کد خبر : 1845351 | 04 مهر 1401 ساعت 16:01 | 17.2K بازدید | 4 دیدگاه

قلی‌زاده؛ هفده نیمکت یا هفده فیکس؟

علی قلی‌زاده در بیست دقیقه مصاف با اروگوئه نمایش خوبی داشت که ممکن است باعث تغییراتی در تفکر کی‌روش شده باشد.

قلی‌زاده؛ هفده نیمکت یا هفده فیکس؟

به گزارش "ورزش سه"، قلی‌‍زاده با درخشش در سایپا توانست خودش را به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه کی‌روش بدل کند؛ تا جایی که سرمربی پرتغالی تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه او را به عنوان میهمان به جام جهانی برد تا برای جام ملت‌های آسیا و همینطور مقدماتی جام جهانی قطر یک بازیکن دیگر را هم پرورش داده باشد؛ با این حال پس از شکست سه بر صفر ملی پوشان مقابل ژاپن تفکرات بلندمدت کی‌روش که از هشت سال قبل آغاز شده بود به هم زده شد و این مربی از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران کنار گذاشته شد.
قلی‌زاده اما پس از درخشش در سایپا به شالروآ پیوست و طی سال‌های اخیر یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بوده و حالا پس از دوره اسکوچیچ که این بازیکن در بسیاری از مسابقات حساس وینگر راست ثابت تیم ملی فوتبال ایران بود، این جایگاه به نظر می‌‍رسد با تغییراتی در وظایف او بار دیگر به او محول خواهد شد.
در مصاف با اروگوئه اما قلی‌زاده از روی نیمکت کار را آغاز کرد ولی وقتی در اولین تجربه کی‌روش در بازگشت به نیمکت مربیگری ایران در دقیقه 69 به همراه انصاری‌فر، نوراللهی و طارمی وارد زمین شد و این چهار بازیکن جایگزین آزمون، جهانبخش، مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی شدند، ریتم تیم ملی فوتبال ایران در حمله به ویژه با حضور مهدی طارمی در پست وینگر چپ وعلی قلی‌زاده در پست وینگر راست که با سامان قدوس به عنوان بازیساز تیم ارتباط خوبی برقرار کردند بهتر شد و ده دقیقه بعد به تنها گل بازی در مسیر یک پیروزی روحیه بخش بدل شد.
این نمایش سبب شده تا نتوانیم با قاطعیت درباره وینگر راست تیم ملی در مصاف با سنگال صحبت کنیم. اینکه قلی زاده این وظیفه را در ترکیب یازده نفره تیم برعهده خواهد داشت یا هافبک مهاجم تیم فوتبال فاینورد. نکته دیگر هم تجربه یک مصاف تدارکاتی بسیار مفید دیگر است که کی‌روش تمام تلاش و تمرکز خود را به کار گرفته تا به بهترین نحو ممکن برای آماده سازی تیمش از آن استفاده کند.

دیدگاه‌ها