کد خبر : 1845232 | 03 مهر 1401 ساعت 17:54 | 12.9K بازدید | 16 دیدگاه

بازیکنان به حرف این مربی بیشتر گوش می‌دهند

حلالی: مردم از تیم کی‌روش توقع صعود دارند

اسماعیل حلالی می‌گوید حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران، انگیزه بازیکنان را بالاتر برده است.

حلالی: مردم از تیم کی‌روش توقع صعود دارند

به گزارش ورزش سه، اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل اروگوئه گفت: چند ماه بود که بازیکنان دور هم جمع نشده بودند و این اولین بازی ما بعد از تغییر سرمربی بود اما با این وجود تیم ملی شکل خوبی داشت و بچه‌ها انگیزه بالا و متفاوتی داشتند و می‌خواستند خودشان را به آقای کی‌روش نشان بدهند تا بتوانند در جام جهانی بازی کنند؛ فکر می‌کنم همین انگیزه باعث شد بسیاری از معایب تیم ما پوشانده شود.

او ادامه داد: نتیجه بازی یک بخش کار است اما ما مشکلاتی هم داشتیم که حل آنها نیازمند زمان است ولی متاسفانه زمان نداریم و باید به همین شکل پیش برویم تا ببينيم چه اتفاقی رخ می‌دهد. زمانی که یک تیم بازی‌های دوستانه زیادی برگزار نکند، احتمال دارد نوسان زیادی داشته باشد؛ امیدوارم طرف خوب این مسائل نصیب ما بشود و تیم‌مان بهترین باشد.

حلالی درباره بازی با اروگوئه و سنگال عنوان کرد: اروگوئه تیمی بسیار قوی بود اما با وجود حضور همه نفرات، انگیزه کافی را نداشتند و با تمام توان بازی نمی‌کردند تا آسیب نبینند ولی با همه این تفاسیر بازی بسیار خوبی برای ما بود و نقاط ضعف و قوت خود را شناختیم؛ یکی از ایرادات تیم ما این است که هنوز بلد نیستیم از زمین حریف پرس کنیم و بازپس‌گیری توپ را انجام بدهیم. اینها مشکلاتی است که باید در این مدت کم حل شود و بچه‌ها روی آن کار کنند. من فکر می‌کنم بازی با سنگال هم در این مسیر کمک زیادی به ما خواهد کرد.

حلالی در مورد مشکلاتی که در حال حاضر تیم ملی با آن مواجه است بیان کرد: ما به اندازه کافی بازی‌ دوستانه نداشتیم؛ ۱۷-۱۸ لژیونر داریم که نیاز است بازیکنان در کنار هم بازی کنند. از طرفی مربی تیم تغییر کرده و اگر کی‌روش، پلن جدیدی داشته باشد باید چند بازی انجام شود تا بازیکنان بدانند سرمربی تیم ملی چه چیزی می‌خواهد. برای مثال ما در‌ جام جهانی‌های گذشته فشرده بازی می‌کردیم و فضا را از حریف می‌گرفتیم و زمانی که توپ را به دست می‌آوردیم به سرعت ضدحمله می‌زدیم و شاید در کل بازی ۳-۴ موقعیت گل به دست می‌آوردیم و اگر استفاده می‌کردیم برنده بودیم.

وی افزود: آقای کی‌روش در آن دوره با توجه به مهره‌هایی که در اختیار داشت، از آن پلن استفاده کرد اما الان مردم و اهالی فوتبال توقع بالاتری دارند و باید از گروه خودمان صعود کنیم. دفاع مطلق راه به جایی نخواهد برد و باید چند پلن متفاوت داشته باشیم و با هر تیمی با توجه به شرایط خودش بازی کنیم؛ یک بازی از جلو ببندیم، یک بازی از وسط زمین و یک بازی اتوبوسی دفاع کنیم.

حلالی در پایان با انتقاد از رفتار بازیکنان در دوره حضور اسکوچیچ، درباره تغییراتی که روی نیمکت تیم ملی ایجاد شد گفت: با نتایجی که اسکوچیچ گرفته بود، رسم بر این بود که به او اعتماد می‌کردیم و جام جهانی را هم به او می‌دادیم؛ در این زمان ‌کمی که تا جام جهانی باقی مانده، نیاز نبود در‌ کادرفنی تغییری ایجاد کنیم؛ اما این مسئله مطرح می‌شد که بازیکنان به حرف آقای کی‌روش بیشتر گوش می‌دهند و ایشان اتوریته دارد. این مسائل قابل قبول نیست و در فوتبال حرفه‌ای همه، از بازیکن گرفته تا مدیر باید وظیفه خودشان را بدانند اما متاسفانه ما در این موضوع ضعف‌هایی داریم و با یاغی‌گری کار خود را پیش می‌بریم. اینها مشکلاتی است که اگر یک مربی داشته باشد، بازیکنان کار خودشان را درست انجام نمی‌دهند اما آقای کی‌روش در این مورد بهتر است و برای جمعی که در آن کار می‌کند، قابل احترام‌تر است. ولی نباید فراموش کنیم بازیکن در هر صورت باید مطیع مربی و مدیر باشد و به وظایف خودش عمل کند ولی متاسفانه بازیکنان ما در قرارداد و پاداش حرفه‌ای هستند اما در رفتار خیر.

دیدگاه‌ها