کد خبر : 1842048 | 13 شهریور 1401 ساعت 13:33 | 5.6K بازدید | 1 دیدگاه

نفر به نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی فرنگى در صربستان(بخش هفتم)؛

پژمان پشتام؛ در اندیشه طلايى كردن برنز ٢٠٢١

رقابت های وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روزهای 20 و 21 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و پژمان پشتام نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

پژمان پشتام؛ در اندیشه طلايى كردن برنز ٢٠٢١

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه  و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی خواهیم پرداخت که در روزهای 20 و 21 شهریورماه انجام خواهد شد.

*پشتام به دنبال دومین مدال جهانی
بعد از اینکه رسول گرمسیری قهرمان جام تختی شد و در قهرمانی آسیا نیز مدال طلا را از آن خود کرد، تصور می شد که رقابت سختی بین او پژمان پشتام برای پوشیدن دوبنده وزن 82 کیلوگرم تیم ملی در رقابت های جهانی بلگراد شکل بگیرد، اما شکست او در فینال تورنمنت متئو پلیکونه مقابل میهایل برادو، محمد بنا را به این نتیجه رساند تا برای دومین سال متوالی از پژمان پشتام در این وزن استفاده کند. کشتی گیر باقرشهری که سال گذشته از یک وزن پایین تر به وزن 82 کیلوگرم آمد و در کمال ناباوری مدال برنز جهان را نیز به دست آورد، امسال تنها در تورنمنت تورلیخانوف به میدان رفته که با شکست مقابل آکژول محموداف قرقیزستانی و نایب قهرمان المپیک توکیو، به مدال نقره آن مسابقات دست پیدا کرد.

1741844

*رفیق حسینوف؛ آماده برای دفاع از عنوان قهرمانی
رفیق حسینوف آذربایجانی که در دو سال اخیر عملکرد خیره کننده ای داشته و پس از کسب مدال برنز المپیک توکیو در وزن 77 کیلو، در جهانی اسلو به عنوان قهرمانی وزن 82 کیلو رسید، سید یک این وزن را در اختیار دارد. این کشتی گیر 34 ساله، امسال نیز در قهرمانی اروپا و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به مدال طلا رسید و تنها شکست خود را در جام وهبی امره و مقابل برهان آکبوداک تجربه کرد. میهایل برادو مولداویایی که امسال در تورنمنت متئو پلیکونه به قهرمانی رسید و در جام وهبی امره نیز نایب قهرمان شد، در سید چهارم قرار دارد و احتمالاً در مرحله نیمه نهایی به مصاف حسینوف خواهد رفت. رانت کالجولا از استونی و دیاس کالن از قزاقستان، دیگر کشتی گیران حاضر در نیمه بالایی جدول هستند.

1741845

*در انتظار نبرد تکراری پشتام و آکبوداک
پژمان پشتام که با 37400 امتیاز در رتبه سوم وزن 82 کیلوگرم قرار دارد، سید سوم این وزن را نیز به خود اختصاص داده است و با توجه به سیدبندی اعلام شده، احتمالاً در مرحله یک چهارم پایانی در مقابل هارپریت سینگ هندی قرار خواهد گرفت تا به نوعی تکرار مسابقه دور اول جهانی اسلو باشد که با برتری 4 بر 3 نماینده کشورمان به پایان رسید. سید دوم این وزن برهان آکبوداک است که سال گذشته در همین وزن نایب قهرمان جهان شد و در دیدار نیمه پایانی نیز از سد پشتام عبور کرد. این کشتی گیر ترکیه ای امسال هم در جام وهبی امره به قهرمانی رسید و در قهرمانی اروپا و تورنمنت تورلیخانوف، مدال برنز را از آن خود کرد. گلا بولکوادزه گرجستانی هم که قهرمانی جوانان و امیدهای جهان را در کارنامه دارد و توانست در قهرمانی اروپا یکی از دو شکست امسال آکبوداک را رقم بزند، سید هفتم این وزن است و در قرعه مقابل کشتی گیر ترکیه ای قرار دارد.

1741846

*سایر مدعیان
تاماش لوای مجارستانی که در اسلو با شکست مقابل ولاسوف و گرایی به عنوان پنجمی وزن 77 کیلوگرم رسید و پس از آن هم قهرمان امیدهای جهان شد، مهم ترین مدعی بدون سید این وزن است که امسال نیز در قهرمانی اروپا و متئو پلیکونه به مدال برنز دست پیدا کرد. چهره دیگر بدون سید این وزن، جالگاسبای بردیموراتوف ازبکستانی است که مدال برنز جهان را در کارنامه دارد اما پس از کسب طلای آسیا در سال گذشته و شرکت در المپیک توکیو، هیچ مسابقه ای در وزن 82 کیلوگرم نداده و تمامی مسابقات امسال او از جمله قهرمانی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، در وزن 87 کیلوگرم بوده است. کاراپت چالیان ارمنستانی نیز که در المپیک توکیو به عنوان پنجمی رسید، دیگر مدعی حاضر در این وزن است. همچنین می توان به نفراتی همچون بوزو استارچویچ کروات و یاروسلاو فیلچاکوف اوکراینی هم اشاره کرد.

1741847

دیدگاه‌ها