کد خبر : 1841585 | 10 شهریور 1401 ساعت 16:15 | 28.7K بازدید | 30 دیدگاه

از نیمار تا امباپه و کریم و لِوا

اوج رقابت و هیجان؛ همه رقبای هالند برای کفش طلا

ارلینگ هالند با 9 گل زده برای سیتی، فعلا شانس اول کسب کفش طلای اروپاست ولی او رقبای سرسختی برای رسیدن به این جایزه ارزشمند پیش رو دارد.

اوج رقابت و هیجان؛ همه رقبای هالند برای کفش طلا

به گزارش "ورزش سه"، هنوز در ماه سپتامبر هستیم و پیش‌بینی در مورد برنده نهایی کفش طلای فصل 23-2022 کمی زود است. فصل گذشته این جایزه به روبرت لواندوفسکی رسید که موفق شد برای بایرن 35 گل در بوندسلیگا به ثمر برساند. پس از او کیلیان امباپه با زدن 28 گل در لیگ یک فرانسه برای پی اس جی دوم شد و کریم بنزما و چیرو ایموبیله نیز با ثبت 27 گل برای رئال و لاتزیو در جایگاه سوم قرار گرفتند.

1739210

تا به اینجای فصل لواندوفسکی توانسته چهار گل برای بارسا بزند و کریم بنزما هم سه گل برای رئال به ثمر رسانده است. کیلیان امباپه نیز تا به اینجا برای پی اس جی پنج گل زده است. اما ایموبیله هنوز نتوانسته درخشش فصول گذشته را تکرار کند و تنها زننده یک گل برای لاتزیو بوده است. در سری آ دوشان ولاهوویچ از یوونتوس با چهار گل صدرنشین جدول گلزنان است.

1740917

تا به اینجا در رتبه اول و دوم رده بندی کفش طلای اروپا، دو مهاجم گمنام دیده می شوند. آمال پلگرینو، مهاجم بودوگلیمت نروژ با زدن 19 گل و امتیاز 28.5 صدرنشین است و پس از او الکساندر ژِرمِژِف از هاکن سوئد قرار دارد. هر گل در لیگ نروژ 1.5 امتیاز و در لیگ سوئد یک امتیاز دارد. هفته هاست که لیگ های نروژ و سوئد شروع شده اند و به خاطر امتیاز پایین برای هر گل، به زودی این دو بازیکن، جای خود را به مهاجمان سرشناس لیگ‌های معتبر اروپا خواهند داد.

1739912

در بین پنج لیگ معتبر اروپایی، ارلینگ هالند با ثبت 9 گل برای منچسترسیتی و 18 امتیاز صدرنشین است. پس از او نیمار با هفت گل و 14 امتیاز قرار دارد. الکساندر میتروویچ از فولام، فلورین سوتوکا از لانس و کیلیان امباپه از پی اس جی هم با پنج گل و 10 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

1739811

احتمالا به زودی لیونل مسی، هری کین، گابریل ژسوس، محمد صلاح و چند مهاجم سرشناس دیگر نیز فاصله را کاهش می دهند و رقبایی جدی تر خواهند بود.  بدون شک ارلینگ هالند برای رسیدن به کفش طلا کار ساده‌ای پیش رو نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها