کد خبر : 1843878 | 24 شهریور 1401 ساعت 19:04 | 16.6K بازدید | 5 دیدگاه

ایران در جام‌جهانی شبیه مصر 2021؟

درس و مشق تاکتیکی در تیم ملی آغاز شد

به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش برای جام جهانی یک نقشه ساده در دستور کار داشته باشد.

درس و مشق تاکتیکی در تیم ملی آغاز شد

به گزارش ورزش سه، البته وقتی از کلمه ساده صحبت می‌کنیم منظور سهل‌الوصول بودن آن نیست چرا که پیاده‌سازی ایده‌های تاکتیکی هر سرمربی آن هم در آوردگاهی به اهمیت جام جهانی، در مسیری دشوار و طاقت‌فرسا اتفاق می‌افتد.

اما با توجه به سوابقی که از سرمربی تیم ملی سراغ داریم به نظر نمی‌رسد آنچه که قرار است در جام جهانی از سوی تیم ایران اتفاق بیفتد چیزی به جز مدلی باشد که قبلا در تیم ملی مصر نیز به اجرا گذاشته شده است؛ یعنی بازی فشرده با رهبری کی‌روش در کنار خط برای متوقف کردن حریفانی که می‌خواهند دروازه ایران را به پاشنه بچرخانند.

1745502

کارلوس کی‌روش در تیم ملی مصر با وجود عدم موفقیت در صعود به جام جهانی رویکرد موفقی نسبت به پیاده‌سازی نظم و انضباط تیمی در میان ملی‌پوشان مصر داشت و آنها با همین روش تا فینال جام‌ ملت‌های آسیا پیش رفتند؛ همچنین کی‌روش در دیدار مقابل تیم پرستاره سنگال با وجود اینکه از حریف از نظر نفری شرایط ضعیف‌تری داشت اما توانست با هر شکل و سياقی بازی را به وقت اضافه کشانده و در نهایت در ضربات پنالتی از دور رقابت‌ها کنار برود؛‌ حال آنکه ممکن بود مصر شگفتی‌ آفرینی کرده و با حذف سنگال به جام جهانی صعود کند.

1745504

سرمربی تیم ملی ایران در اولین جلسه تمرین روی بردی که کنار زمین نصب کرده بود، شیوه مدنظر خود برای اجرا در تمرین را با بازیکنان در میان گذاشت.

البته از عکس‌های منتشرشده دقیق مشخص نیست که کی‌روش از نظر اجرای آنچه که می‌خواهد، چه وظایفی را به کدام بازیکنان داده اما به نظر می‌رسد تمرکز در یک نیمه و یارگیری همان چیزی باشد که در ته ذهن او در تمرینات تیم ملی می‌گردد؛ چیزی که بازیکنان حاضر در کادر کی‌روش باید با سرعت هر چه بیشتر در آن پیشرفت کنند.

1745503

دیدگاه‌ها