کد خبر : 1840816 | 06 شهریور 1401 ساعت 15:29 | 13.3K بازدید | 3 دیدگاه

فوری؛ خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک شد

در دور دوم انتخابات کمیته ملی المپیک محمود خسروی‌وفا با اختلاف میلی‌متری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

فوری؛ خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک شد

به گزارش "ورزش سه"، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برای انتخاب رییس جدید و نواب رییس و همچنین اعضای هیات رییسه از ظهر امروز در حال برگزاری است و در آن انتخابات رئیس کمیته ملی المیپک به دور دوم کشیده شده بود.

قبل از انتخابات از بین کاندیداها مجید شایسته انصراف خود را به طور رسمی اعلام کرد. همچنین فضل الله باقرزاده با گرفتن 5 رای کار خود را در مجمع برای ریاست به پایان رساند. در دور نخست محمود خسروی وفا و مهدی علی نژاد در این رای گیری هرکدام 24 رای از اعضا گرفتند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود.

در دور دوم خسروی‌وفا ۲۸ رای و علی‌نژاد ۲۷ رای کسب کردند تا محمود خسروی‌وفا با اختلاف یک رای در این انتخابات پیروز و به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شود.

نکته جالب توجه این است که در دور اول انتخابات ۵۳ نفر رای دادند اما در دور دوم رئیس فدراسیون‌های بیلیارد و اسکواش وارد مجمع شدند و به جمع رای‌دهندگان پیوستند که به نظر می‌رسد رای آنها بسیار تاثیرگذار بوده است.

1739481
خسروی‌وفا پس از این پیروزی میلیمتری در انتخابات از جای خود بلند شد و در میان دست زدن و تبریک حضار با یک سلام نظامی رسما سِمت رئیس کمیته ملی المپیک را بر عهده گرفت.

در زمانی که رئیس فدراسیون‌های اسکواش و بیلیارد با تاخیر بیش از یک ساعته در مجمع حاضر شده بودند، عليرضا دبير اعلام كرد دو نفر تازه وارد مجمع شده اند و آيا مى توانند در دور دوم راى بدهند يا خير. اين سوال از نماينده شوراى المپيك آسيا پرسيده شد. حيدر فرمان اعلام كرد منعى براى حضور آن ها در انتخابات نيست و به این ترتیب آنها که در دور اول غایب بودند در دور دوم انتخابات شرکت داشتند.

محمود خسروی‌وفا بیش از ۲۰سال است که ریاست کمیته ملی پارالمپیک ایران را برعهده دارد و الان موفق شد ریاست کمیته ملی المپیک را نیز به طور همزمان عهده‌دار شود.

دیدگاه‌ها