کد خبر : 1842436 | 15 شهریور 1401 ساعت 18:13 | 17.1K بازدید | 1 دیدگاه

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش نهم)؛

محمدحسین محمدیان؛ نبرد بر سر تاج بدون پادشاه!

رقابت های وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در روزهای 26 و 27 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و محمدحسین محمدیان نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

محمدحسین محمدیان؛ نبرد بر سر تاج بدون پادشاه!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه  و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد خواهیم پرداخت که در روزهای 26 و 27 شهریورماه انجام خواهد شد.

*حضور محمدیان در صربستان، 8 سال پس از برنز 2014
پس از اینکه طلسم روز آخر المپیک گریبانگیر محمدحسین محمدیان در توکیو شد و با شکست در همان دور اول و در یک کشتی عجیب برابر اودیکادزه گرجستانی از دور رقابت ها کنار رفت، جهانی اسلو را نیز از دست داد تا برای حضور در صربستان مجبور شود کار را از نخستین گام یعنی مسابقات قهرمانی کشور شروع کند. او پس از اینکه در گرگان به عنوان قهرمانی ایران رسید، در مغولستان نیز بدون دادن حتی یک امتیاز قهرمان آسیا شد تا راهی مرحله نهایی انتخابی برابر مجتبی گلیج، نفر سوم سال گذشته جهان، شود. این کشتی گیر ساروی که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید دوبار از سد گلیج عبور می کرد، در لحظات پایانی هر دو مسابقه حریف را شکست داد و با نتایج 4 بر 1 و 4 بر 2 به پیروزی رسید تا تیم ملی را در سفر به بلگراد همراهی کند. محمدیان که در جام یاشار دوغو نیز به عنوان قهرمانی رسید، 8 سال پس از کسب مدال برنز جهان در وزن 86 کیلوگرم، دومین بار عازم آوردگاه جهانی خواهد شد تا ناکامی المپیک توکیو را به دست فراموشی بسپارد.

1742521

*نبرد اسنایدر و محمدیان بر سر تاج بدون پادشاه 
در شرایطی که محرومیت روس ها از حضور در مسابقات جهانی باعث شده تا قهرمان بی چون و چرای سال های اخیر وزن 97 کیلوگرم جهان یعنی عبدالرشید سعدالله اف نتواند در بلگراد به روی تشک برود، سید نخست این وزن را کایل اسنایدر آمریکایی در اختیار گرفته که از هر 7 حضور قبلی خود در رقابت های جهانی و المپیک دست پر به خانه بازگشته و سال گذشته نیز دو مدال نقره را در توکیو و اسلو به دست آورد. او که امسال قهرمان قاره آمریکا شده و در تورنمنت ظهیر صغیر نیز به مدال طلا رسیده، براساس آخرین تغییرات در لیست نفرات حاضر در این رقابت ها احتمالاً در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی خواهد رفت که اصالتی روسی دارد و امسال در قهرمانی اروپا به مدال طلا دست پیدا کرده است. محمدحسین محمدیان که با 26400 امتیاز در رتبه سیزدهم این وزن است، سید پنجم را به خود اختصاص داده و پس از مصاف احتمالی با محمد زاکاریف اوکراینی، به احتمال زیاد در مقابل اسنایدری قرار خواهد گرفت که در آخرین مصاف رو در رو او را ضربه فنی کرده است.

1742522

*چاکولوف و نوروف در پایین جدول
یکی از کشتی گیران متعدد روسی الاصل این وزن که زیر پرچم کشوری دیگر به میدان می روند، ماگومدگاجی نوروف است که سید دوم را در اختیار دارد. او که در عضویت تیم مقدونیه است، سال 2019 سوم جهان شد و امسال هم در بازی های مدیترانه به مدال طلا رسید. باتیربک چاکولوف که حتی در جهانی سال 2018 به عنوان عضوی از تیم ملی روسیه شرکت کرده بود، سید ششم این وزن است و قرار است این بار زیر پرچم اسلواکی در صربستان حضور پیدا کند. قهرمان 2019 امیدهای جهان، امسال در قهرمانی اروپا به مدال برنز دست پیدا کرد و در دو تورنمنت تورلیخانوف و متئو پلیکونه قهرمان شد. باتزول اولزیسایخان مغولستانی و مامد ابراگیموف قزاقستانی نیز دیگر نفرات حاضر در نیمه پایینی جدول هستند.

1742523

*سایر مدعیان
ولادیسلاو بایتسایف کهنه کار که به تابعیت مجارستان درآمده، اصلی ترین مدعی بدون سید این وزن است که سابقه قهرمانی اروپا در لباس تیم ملی روسیه را دارد. او امسال به مدال نقره اروپا رسید و در جام متئو پلیکونه نیز عنوان سوم را به دست آورد. گیوی ماتچاراشویلی گرجستانی که جایگزین اودیکادزه شده، دیگر مدعی این وزن است که طلای امیدهای جهان و نقره بازی های اروپایی را در کارنامه دارد و امسال در جام متئو پلیکونه به مدال نقره رسیده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه این وزن، حضور مجاهد چلیک 18 ساله در ترکیب تیم ترکیه است. همچنین می توان به نفراتی مثل ساموئل شرر سوئیسی و زبیگنیف بارانوفسکی لهستانی اشاره کرد.

1742520

دیدگاه‌ها