کد خبر : 1842197 | 14 شهریور 1401 ساعت 12:48 | 22.5K بازدید | 3 دیدگاه

اتفاقی ناگهانی‌ که به خیر گذشت

داور را اول بازی با برانکارد بردند(عکس)

پیش از شروع مسابقه تروا و رن در لیگ یک فرانسه اتفاقی ناگهانی نزدیک بود کام فوتبال فرانسه را تلخ کند.

داور را اول بازی با برانکارد بردند(عکس)

به گزارش "ورزش سه" دیدار تیم‌های تروا و رن در هفته ششم رقابت‌های لیگ یک فرانسه در حالی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید که وقوع یک حادثه برای کمک داور، پیش از شروع بازی، همه را تحت تاثیر قرار داد.
ماجرا از این قرار است که بعد از اینکه بازیکنان از تونل ورزشگاه اوبه در تروا به زمین چمن آمدند تا در مراسم آغازین مسابقه شرکت کنند، کمک داور مسابقه دچار حمله عصبی از ناحیه عصب واگ شد. عصب واگ یا واگوس یا vagus nerve طولانی‌ترین عصب مغزی و دهمین زوج اعصاب مغزی از ۱۲ جفت عصب مغز است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن، فعالیت‌های پاراسمپاتیک و گوارش نقش دارد. همین موضوع باعث شد تا بلافاصله کادر اورژانس وارد زمین شده و به وضعیت فلورین ده‌آرائوخو، کمک داور مسابقه رسیدگی کنند.
درحالی‌که بلافاصله عادل رامی هم بالای سر این داور سی ساله حاضر شده بود، در نهایت، با وجود اینکه هوشیاری خودش را به دست آورده بود، توسط کادر اورژانس در میان تشویق شدید هواداران به بیرون از زمین رفت تا اقدام‌های مراقبتی بعدی در خصوص او انجام شود.
مجموعه اتفاقاتی که شش دقیقه تاخیر در شروع بازی را به دنبال داشت، سرانجام با حضور داور چهارم مسابقه به جای آرائوخو به پایان رسید تا ماتیو ورنیس سوت شروع مسابقه را بزند و خیال تماشاگران و بینندگان هم از وضعیت کمک داور راحت شود.

1742080
1742082
1742081

دیدگاه‌ها