کد خبر : 1844488 | 28 شهریور 1401 ساعت 19:59 | 34.8K بازدید | 14 دیدگاه

باشگاهِ بازار خراب کن؛ یونایتد همیشه گران می‌خرد

یک بررسی آماری نشان می‌دهد در ده سال گذشته منچستریونایتد بیشتر از هر باشگاه دیگری بازیکنانی خریده که مبلغ پرداختی برای آنها بیشتر از ارزش واقعی‌شان در بازار بوده است.

باشگاهِ بازار خراب کن؛ یونایتد همیشه گران می‌خرد

به گزارش "ورزش سه"، بنیاد CIES با انتشار یک بررسی آماری می‌گوید چند باشگاه بزرگ اروپایی در یک دهه گذشته در رقابت برای جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال باعث ایجاد تورمی شدید در بازار نقل و انتقالات شده‌اند و به همین علت مبالغی بیشتر از ارزش واقعی بازیکنان مد نظرشان پرداخته‌اند.

در این میان اما سهم منچستریونایتد در گران خریدن بازیکنان بیشتر از سایر باشگاه‌ها بوده است. یونایتد در ده سال گذشته سی و سه بازیکن خریداری کرده و برای آنها مبلغی بالغ بر 1.4 میلیارد پوند پرداخته است. این در حالی است که مجموع ارزش واقعی این بازیکنان 1.2 میلیارد پوند بوده است. شیاطین سرخ در این دهه بیش از 210 میلیون پوند بیشتر از آنچه باید در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند.

از جمله خریدهای گران‌قیمت یونایتد می‌توان به پل پوگبا اشاره کرد که زمانی که یوونتوس را ترک کرد و به یونایتد پیوست با قراردادی 89 میلیون پوندی عنوان گران‌ترین بازیکن آن زمان دنیا را به خود اختصاص داد. شیاطین سرخ همین امسال برای جذب آنتونی از آژاکس 85 میلیون یورو پرداختند. آنها همچنین برای خرید هری مگوایر 80 میلیون پوند به لستر دادند تا او تا همین امروز گران‌ترین مدافع دنیا باشد.

1746777

در این یک دهه یونایتد تعداد زیادی خرید داشته که هر کدام بیشتر از 50 میلیون پوند برای باشگاه آب خورده‌اند. از جمله آنها می‌توان به جیدون سانچو، روملو لوکاکو، آنخل دی‌ماریا، کاسمیرو، برونو فرناندس، آنتونی مارسیال، فرد و لیساندرو مارتینز اشاره کرد.

1746778

در این بررسی رتبه دوم پرداخت مبالغ بیشتر از ارزش واقعی بازیکن‌ها به یوونتوس تعلق دارد. بیانکونری در این مدت برای خرید 36 بازیکن جدید 208 میلیون پوند بیش از ارزش واقعی آنها در بازار پرداخته است. رتبه سوم هم در اختیار پاری سن ژرمن است که برای خریدهایش 142 میلیون پوند پرداخت اضافی داشته است.

1746779

دیدگاه‌ها