض این سه باشگاه به غیرقانونی بودن حضور این بازیکن سبب شد تا سازمان لیگ فوتبال ایران مجوز حضور بایناما در ترکیب گل‌گهر را لغو کند و باشگاه سیرجانی نیز به دلیل استفاده از این بازیکن با کسر هفت امتیاز جریمه شد. ضمن اینکه به تیم فوتبال استقلال دو امتیاز و سپاهان و پیکان هم سه امتیاز داده شد.
پس از این حکم، واکنش‌های زیادی از سوی اهالی فوتبال شاهد بودیم ولی به هر ترتیب از سوی کمیته استیناف نیز رای کمیته انضباطی پذیرفته شد. با این حال شاگردان امیر قلعه‌نویی در پایان فصل موفق به کسب رتبه چهارم شدند و اگر هفت امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد حداقل می‌توانستند به رتبه سومی دست پیدا کنند.
اما نکته عجیب این بود که بایناما در اولین بازی فصل گل‌گهر مقابل تراکتور غایب بود و در مصاف دوم آبی‌‎پوشان مقابل مس رفسنجان نیز امکان حضور پیدا نکرد؛ این همان مسابقه‌ای بود که امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری آن به‌شدت نسبت به صادر نشدن مجوز بازی بایناما و ادامه محرومیت او اعتراض داشت و اکنون در حالی که یک روز تا دیدار گل‌گهر مقابل سپاهان باقی مانده بالاخره کمیته استیناف مجوز این مهاجم گابنی را صادر کرد تا ختم رسیدگی در مورد این پرونده طولانی و پر سر و صدای تاریخ فوتبال ایران به‌صورت رسمی اعلام شود.

1738361

دیدگاه‌ها